Урок на тему: "Моє улюблене свято"

Про матеріал
Урок, з одного боку має на меті розвиток комунікативної компетенції в учнів, навичок аудіювання, критичного мислення, творчих здібностей та почуття прекрасного, а з іншого побудувати такий собі «міст» між двома культурами українською та британською. В даній розробці присутні нестандартні форми навчальної роботи учнів: завдання для пар змінного складу (“Matching Game”, Making a survey “The most popular holiday in our class”), слова для зорового диктанту (“Picasso dictation”), руханки, пісеньки, творчі завдання, завдання індивідуальної та колективної роботи(“Guessing Game”, “Missing Game”).
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ПРИЛУЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ОБИЧІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ

ПРИЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

_____________________________________________________________

17520 с. Обичів Прилуцького району, Чернігівської області, вул. Незалежності, 31 тел. (04637)6-89-22

 

 

Авторський урок

Урок англійської мови у 1 класі

на тему: «Моє улюблене свято».

 G:\christmas_iStock_000018222902XSmall.jpghttps://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/styles/large/public/images/christmas_iStock_000018222902XSmall.jpg?itok=Dk9X3-71 G:\wielkanoc01.jpg

 

G:\images.jpg G:\79_main_new.1513933888.jpg

 

Лесенко Тетяна Миколаївна

 

2018 р.

 

Анотація до уроку англійської мови «Моє улюблене свято» 1 клас.

В матеріалах подано розробку уроку до теми «My favourite holiday» з англійської мови у 1 класі, а також дидактичні та відеоматеріали.

Урок побудований згідно нового Державного стандарту  початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87 і  відповідає вимогам Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко, яку обрала наша школа.

Тема розділу за календарним плануванням – My Family. Holidays”, яка включає в себе теми: “This is my family”, “This is my dad, this is my mom”, “This is my grandma and this is my grandpa”, “Holidays in my family” “Merry Christmas!” Теми «Сім’я» та «Свята» взаємопов’язані, тому вивчаються одночасно. Розроблений урок був продовженням вивчення даного розділу.

Тема, мета, структура уроку, форми та методи роботи відповідають віку учнів, їх інтересам, потребам і пізнавальним можливостям учнів з різними стилями сприйняття: аудіалів, вербалів, візуалів та кінестетиків. Урок, з одного боку має на меті розвиток комунікативної компетенції в учнів, навичок аудіювання, критичного мислення, творчих здібностей та почуття прекрасного, а з іншого побудувати такий собі «міст» між двома культурами українською та британською.

Тип даного уроку: комбінований, під час якого учні не тільки актуалізують свої знання, а й ознайомлюються з новим матеріалом.

Для ефективного іншомовного навчання і для розвитку різноманітних здібностей дітей застосовуються ігри, які сприяють вивченню нових лексичних одиниць теми, в тому числі і краєзнавчого характеру: star, present, Christmas Tree, Santa, baubles, snowman, snowflake. На уроці формується та удосконалюється лінгвістична (національні та зарубіжні свята – лексична, руханки та пісеньки – фонетична, “Is it a…?” “Whats this?– граматична), соціокультурна (цінності, ідеали, ритуальна поведінка) та загальнонавчальна компетенції. Більше того, під час творчого завдання–виготовлення різдвяної прикраси на ялинку Accordion Christmas Tree відбувається розвиток практичності - творчого застосування знань і вдосконалення вмінь та виховання інтересу до подальшого пізнання культур українців та англійців.

Доцільними для уроків англійської мови з шестирічками вважаю ігрові технології, адже для цих учнів провідна діяльність це – гра. Невід’ємною частиною таких уроків є нестандартні форми навчальної роботи учнів:  завдання для пар змінного складу (“Matching Game, Making a surveyThe most popular holiday in our class”),  слова для зорового диктанту (“Picasso dictation”), згадані вище руханки, пісеньки, творчі завдання, завдання індивідуальної та колективної роботи(“Guessing Game”, “Missing Game”), що присутні в даній розробці уроку, яку було апробовано з учнями нашої школи.

З метою розвитку навичок сприймання на слух використовується матеріал підручника «English 1» Будна Т. Б., де досить вдало підібрані завдання.

Картинки по запросу будна англійська 1 клас фото\

А також на уроці застосовується матеріал інтернет-ресурсів ритміко-пісенного характеру, який сприяє формуванню фонетичних, інтонаційних іншомовних навичок, ритмічності та розвитку пам’яті, врешті-решт. Запропоновані аудіо- та відео матеріали сприятимуть активізації пізнавального процесу та високій активності учнів на уроці англійської мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Main topic: HOLIDAYS.

The subject: My favourite holiday.

General aim: to build a bridge between two cultures, Ukrainian and British.

Aim of the lesson: making a Christmas decoration – “Accordion Christmas Tree”

Outcomes: pupils will be able to

  • distinguish the meanings of the words;
  • demonstrate the ability to talk on this topic;
  • identify different holidays and select their own favourite holiday;
  • illustrate the way of celebrating of pupils’ favourite holidays in their families;
  • discover the way of celebrating the holidays in the UK.

Objectives:

  • brainstorm pupils’ background from the topic;
  • introduce new vocabulary;
  • motivate pupils to study English;
  • develop skills of speaking, listening, memory, collaboration, critical thinking, creativity;
  • bring up respectful attitude to friends, to other culture.

The equipment: textbook “English 1” Budna T.B., computer, poster ABC”, BBC flash-cards «Symbols of Christmas», audio console s67, s68, videos: Dream English Kids”: “Good morning”, “How are you?”, Super Simple Songs: “We wish you a Merry Christmas!”, the picture of a Christmas tree, toy monkey Smiley, HO1, colour paper, scissors, glue

The type of the lesson: combination lesson

PROCEDURES

І.Organization

E:\фото на конкурс\20181214_104703.jpg1. Greeting (Moving activity). Watching Video Dream English Kids and acting

 https://www.youtube.com/watch?v=U9Q7Y3t4m3g

Good morning! Good morning! Good morning! (4 times)

Clap your hands clap, clap, clap

Stomp your feet, stomp, stomp, stomp

Spin around, spin, spin, spin

All right!

Good morning! Good morning! Good morning! (4 times)

E:\фото на конкурс\20181214_104635.jpgWash your hands                   

Wash, wash, wash

Shake your hands

Shake, shake, shake

Brush your teeth

Brush, brush, brush

All right!

Good morning!

E:\фото на конкурс\20181214_104941.jpg2. Warming-up (Dream English Kids) https://www.youtube.com/watch?v=j1QBY35LdfA

1) Singing a song “How are you?” with gestures


How are you? (2 times)

I am happy

How are you? (2 times)

I am happy too.

How are you? (2 times)

E:\фото на конкурс\20181214_104927(0).jpgI am sad

How are you? (2 times)

I am sad too.

How are you? (2 times)

E:\фото на конкурс\20181214_104801.jpgI am sleepy

How are you? (2 times)

I am sleepy too.


 


 


 

 

 

 

T: How are you, kids?

Ps: I’m fine, thanks.

T: We have got a guest today. Who is he? Right. He is Smiley. Look! He is sad… Let’ say “Hello!” to him!

Ps: Hello, Smiley!

2) Revision of letters and sounds. Singing the ABC song with sounds

E:\Новая папка\20181211_095731.jpgE:\Новая папка\20181211_095923.jpg
T: He is still sad! I know why he is so sad –  New Year is coming and the New Year tree isn’t decorated. Let’s decorate it this way: match the letters on the balls!

E:\Новая папка\20181211_100851.jpg

T: What a lovely fir-tree we’ve got! But Smiley is still sad. It’s a pity!

T: Now let’s sing the ABC song


Aa is for apple, [ æ-æ ] apple

Bb is for ball, [b-b] ball

Cc is for cat, [k-k] cat

Dd is for dog, [ d-d] dog

Ee is for elephant [e-e] elephant

Ff is for fox, [f-f] fox

Gg is for gorilla, [g-g] gorilla

Hh is for hat, [h-h] hat

Ii is for iguana, [ i-i ] iguana

Jj is for jam [ ʤ-ʤ ]  jam

k is for kitten [k-k] kitten

Ll is for lion [l-l] lion

Mm is for monkey [ m-m] monkey

Nn is for no, [n-n] no.


E:\фото на конкурс\20181214_112933.jpgE:\фото на конкурс\20181214_112909.jpg
T: Good job! I think our Smiley’s mood is better…

ІІ.Main part

  1. Aim                                                                              

T: Today we’ll have a very interesting lesson. We’lE:\фото на конкурс\20181214_102119.jpgl make

 a present for our guest Smiley to enjoy him.

It’s a Christmas decoration…

  1. Vocabulary revision.

T: But first look at your hand-made mini-books and repeat after me: New Year, Christmas, Easter, birthday.

T: Now it’s time to play a “Guessing game”. One of you choose the picture, and the rest guesses the holiday, ok?

Ps: Is it Christmas?

P: No.

Ps: Is it Easter?

P: Yes.

“Missing game”

T: Now, look at the pictures very attentively, remember the pictures and now close your eyes. Open and look! What picture is missing?

Ps: Christmas?

T: No.

Ps: New Year?

T: That’s it. One more time.

  1. New vocabulary

T: Now look at the pictures and repeat after me: star, a star, a yellow star, it’s a star; present, a present, a pink present, it’ a present;

 tree, a tree, a green tree, Christmas Tree, it’s a Christmas Tree;

 Santa, Santa, happy Santa, it’s Santa;

 baubles, baubles, blue baubles, purple baubles, orange baubles;

 snow, snowman, a snowman, a white snowman, it’s a snowman;

 snowflake, a snowflake, a nice snowflake, it’s a snowflake.

  1. Vocabulary Practice

“Matching Game”

E:\фото на конкурс\20181214_110808.jpgE:\фото на конкурс\20181214_110656.jpgT: Look at the pictures and match the pictures with the words…

 

“Picasso dictation”

T: Now, I tell you the word and you write a picture on a sheet of paper. Ready?

  1. Speaking Practice. Making a survey “The most popular holiday in our class”

T: Now, stand up, come up to everyone, show your picture (it was your home task) and tell him/her what holiday you like the most.

 I like … Tick in your sheet of paper… (HO1)

 

New Year

Christmas

Easter

Birthday

Artem

 

 

 

 

Nika

 

 

 

 

Vanya

 

 

 

 

Nazar

 

 

 

 

T: Good job! So you like New Year the most. Nice pictures you’ve got!

E:\фото на конкурс\20181214_090017.jpg

  1. Listening Practice p. 46-47
  1. Pre-listening ex. 1, p.46

T: Now look and listen a story…

T: What holiday is it about?

  1. While-listening ex. 2, p.46

T: Now listen and point

  1. Post-listening activity

T: Is the story interesting?

  1. Physical activity. Moving Song “We wish you a Merry Christmas!”

T: So, the most popular holiday in Great Britain is Christmas. And Smiley says that he likes Christmas too. Let’s learn a new song and sing for him. He ‘ll be glad.

T: Listen to the song, and do the actions which you hear in the song.

E:\фото на конкурс\20181214_090122.jpg«We Wish You a Merry Christmas»!

We wish you a Merry Christmas. We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. And a happy New Year.

Happy holidays to you, your family, your friends

Happy holidays, Merry Christmas

And a happy New Year!

We all do a little clapping. We all do a little clapping. We all do a little clapping.

(Pupils clap their hands.)

Christmas is here…

E:\фото на конкурс\20181214_105253.jpgWe all do a little jumping. We all do a little jumping. We all do a little jumping.

(Pupils jump.)

Christmas is here…

We all do a little stomping. We all do a little stomping. We all do a little stomping.

E:\фото на конкурс\20181214_105351.jpg(Pupils stomp.)

We all do a little whispering. We all do a little whispering. We all do a little whispering.

(Pupils whispering.)

Christmas is here…

We wish you a merry Christmas. We wish you a merry Christmas

We wish you a merry Christmas. And a happy New Year!

 

  1. E:\фото на конкурс\20181214_112413.jpgProject Work. Making a Christmas decoration “Accordion Christmas Tree”

T: Now it’s time to make a present for Smiley.

 Listen to me very attentively and do the same:

1.Cut a tree

2.Fold it like this

3.Punch a hole in the middle of a tree

4.Take the piece of thread and push it through the hole

E:\фото на конкурс\20181214_113349.jpg5.Stretch the paper

6.Cut a star

7.Glue it on the top of the tree

8.You can decorate it if you want

T: Let’s say to Smiley “Merry Christmas”! Smiley is happy now…

ІІІ.Final part

  1. Summing up
  1. Feedback

E:\фото на конкурс\20181214_113515.jpgE:\фото на конкурс\20181214_113540.jpg
T: Now draw a smile and put it in the box “HAPPY” or “SAD”

2)Reflection. Game «Presents» ex. 4, p.47

E:\фото на конкурс\20181214_105008.jpgT: Now let’s play a game “Presents”. Choose a picture (robot, doll, rocket, car, star, puzzle). What’s this, Artem?

P1: I’ve got a present. It’s a doll.

T: What’s this?

P2: I’ve got a present. It’s a car.

T: Good job! Now, time is left. The lesson is over. Good - bye!

Ps: Bye- bye!

Додаток 1. Роздатковий матеріал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2. Роздатковий матеріал

 

 

New Year

Christmas

Easter

Birthday

Artem

 

 

 

 

Nika

 

 

 

 

Vanya

 

 

 

 

Nazar

 

 

 

 

 

 

New Year

Christmas

Easter

Birthday

Artem

 

 

 

 

Nika

 

 

 

 

Vanya

 

 

 

 

Nazar

 

 

 

 

 

 

New Year

Christmas

Easter

Birthday

Artem

 

 

 

 

Nika

 

 

 

 

Vanya

 

 

 

 

Nazar

 

 

 

 

 

 

New Year

Christmas

Easter

Birthday

Artem

 

 

 

 

Nika

 

 

 

 

Vanya

 

 

 

 

Nazar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3. Дидактичний матеріал

 

G:\КОНКУРС КОНСПЕКТІВ 2018-2019 н.р\в районо\дидактичний матеріал\дидактичний матеріал\15749985-little-vintage-toy-robot-waving-hello-over-white-background.jpg

robot

 

 

G:\КОНКУРС КОНСПЕКТІВ 2018-2019 н.р\в районо\дидактичний матеріал\дидактичний матеріал\Interaktivnaya_kukla__Liza__5819e614abd4b.jpg

doll

 

G:\КОНКУРС КОНСПЕКТІВ 2018-2019 н.р\в районо\дидактичний матеріал\дидактичний матеріал\pazl.png

puzzle

 

G:\КОНКУРС КОНСПЕКТІВ 2018-2019 н.р\в районо\дидактичний матеріал\дидактичний матеріал\star.png

star

 

 

Картинки по запросу машинка маквын малюнок

 

car

 

 

 

Похожее изображение

 

rocket

1

 

docx
Додано
3 травня 2019
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку