Урок на тему :"Молюски. Клас Черевоногі та Двостулкові" + презентація

Про матеріал

Урок розроблено для 7 класу, цікаві завдання, нові відкриття, змагання між командами для перемоги -- це найкращий стимул для навчальної діяльності. Всім відому , що діти люблять ігри -- саме гра є продуктивним методом для засвоєння знань, тому урок у формі гри-подорожі, саме те що допоможе краще засвоїти тему.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз мандрівника:« Хто шукає, той завжди знаходить !!!»

Номер слайду 2

Правила роботи в групах: - вислуховуй всі відповіді; - не перебивай; - не підвищуй тон; - будь уважний; - будь ввічливим.

Номер слайду 3

«Пропускна»

Номер слайду 4

28,7,21,7,3,19,18,19,4,12,12,6,3,19,22,23,24,16,15,19,3,12,17,19,16,31,22,15,11

Номер слайду 5

«Пізнавальна»

Номер слайду 6

Класифікація молюсків

Номер слайду 7

Особливості черевоногих молюсків. Черевоногі мешкають у водоймах та на суходолі. Черепашка суцільна і асиметрична. Отвір черепашки називається устям. Добре розвинена нога має широку повзальну підошву. У ротовій порожнині черевоногих міститься тертка - радула. У більшості молюсок серце двокамерне, зябра або легені. Зустрічаються всі способи живлення: рослиноїдні – виноградний слимак, слизуни; хижаки - рапана; фільтратори – морські вушка; всеїдні – ставковики. Розмножуються відкладаючи запліднені яйця, з яких розвиваються особини подібні до дорослих.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Черевоногі молюски. Група тварин, які мають асиметричне тіло, з добре розвиненими головою, тулубом і ногою. Черевоногі молюски: гігантська ахатина, гранатове блюдечко, ставковик великий, географический конус Теребра, рожеве морське Увуко, морський ангелочок, розтріпана Філлідія.

Номер слайду 10

{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}Клас. Середовище існування. Особливості будови тіла. Наявність та форма мушліЗначення. Клас. ЧеревоногіВиконує І група. Клас. ДвостулковіВиконує ІІ група. Порівняльна таблиця класів типу Молюски

Номер слайду 11

Клас. Середовище існування. Особливості будови тіла. Наявність та форма мушліЗначення. Клас. ЧеревоногіМешкають у водоймах та на суходоліНога добре розвинута, має широку повзальну поверхню. Черепашка асиметрична, спірально закручена. Харчова база багатьох тварин, шкідники полів, вживаються у їжу людиною. Клас. ДвостулковіУ прісних та солоних водоймах. Нога добре розвинута,Голова відсутня. Мушля симетрична з двох стулок. Харчова база багатьох тварин, водні фільтратори, проміжні господарі червів, ювелірні прикраси, наносять шкоду підводним спорудам та суднам

Номер слайду 12

«Дослідницька»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Клас Двостулкові. Група молюсків, які мають симетричне тіло, з добре розвинутим тулубом і ногою, але без голови. Двостулкові молюски: звичайна дрейсена, гігантська перлівниця, кардитамера, тридакна, корабельний черв'як, венеркія Якова, бородавчата мідія, гребінець Святого (Тередо)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

«Цікавенька»

Номер слайду 18

Значення Черевоногих1. Важлива складова частина водяних та наземних угруповань.2. База живлення для багатьох тварин (водних і наземних).3. Виноградного слимака і трубача люди вживають у їжу.4. Черепашки використовують як сувеніри.5. Морські каурі (до 15 см) народи Африки і Азії застосовували як гроші.6. Слизуни значно ушкоджують зернові та овочеві культури, гриби.7. Є проміжними хазяями паразитичних червів.8. Молюски роду Конус небезпечні для людини, їхні слинні залози виробляють отруту, що паралізує. 

Номер слайду 19

Значення Двостулкових1. Важлива складова частина водних угруповань.2. База живлення голкошкірих, головоногих молюсків, риб, морських ссавців.3. Мідії, устриці, гребінці людина використовує в їжу.4. Промислова сировина – перламутрові вироби, прикраси, ювелірні вироби…5. Добувають цінний барвник – пурпур.6. Черепашки морських утворюють вид вапняку – черепашник.7. Молюсками-фільтраторами очищають водойми.8. Дрейсена утворює колонії на підводних спорудах, закупорює водопровідні труби, псує воду для пиття.9. Корабельний черв’як проробляє ходи у днищах кораблів та човнів, у сваях…10. Є проміжними хазяями паразитичних червів.

Номер слайду 20

«Ти мені – я тобі»

Номер слайду 21

Інтерактивна вправа «Ти мені, я – тобі»Задайте своє запитання по вивченій темі своїм товаришам. Той, хто правильно на нього відповість , отримує право задати своє запитання.

Номер слайду 22

«Лабораторія»

Номер слайду 23

Номер слайду 24

- Сьогодні на уроці для мене найважливішим відкриттям було… - Урок важливий тому, що … - Мені сподобалось… - Мені не сподобалось … - Я вражений тим, що …

pptx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
8931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку