Урок на тему "Орнамент по сітці" 5 клас інформатика

Про матеріал

Розробка уроку з інформатики на тему "Орнамент по сітці" у 5 класі.

За підручником «Інформатика 5 клас» (автори Морзе Н.В., Барна О.В. та ін) - 2013

Перегляд файлу

5 клас

Урок 21. Орнамент по сітці.  

Навчальна мета: 

  • Формувати навички створення орнаменту по сітці, використання та настроювання інструменту Масштаб..
  • Закріпити навички використання операції копіювання, вставки, відображення та повороту фрагменту.

Розвивальна мета:

  • Розвивати вміння аналізувати, співставляти, мислити творчо, нестандартно.
  • Розвивати просторове уявлення.

Виховна мета:

  • Виховувати любов та повагу до творчості українського народу, зокрема до української вишивки.
  • Прищеплювати любов до інформатики.

Методична мета: Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності учнів шляхом застосування прийомів діяльнісного навчання (робота за алгоритмом).

І. Організаційний момент.  

Вже дзвінок нам дав сигнал.

    Працювати час настав.

    Будем вчитися старанно.

         Щоб урок пройшов немарно.

ІІ. Перевірка ДЗ (Робота в парах) 

Завдання 1(с 174)

Сашко у графічному редакторові намалював різні фігури. Ті, що повторюються, але відрізняються кольором – малював один раз. Інші зображення отримував, копіюючи та збільшуючи намальовані. 

  •          Скільки фігур НАМАЛЮВАВ хлопчик?
  •          Скільки разів він поміщав фрагмент малюнка у Буфер обміну? 
  •          Скільки разів використовував операцію ВСТАВИТИ? Обговоріть, чому отримані кількості відрізняються.

 

ТЕСТУВАННЯ 

1. Копіювати в буфер обміну

 

 

 

А. Сtrl+X

2. Вставити з буфера обміну

Б. Сtrl+C 

3. Вирізати в буфер обміну

В. Сtrl+V

Завдання 2 Встановіть відповідність (+3б)

 

 

Відповідь: 1Б, 2В, 3А

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Для створення вишитої серветки ми повинні з вами пригадати:

1. Що таке буфер обміну? 2. Які операції можна робити з фрагментами малюнку? 3. Як відобразити та повернути фрагмент малюнку?

Цікаво… 

  • Чи відрізняються вишивки різних областей?
  • Що характерно для вишивки Дніпропетровської області?

 

 - Чи зможе в час інформаційних технологій вижити вишиванка, чи для нас вона залишиться творчістю минулого назавжди?  

 

Сьогодні на уроці ми спробуємо дати відповідь на це питання.

Колись інструментами створення вишиванки були голка та нитка. 

Сьогодні замість голки у нас на уроці буде інструмент ОЛІВЕЦЬ, а замість тканини поле робочої області графічного редактора Paint.

Раніше вишивки носили на одязі, прикрашали ними своє житло.

Сьогодні ми будемо прикрашати «вишитими» серветками наш комп'ютер.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  

Завдання 3 Розгляньте малюнок.

  • Вкажіть, з кількох елементів складається цей малюнок?
  • Скільки разів автор копіював кожен елемент в буфер обміну?

 

V. Фізкультхвилинка

«Струшуємо втому»: руки, ноги, голова, тулуб.

V. Робота за комп´ютером. 

Пам´ятаймо про правила ТБ

Алгоритм створення вишитої серветки

Вишиванку у комп'ютері ми будемо створювати як орнамент по сітці.

 

Для цього ми: 1. Підготовимо поле для серветки (250 х 250 точок).

  1. Оберемо масштаб 800%

(ВидМасштабІнший800%)

  1. Покажемо сітку ( Вид Масштаб Показати сітку).
  2. Намалюємо фрагмент орнаменту.
  3. Використовуючи команди копіювання, вставки, повороту, відбитку, створимо орнамент.
  4. Додамо до серветки напис «З святом».
  5. Готовий орнамент збережемо в своїй папці під ім’ям СЕРВЕТКА
  6. «Прикрасимо» комп’ютер. (Розташуємо на Робочому столі)

Виконання роботи  

VII. Підсумки уроку. Рефлексія.

Вишивка українського  народу  завжди була одним з найулюбленіших способів прикрашати одяг, предмет домашнього вжитку.

Вишиті орнаменти не тільки прикраси. В них сконцентровані й віковічний естетичний досвід народу, його уява про складність і гармонію буття, вони вчать людину добра і красоти. 

Нам дісталося величезне багатство, створене протягом багатьох століть талановитими народними митцями.

І в наших силах зберегти надбання українського народу.

А компютерні технології не стануть на заваді розвитку української народної творчості, а навпаки, допоможуть удосконалювати сучасні вишивки.

VIII. Домашнє завдання.  

 П.22 – читати 

 Словничок с 183 - письмово

 Обговорюємо с 181 - усно

 

Кирюхіна Н.О.  1  

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку