Розробка уроку Фізики для 8 класу на тему "Паралельне з'єднання провідників". Містить мультимедійну презентацію для супроводу пояснення нової теми.
Тема: Паралельне з’єднання провідників
Мета:
Ø Дати уявлення про способи з’єднання споживачів і джерел струму.
Ø Ознайомити учнів з послідовним з’єднанням провідників.
Ø Розвивати мислення, уяву, інтуїцію.
Ø Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки , розуміти світову єдність людини– як частини природи, космосу, матеріальної особи, обмеженої в певних рамках своїми можливостями у пізнанні світу.
Обладнання:
джерело живлення, 3 амперметра, 2 вольтметра, з’єднувальні провідники, ключ, ноутбук, MS Power Point 2010, проектор або телевізор з діагоналлю не менш 32” та можливістю підключення до ноутбука чи ПК через інтерфейс VGA Тип уроку: комбінований урок .
1. Організаційний момент
Привітання з дітьми,перевірка відсутніх.
2. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація знань.
Ми з вами встановили що для того щоб існував електричний струм і працював той самий телевізор, приймач чи інший електричний прилад нам необхідне джерело струму, сам споживач, провідники. А що ще потрібно зробити щоб запрацювали ці всі прилади? Правильно треба з’єднати ці прилади з джерелом струму. Можливо хто уже знає як можна з’єднати джерела та споживачі струму? Так можна з’єднати їх паралельно послідовно або змішано. Сьогодні ми з вами поговоримо про паралельне з’єднання провідників. Але повторимо перш за все наступні питання:
(фронтальне опитування + невеликий фізичний диктант) Що таке електричний струм?
• Розкажіть з чого складається метал?
• Яким чином виникає струм в металі?
• Що таке сила струму?
• Що таке напруга?
• Що таке опір?
• Що таке питомий опір?
• Що відбувається з силою струму при послідовному з’єднані?
• Що відбувається з напругою при послідовному з’єднані?
• Що відбувається з опором при послідовному з’єднані?
3. Вивчення нового матеріалу
В техніці зазвичай використовується не тільки послідовне з’єднання, а й ще один вид з’єднань, який має назву паралельне з’єднання. Давайте розглянемо його вид та властивості. Перед нами комп’ютерна презентація, в якій показано реалізація та властивості паралельного підключення.
Ваша задача – уважно слідкувати за всім що відбувається в даній презентації, слухати мої пояснення, в кінці записати висновок та дати відповіді на мої питання
А наскільки це справедливо, чи справді це справджується на практиці?. Щоб переконатись проведемо експеримент Проведемо дослід №1
Перед нами установка, яка складається з двох паралельно з’єднаних ламп, до кожної з яких підключено амперметр і паралельно вольтметр, ключа та ще одного амперметра. Дивіться схему цього електричного кола.
Ø Я замкну ключ, спостерігайте за показами вольтметрів та амперметрів. Що ви побачили?
Амперметри, які підключені до ламп в сумі показали те значення сили струму, яке показав амперметр що підключений, ближче до джерела, отже струм рівномірно розподілився між 2 лампами. Можемо записати цей висновок:
I=I1+I2+..+In
Сила струму в колі при паралельному з’єднані дорівнює сумі сил струмів в окремих, паралельних ланках цього кола
А що ж показали вольтметри? Ми бачили що покази вольтметрів були однаковими, отже напруга в усіх ланках кола однакова.
U=U1=U2=..=Un Запишемо цей висновок:
Напруга на ділянках кола і на кінцях всіх паралельно з'єднаних провідників одна й та ж
Значення опору провідників при паралельному з’єднанні:
= + +…+
R R1 R2 Rn
4. Закріплення вивченого матеріалу.
• Які види з’єднання провідників ви знаєте?
• Як поводить себе напруга при паралельному з’єднанні?
• Як поводить себе сила струму при паралельному з’єднанні?
• Як поводить себе опір при паралельному з’єднанні?
Розв’язати Задачі
• Два резистори опором 75 і 300 Ом з’єднано паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола. У якому резисторі сила струму більша?
• Який резистор треба з’єднати паралельно з резистором 300 Ом, щоб дістати опір 120 Ом?
5. Підсумки уроку.
Оголошення та обговорення оцінок, запис задач додому 6. Домашнє завдання: вивчити конспект, розв’язати задачі
Мідний й алюмінієвий провідники однакової довжини й діаметру з’єднані паралельно. Чи однаковий опір мають провідники? 2 рівень
Провідники 8 і 12 Ом з’єднано паралельно. Обчисліть опір з’єднання.
Шматок дроту опором 80 Ом розрізали на 4 рівних частини і зєднали паралельно. Визначте опір цього з’єднання. Чому дорівнює сила струму і кожному провіднику, якщо вони приєднані до джерела струму 20 В?