Урок на тему "Паралельне з’єднання провідників"

Про матеріал

Розробка уроку Фізики для 8 класу на тему "Паралельне з'єднання провідників". Містить мультимедійну презентацію для супроводу пояснення нової теми.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Паралельне з’єднання провідників

 Мета:

Ø  Дати уявлення про способи з’єднання споживачів і джерел струму.

Ø  Ознайомити учнів з послідовним з’єднанням провідників.

Ø  Розвивати мислення, уяву, інтуїцію.

Ø  Вчити встановлювати  причинно-наслідкові зв’язки , розуміти світову єдність людини– як частини природи, космосу, матеріальної особи, обмеженої в  певних рамках своїми можливостями у пізнанні світу.

Обладнання:

джерело живлення, 3 амперметра, 2 вольтметра, з’єднувальні провідники, ключ, ноутбук,  MS Power Point 2010, проектор або телевізор з діагоналлю не менш 32” та можливістю підключення до ноутбука чи ПК через інтерфейс VGA Тип уроку: комбінований урок .

Основні етапи уроку

1.     Організаційний момент

Привітання з дітьми,перевірка відсутніх.

2.     Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація знань.

Ми з вами встановили що для того щоб існував електричний струм і працював той самий телевізор, приймач чи інший електричний прилад нам необхідне джерело струму, сам споживач, провідники. А що ще потрібно зробити  щоб запрацювали ці всі прилади? Правильно треба з’єднати ці прилади з джерелом струму. Можливо хто уже знає як можна з’єднати джерела та споживачі струму? Так можна з’єднати їх паралельно послідовно або змішано. Сьогодні ми з вами поговоримо про паралельне з’єднання провідників. Але повторимо перш за все наступні питання:

(фронтальне опитування + невеликий фізичний диктант) Що таке електричний струм?

     Розкажіть з чого складається метал?

     Яким чином виникає струм в металі?

     Що таке сила струму?

     Що таке напруга?

     Що таке опір?

     Що таке питомий опір?

     Що відбувається з силою струму при послідовному з’єднані?

     Що відбувається з напругою при послідовному з’єднані?

     Що відбувається з опором при послідовному з’єднані?

3.     Вивчення нового матеріалу

В техніці зазвичай використовується не тільки послідовне з’єднання, а  й ще один вид з’єднань, який має назву паралельне з’єднання. Давайте розглянемо його вид та  властивості. Перед нами комп’ютерна презентація, в якій показано реалізація  та властивості паралельного підключення.

 Ваша задача – уважно слідкувати за всім що відбувається в даній презентації, слухати мої пояснення, в кінці записати висновок та дати відповіді на мої питання

 А наскільки це справедливо, чи справді це справджується на практиці?. Щоб переконатись проведемо експеримент Проведемо дослід №1

Перед нами установка, яка складається з двох паралельно з’єднаних ламп, до кожної з яких підключено амперметр  і паралельно вольтметр, ключа та ще одного амперметра. Дивіться схему цього електричного кола.

Ø Я замкну ключ, спостерігайте за показами вольтметрів та амперметрів. Що ви побачили?

Амперметри, які підключені до ламп в сумі показали те значення сили струму, яке показав амперметр що підключений, ближче до джерела, отже струм рівномірно розподілився між 2 лампами. Можемо записати цей висновок:

I=I1+I2+..+In

Сила струму в колі при паралельному з’єднані дорівнює сумі сил струмів в окремих, паралельних ланках цього кола

А що  ж показали вольтметри? Ми бачили  що покази вольтметрів були однаковими, отже напруга в усіх ланках кола однакова.

U=U1=U2=..=Un Запишемо цей висновок:

Напруга на ділянках кола і на кінцях всіх паралельно з'єднаних провідників одна й та ж

Значення опору провідників при паралельному з’єднанні:

                 1      1      1            1

= + ++

                 R       R1 R2                        Rn

4.            Закріплення вивченого матеріалу.

      Які види з’єднання провідників ви знаєте?

      Як поводить себе напруга при паралельному з’єднанні?

      Як поводить себе сила струму при паралельному з’єднанні?

      Як поводить себе опір при паралельному з’єднанні?

Розв’язати Задачі

      Два резистори опором 75 і 300 Ом з’єднано паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола. У якому резисторі сила струму більша?

      Який резистор треба з’єднати паралельно з резистором 300 Ом, щоб дістати опір 120 Ом?

5.            Підсумки уроку.

Оголошення та обговорення оцінок, запис задач додому 6.     Домашнє завдання: вивчити конспект, розв’язати задачі

1рівень

Мідний й алюмінієвий провідники однакової довжини й діаметру з’єднані паралельно. Чи однаковий опір мають провідники? 2 рівень

Провідники 8 і 12 Ом з’єднано паралельно. Обчисліть опір з’єднання.

3 рівень

Шматок дроту опором 80 Ом розрізали на 4 рівних частини і зєднали паралельно. Визначте опір цього з’єднання. Чому дорівнює сила струму і кожному провіднику, якщо вони приєднані до джерела струму 20 В?

zip
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 32. Паралельне з’єднання провідників
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
2754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку