Тема: Електричне коло. Розв’язування задач
Мета:
-
Дати уявлення про електричне коло, джерела струму.
-
Ознайомити учнів з елементами електричного кола, навчити розв’язувати розрахункові задачі.
-
Розвивати мислення, уяву, інтуїцію. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розуміти світову єдність людини–як частини природи, космосу, матеріальної особи, обмеженої в певних рамках своїми можливостями у пізнанні світу.
-
Виховувати вміння працювати в колективі, охайність, працьовитість, культуру спілкування
Обладнання: електролампи, електричний дзвінок, електродвигун, провідники, ключ, джерело струму.
Підручник: Фізика 8 клас, В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довга
Тип уроку: комбінований урок
Основні етапи уроку.
-
Організаційний момент
Привітання з дітьми, перевірка відсутніх
-
Актуалізація знань(фронтальне опитування)
-
Що називають електричним струмом?
-
Які умови виникнення електричного струму?
-
Які частинки створюють електричний струм в металах?
-
Які частинки створюють струм у розчинах луг, кислот, солей?
-
Які вільні носії заряду є у газах?
-
З якою швидкістю поширюється електричний струм у провіднику?
-
Яке призначення джерела струму у колі?
-
Які дії електричного струму вам відомі?
-
Що називають електричним колом?
-
Дати визначення сили струму.
-
В яких одиницях вимірюється сила струму?
-
За якою формулою визначається сила струму?
-
Прилад для вимірювання сили струму?
-
Як амперметр вмикається в коло?
-
Який напрямок має електричний струм?
-
Розв’язування задач
Завдання 1. Зібрати електричне коло, що складається з послідовного з’єднання джерела струму, лампи, резистора, вимикача. В коло приєднати амперметр, щоб виміряти силу струму в лампі. (1 учень)
Завдання 2. Намалюйте схему підключення двох лампочок до джерела струму так, щоб перегоряння однієї лампочки не впливало на роботу іншої.
Завдання 3. Запропонуйте схему підключення електричного дзвоника і двох ключів до гальванічного елемента так, щоб можна було подзвонити з двох різних місць.
Завдання 4. Як треба підключити до гальванічного елемента дротяну котушку, лампочку і два ключі, щоб кожний ключ керував роботою свого споживача?
(Робота з картками в групах)
Завдання 5. Накресліть схему кола
Завдання 6. Накресліть схему кола
Завдання 7. Накресліть схему кола
Завдання 8. Накресліть схему кола
-
Фізичний диктант
-
Як називають упорядкований рух заряджених частинок?
-
Які умови необхідні для виникнення електричного струму?
-
Чому тепловий рух електронів у металевому провіднику не можна назвати електричним струмом?
-
Яке призначення джерела струму?
-
Позитивно заряджену кулю заземлюють за допомогою металевого дроту, з’єднаного із Землею. В який по дроту піде електричний струм?
-
Чи є блискавка електричним струмом? Чому?
-
Яка енергія перетворюється в електричну у джерелах струму в процесі роботи по розділенню заряджених частинок? Наведіть три приклади.
-
Як називають з’єднані між собою провідниками джерело струму, споживач і вимикач?
-
Яка дія електричного струму спостерігається при підніманні металевих деталей?
-
Накресліть умовні позначення батареї елементів, резистора і дзвоника.
-
Яка дія електричного струму використовується при позолоті ювелірних виробів?
-
Накресліть схему електричного кола кишенькового ліхтарика.
-
Підведення підсумків уроку
Рефлексія. Коментоване виставлення оцінок
-
Домашнє завдання
-
Повторити § 26
-
Намалювати схему підключення до джерела струму люстри з п’яти ламп, які можна вмикати окремо групами : 2 лампи і 3 лампи, так, щоб перегоряння хоча б однієї лампи не заважало роботі інших.