Урок на тему: "Перехід від рівності до нерівності" (за програмою РН)

Про матеріал

Вчитель початкових класів

Товстенко

Людмила Григорівна

Великодимерського НВО

План – конспект

Уроку математики у 1 класі

(за програмою РН)

розглянути ситуації обернені до зрівнювання,

перехід від рівних величин до нерівних;

збагачувати словниковий запас учнів;

продовжувати працювати з готовими схемами

та записувати до них формули ;

розвивати в учнів пам'ять, увагу, творчу уяву, креативне

мислення;

виховувати інтерес до навчання.

урок розвитку навчальної задачі

  • Всі почули ви дзвінок,
  • Він покликав на урок.
  • Кожен з вас приготувався,
  • На перерві постарався.
  • Сядуть першими дівчата,
  • А за ними і хлоп'ята.
  • Усміхнемось всім навколо -
  • Небу, сонцю і землі.
  • І відчуємо відразу -
  • Гарний настрій у душі.
  • Хоч сьогодні й похмурий день, але від того як ви посміхнетеся, як подаруєте свою усмішку товаришу залежить настрій й робота нашого уроку. А зараз промовимо девіз нашої плідної праці на уроці.
  • Девіз уроку:
  • Не просто слухаю , а чую.
  • Не просто дивлюся , а бачу.
  • Не просто говорю , а міркую.
  • Наша подруга Чічі дуже комунікабельна та дружелюбна і весь час з кимось знайомиться. От і сьогодні вона познайомилася з новим другом, а з ким ви дізнаєтеся коли ми напишемо графічний диктант. Приготували ручки, пропустили зверху від попередньої роботи 4 клітинки, а збоку від поля у 6 клітинці крапку.
  • -То з ким подружилася наша Чічі? (з півником)
  • -На яку літеру починається наш намальований гість? (Пе)
  • -Який звук має літера ПЕ? [ п] [ п]
  • -Дзвінкий він чи глухий? (глухий)
  • -Скільки складів у слові? (2 склади)
  • -А півник це звір чи пташка? (пташка)
  • -А чому не звір, він же не несе яйця як всі пташки? ( його тіло покрите пірям, він літає, має два крила, хвіст,…)
  • -На які групи поділяють всих звірів? (на диких і свійських)
  • -А наш півник дика пташка чи свійська? (свійська)
  • -А прослухайте маленьку казочку про півника.

-Цікава казка про Півня (Кочета), який зніс чарівне яйце. Із цього яйця потекло сім річок, що наповнили землю зеленню і всякими плодами, перетворивши її в Рай. Безтурботно і щасливо жили в цьому Раю люди. А високо в небі сидів божий Кочет і щодня сповіщав людям, коли що треба робити: коли вставати, коли працювати, коли обідати. Надокучило це людям і почали просити Богів, щоб звільнили їх від набридливого птаха, мовляв, «ми самі знаємо, коли і що нам робити». Боги послухали і виконали прохання – божественний півень зник з Неба і почалося безладдя, голод і хвороби. Тому навесні люди й пишуть писанки, аби на Великдень відродився небесний півень (Сонце) і навів лад на Землі.

-Що ж невірно зробили люди в своєму маленькому раю?

(Люди порушили права всесвіту. Те ,що вже існує в світі знищувати неможливо, тому, що природа тобі за все це помститься)

  • Всім дякую за відповіді але у нас все-таки урок математики. Що ж ми з вами робимо на уроках математики? (порівнюємо , зрівнюємо величини).
  • - А що ми робили на попередньому уроці? (із рівних величин робили різні)
  • - Як ми це можемо зробити? Яким способом?
  • - Ой, погляньте хтось вухами із - за дошки виглядає. Хто ж це? (зайчик)
  • - А як ми можемо поєднати зайчика з математикою, з нашою темою уроку? ( зайчик любить їсти, а їжа це величина ,то ми можемо засіяти поле буряка та поле кукурудзи)

-

  • А що зайчик любить їсти більше кукурудзу чи бурячок ? ( кукурудзу)
  • - Хто складе задачу про зайчика адже недарма ж він заховався за дошкою.
  • - Хто вийде до дошки і покаже нам за допомогою схеми та формул як рівні величини можна перетворити на нерівні.
  • К К=Б

Б У Б+У=В

В

- Молодці! Але півник засумував. Він хоче крала свої розім'яти з однією умовою : щоб наша фізкультхвилинка була тільки про нього.

Два півники, два півники

Горох молотили.

Дві курочки чубарочки –

До млина носили.

Цап меле, цап меле-

Коза насипає.

А маленьке козенятко

На скрипочці грає.

  • 1.Робота з підручником
  • -Відкрийте сторінку 6 і погляньте на задачу 5.
  • (вчитель читає умову задачі)
  • У Миколки Р вантажівок і М легкових автомобілів. Р=М. Тато подарував Миколці кілька нових авто.
  • - Як змінилася колекція Миколки? (збільшилась)
  • -Якою літерою позначені вантажні авто? (Р)
  • - Якою літерою позначені легкові авто? (М)
  • -Якою літерою позначені подаровані авто? (К)
  • -Запишіть формули за заданою схемою. (Р=М М+К=А А > М)
  • 2.Робота в парі
  • Виконайте завдання 6 в парі. За допомогою схеми напишіть формули. (К=П П-Н=О)
  • -Всі ви діти молодці!
  • -Скажіть будь ласка, а чи знаєте ви казку
  • про півника?. («Півник золоте горличко», «Котик і півник», «Півник і двоє мишенят»..іт.д.)
  • -Хто ж боїться в казках півника хитра та руда? (лисичка)
  • 3.Фізкультхвилинка

Півник так хоче почути про хитруна та ще й разом з вами фізкультхвилинку про лиса зробити.

Лис Микита в лісі жив.

Лис Микита ліс любив .

Лиш проснеться з поза ранку

Зразу зробить він зарядку.

Лапи вгору, лапи вниз,

Оглянувся, озирнувся

На ялинку подивився .

На ялинці у дуплі

Білченяточка малі

Шишку зубками хрусь-хрусь

І по носі лиса лусь – лусь.

  • 4. Цікавинка

У багатьох європейських народів півень також вважається символом хлібного духу, духу врожаю. «Сидить півень на копі, дивується бороді…» – співається в українській жниварській пісні під час обряду завивання «Велесової бороди». Півень також наділявся різними якостями залежно від кольору: білий – півень Світовида, приносить щастя; чорний – символ грозових хмар, приносить сварки; червоний – символ вогню, може передбачати пожежу (якщо кричить і б'ється у вікно).

5.Самостійна робота

Завдання 7. (за допомогою схеми написати формули С=Д С+Д=Т)

Молодці, всі ви справились з завдання. А у мене є ще кілька цікавинок про домашніх улюбленців птахів - курей .

Якщо півень прокричить на порозі – чекай гостей;

несвоєчасний крик півня віщує отримання новин (листів).

Якщо ж курка закукурікає – то недобрий знак.

Якщо кури «купаються» в пилюці – буде дощ.

  • -Що нового ви дізналися на уроці?
  • -Що було важко?
  • -Що ви навчилися на цьому уроці?
  • -Що цікавого вам було на уроці?
  • - А я разом з півником - когутиком можу сказати що всі ви, діти, молодці, гарно працювали і тому наш гість півник приймає вас усіх у свою чудову країну знавців математики та кожному дарує маленьке, яскраве зернятко щастя, яке освітлюватиме шлях у вашій подорожі у прекрасну загадкову країну, назва якої — Математика.
  • -Готуйтеся до наступного уроку.
Перегляд файлу

 

 

Вчитель початкових класів вищої категорії,

старший вчитель, вчитель - методист:

                                Товстенко

 Людмила  Григорівна

Великодимерського НВО

 

 

 

План – конспект

Уроку математики  у 1 класі

(за програмою РН)

   

               

 

             розглянути ситуації обернені до зрівнювання,

              перехід від рівних величин до нерівних;

             збагачувати словниковий запас учнів;

             продовжувати працювати з готовими схемами

              та записувати до них формули ;

             розвивати в учнів пам'ять, увагу, творчу уяву, креативне

              мислення;

              виховувати інтерес до навчання.

 

урок розвитку навчальної задачі

 

 

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Сядуть першими дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

Усміхнемось всім навколо -

Небу, сонцю і землі.

І відчуємо відразу -

Гарний настрій у душі.

Хоч сьогодні й похмурий день, але від того як ви посміхнетеся, як подаруєте свою усмішку товаришу залежить настрій й робота нашого уроку. А зараз промовимо девіз нашої плідної праці на уроці.

Девіз уроку:

Не  просто слухаю , а чую.

Не  просто дивлюся , а бачу.

Не  просто говорю , а міркую.

 

Наша подруга Чічі дуже комунікабельна та  дружелюбна  і весь час з кимось знайомиться. От і сьогодні вона познайомилася з новим другом, а з ким ви дізнаєтеся коли ми напишемо графічний диктант.   Приготували ручки, пропустили зверху від попередньої роботи 4 клітинки, а збоку від поля  у 6 клітинці крапку.

*

  • То з ким подружилася наша Чічі? (з півником)
  • На яку літеру починається наш намальований гість? (Пе)
  • Який звук має літера ПЕ?    [ п]  [ п]
  • Дзвінкий він чи глухий?  (глухий)
  • Скільки складів у слові? (2 склади)
  • А півник це звір чи пташка? (пташка)
  • А чому не звір, він же не несе яйця як всі пташки? ( його тіло покрите пірям, він літає, має два крила, хвіст,…)
  • На які групи поділяють всих звірів? (на диких і свійських)
  • А наш півник дика пташка чи свійська? (свійська)
  • А прослухайте маленьку  казочку про півника.
  • Цікава казка про Півня (Кочета), який зніс чарівне яйце. Із цього яйця потекло сім річок, що наповнили землю зеленню і всякими плодами, перетворивши її в Рай. Безтурботно і щасливо жили в цьому Раю люди. А високо в небі сидів божий Кочет і щодня сповіщав людям, коли що треба робити: коли вставати, коли працювати, коли обідати. Надокучило це людям і почали просити Богів, щоб звільнили їх від набридливого птаха, мовляв, «ми самі знаємо, коли і що нам робити». Боги послухали і виконали прохання – божественний півень зник з Неба і почалося безладдя, голод і хвороби. Тому навесні люди й пишуть писанки, аби на Великдень відродився небесний півень (Сонце) і навів лад на Землі.

 

C:\Users\Иван\Desktop\100LGDSC\CAM00374.jpg

  • Що ж невірно зробили люди в своєму маленькому раю?

(Люди порушили права всесвіту. Те ,що вже існує в світі знищувати неможливо, тому, що природа тобі за все це помститься)

 

Всім дякую за відповіді але у нас все-таки урок математики. Що  ж ми з вами робимо на уроках математики? (порівнюємо , зрівнюємо величини).

-  А що ми робили на попередньому уроці? (із рівних величин робили різні)

-  Як  ми це можемо зробити?  Яким способом?

-   Ой, погляньте хтось вухами із - за дошки виглядає. Хто ж  це? (зайчик)

-   А як ми можемо поєднати зайчика з математикою, з нашою темою уроку? ( зайчик любить їсти, а їжа це величина ,то ми можемо засіяти поле буряка та поле кукурудзи)

-   

А що зайчик любить їсти більше кукурудзу чи бурячок ? ( кукурудзу)

- Хто складе задачу про зайчика адже недарма ж він заховався за дошкою.

-    Хто вийде до дошки і покаже нам за допомогою схеми та формул  як  рівні величини можна  перетворити  на нерівні.

                         К                     К=Б

 Б                У                               Б+У=В

                                                              В

- Молодці!  Але півник засумував. Він хоче крала свої розім’яти з однією умовою  : щоб наша   фізкультхвилинка була тільки про нього.

 

C:\Users\Иван\Desktop\100LGDSC\CAM00378.jpg

Два півники, два півники

Горох молотили.

Дві курочки чубарочки –

До млина носили.

Цап меле, цап меле-

Коза насипає.

А маленьке козенятко

На скрипочці грає.

 

 

  1. Робота з підручником
  • Відкрийте сторінку  6 і погляньте на задачу  5.

(вчитель читає умову задачі)

 У Миколки Р вантажівок і М легкових автомобілів.   Р=М.    Тато подарував Миколці  кілька нових авто.

  •  Як змінилася колекція Миколки?  (збільшилась)
  • Якою літерою позначені вантажні авто? (Р)
  •  Якою літерою позначені легкові авто? (М)
  • Якою літерою позначені подаровані авто? (К)
  • Запишіть формули за заданою схемою. (Р=М     М+К=А    А > М)
  1. Робота в парі

Виконайте завдання 6 в парі. За допомогою схеми напишіть формули.  (К=П   П-Н=О)

  • Всі ви діти молодці! 
  • Скажіть будь ласка, а чи знаєте ви казку

про півника?.  («Півник золоте горличко», «Котик і півник», «Півник і двоє мишенят»..іт.д.)

  • Хто ж боїться в  казках півника хитра та руда? (лисичка)

C:\Users\Иван\Desktop\100LGDSC\CAM00376.jpg

 

  1. Фізкультхвилинка

Півник так хоче почути  про хитруна та ще й разом з вами  фізкультхвилинку   про лиса зробити.

Лис Микита в лісі жив.

Лис Микита ліс любив .

Лиш проснеться з поза ранку

Зразу зробить він зарядку.

Лапи вгору, лапи вниз,

Оглянувся, озирнувся

На ялинку подивився .

На ялинці у дуплі

Білченяточка малі

Шишку зубками хрусь-хрусь

І по носі лиса лусь – лусь.

  1.  Цікавинка

У багатьох європейських народів півень також вважається символом хлібного духу, духу врожаю. «Сидить півень на копі, дивується бороді…» – співається в українській жниварській пісні під час обряду завивання «Велесової бороди». Півень також наділявся різними якостями залежно від кольору: білий – півень Світовида, приносить щастя; чорний – символ грозових хмар, приносить сварки; червоний – символ вогню, може передбачати пожежу (якщо кричить і б’ється у вікно).

  1. Самостійна робота

Завдання 7. (за допомогою  схеми написати формули    С=Д      С+Д=Т)

Молодці, всі ви справились з завдання. А у мене є ще кілька  цікавинок про домашніх улюбленців  птахів - курей .

Якщо півень  прокричить на порозі – чекай гостей;

несвоєчасний крик півня віщує отримання новин (листів). 

Якщо ж курка закукурікає – то недобрий знак.

 Якщо кури «купаються» в пилюці – буде дощ.

 

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що було важко?
  • Що ви навчилися на цьому уроці?
  • Що цікавого вам  було на уроці?
  •  А я разом з півником  - когутиком можу сказати що всі ви, діти, молодці,  гарно працювали  і  тому   наш гість півник приймає вас усіх у свою чудову країну знавців математики  та кожному дарує маленьке, яскраве  зернятко щастя, яке освітлюватиме шлях у вашій подорожі у прекрасну загадкову країну, назва якої — Математика.
  • Готуйтеся до наступного уроку.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку