Використання методу проблемно-пошукового навчання для стимулювання пізнавальної активності та інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики.
Розробка уроку "Підпрограми-функції. Практична робота". 9 клас.
Програма «Основи інформатики. 9 клас» Автори Володіна І.Л., Володін В.В
Підручник «Основи інформатики. 9 клас» (автор Володіна І.Л., Володін В.В., Х: Гімназія 2009)
9 клас
Тема: Практична робота «Розв'язування задач з використанням підпрограм-функцій»
Мета:
Навчальна: |
Повторити суть метода покрокової деталізації, поняття підпрограм, створити умови для формування навичок розв'язування задач шляхом створення програм з використанням звернень до підпрограм-функцій. |
Розвивальна: |
Розвивати логічне мислення та креативність, навички роботи в середовищі програмування Паскаль |
Виховна: |
Виховувати інформаційну культуру, повагу до думки інших. |
Методична: |
Використання методу проблемно-пошукового навчання для стимулювання пізнавальної активності та інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики. |
Тип уроку: формування вмінь та навичок
І Організаційний момент
Привітання. Налаштовування на урок.
ІІ Актуалізація опорних знань
Завдання 1. Відгадайте кросворд
ІІ. Мотивація
Під час розв’язування задач успіх залежить від того, наскільки детально виконавець спланував свою роботу.
Плануючи окремі кроки, важливо пам′ятати про кінцевий результат.
Сьогодні ми спробуємо розв'язати складну задачу за допомогою підпрограм-функцій.
Отже, тема нашого уроку «Підпрограми-функції. Розв'язання задач»
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
№ 55.
Баба-Яга записалася на курси водіїв літальних апаратів. Але справи в неї були кепські, бо вона ніяк не могла запам′ятати, яким чином визначається тривалість польоту за відомими значеннями швидкості й відстані.
Довелося їй звернутись по допомогу до маленького Хлопчика-Мізинчика, який швиденько написав шпаргалку, куди Бабі-Язі треба було лише підставити свої значення. Як виглядала послідовність дій у цій шпаргалці і як до неї зверталася Баба-Яга?
program N55;
uses crt;
var v,t,s: real;
function time(dist, speed: real): real;
begin time:=dist/speed; end;
begin
write('Задайте відстань: '); read(s);
write('Задайте швидкість: '); read(v);
t:= time (s, v);
writeln('Час дорівнює ', t:6:2);
End.
ІV. Формування вмінь та навичок.
Завдання 2.
Чахлик Невмирущий , президент Казкової Країни, вирішив виділити земельну ділянку під дачу кожному мешканцеві по ціні 1 тугрик за 1 кв.м.
Субсидія на 1 мешканця дорівнює 50 тугриків.
Чи зможете ви отримати дачу безкоштовно ?
(Всі розміри задаються в метрах.)
«Мозковий штурм»
,
- Складемо функцію для обчислення площі трикутника.
Function ST(a,b,c:integer):real;
Var p:real ;
Begin
P:=(a+b+c)/2;
ST := sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));
End;
S:= ST(AB,BC,AC)+ ST(AC,AD,CD);
Інструтаж БЖД. Практична робота. (в парах)
Вправи для очей
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання
Юрко не переймався математичними формулами, тому що його дядько-програміст встановив йому на мобільний телефон програму, яка могла обчислювати математичні формули.
Наприклад, під номером 1 була записана формула обчислення периметра квадрата, під номером 2 – площа квадрата, під номером 3 – об′єм куба, під номером 4 – площа бічної поверхні.
Спробуйте і ви скласти таку програму, що за даним номером формули та довжиною сторони видавала б йому результати обчислень.
Завдання 1. Відгадайте кросворд
Кожна правильна відповідь 0,5 бала.
Бланк оцінювання: __________________________________________________
(Прізвище, ім'я, клас)
Оцініть себе:
Етапи уроку |
План |
Набрана кількість балів |
1. Завдання 1. Кросворд |
+3,5 |
|
2. Виконання ДЗ |
+2 |
|
4. Завдання 2.Мозковий штурм |
+1 |
|
5. Практична робота - текст програми (без помилок) - виконання програми для фактичних даних |
+2 +2 |
|
6. Активність на уроці |
+1,5 |
|
Загальна оцінка: ____________________
Оцініть урок
|
Так |
Ні |
Не знаю |
Мені байдуже |
Чи задоволені Ви результатом ? |
|
|
|
|
Чи сподобався Вам урок? |
|
|
|
|
Чи задоволені Ви своєю роботою на уроці? |
|
|
|
|
Чи потрібно Вам щось змінити в собі зараз, щоб в майбутньому Ви досягли ще більшого успіху ? |
|
|
|
|
РОЗВ'ЯЗКИ
program Dacha;
uses crt;
var AB,BC, CD, DA, BD, S: real;
function ST(a,b,c:real): real;
var p: real;
begin
p:= (a+b+c)/2;
ST:=sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));
end;
begin
writeln('Вкажіть довжини сторін : ');
write('AB: '); readln(AB);
write('BC: '); readln(BC);
write('CD: '); readln(CD);
write('DA: '); readln(DA);
write('BD: '); readln(BD);
S:=ST(AB, BC, DA)+ ST(BC, CD, BD);
writeln('Площа ділянки становить: ', S:6:2);
end.
program N62;
uses crt;
var x,res: real; n: integer;
function per(a:real): real;
begin
per:=4*a;
end;
function sq(a:real):real;
begin
sq:=a*a;
end;
function ob(a:real): real;
begin
ob:=a*a*a;
end;
function squ(a:real):real;
begin squ:= 6*a*a;
end;
begin
writeln('Вкажіть довжину сторони: '); readln(x);
writeln('вкажіть номер формули: '); readln(n);
if (n>=1)and (n<=4) then
begin
case n of
1: res:=per(x);
2: res:=sq(x);
3: res:=ob(x);
4: res:=squ(x);
End;
writeln('Відповідь: ', res:4:0);
end
else
writeln('Невірні дані');
end.