Урок на тему "Підпрограми-функції. Практична робота." 9 клас. Інформатика

Про матеріал

Використання методу проблемно-пошукового навчання для стимулювання пізнавальної активності та інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики.

Розробка уроку "Підпрограми-функції. Практична робота". 9 клас.

Програма «Основи інформатики. 9 клас» Автори Володіна І.Л., Володін В.В

Підручник «Основи інформатики. 9 клас» (автор Володіна І.Л., Володін В.В., Х: Гімназія 2009)

Перегляд файлу

9 клас

Тема: Практична робота «Розв'язування задач з використанням підпрограм-функцій»

 

Мета:

Навчальна:

Повторити  суть метода покрокової деталізації, поняття підпрограм, створити умови для формування навичок розв'язування задач шляхом створення програм з використанням звернень до підпрограм-функцій.

Розвивальна:

Розвивати логічне мислення та креативність, навички роботи в середовищі програмування Паскаль

Виховна:

Виховувати інформаційну культуру, повагу до думки інших.

Методична:

Використання методу проблемно-пошукового навчання для стимулювання пізнавальної активності та інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики.

Тип уроку: формування  вмінь та навичок

І Організаційний момент

 

Привітання.  Налаштовування на урок.

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань

 

Завдання 1. Відгадайте кросворд

  1. Як називають параметри, що описуються після назви в описі підпрограми-функції 
  2. Р…т (відгадайте слово)роботи підпрограми-функції передається через її назву. 
  3. Скільки результатів має підпрограма-функція?
  4. Як називають параметри, які записують у команді виклику підпрограми
  5. Одним з видів підпрограм є підпрограма-п…а (відгадайте слово)
  6. Дані, що використовуються тільки всередині підпрограми носять назву…
  7. В основу методу послідовного уточнення покладена покрокова д…я (відгадайте слово)

 

ІІ. Мотивація

Під час розв’язування задач успіх залежить від того, наскільки детально виконавець спланував свою роботу.

Плануючи окремі кроки, важливо пам′ятати про кінцевий результат.

Сьогодні ми спробуємо розв'язати складну задачу за допомогою підпрограм-функцій.

Отже, тема нашого уроку «Підпрограми-функції. Розв'язання задач»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

№ 55.

 Баба-Яга записалася на курси водіїв літальних апаратів. Але справи в неї були кепські, бо вона ніяк не могла запам′ятати, яким чином визначається тривалість польоту за відомими значеннями швидкості й відстані.

Довелося їй звернутись по допомогу до маленького Хлопчика-Мізинчика, який швиденько написав шпаргалку, куди Бабі-Язі треба було лише підставити свої значення. Як виглядала послідовність дій у цій шпаргалці і як до неї зверталася Баба-Яга?

 

program N55;

uses crt;

var v,t,s: real;

 

function time(dist, speed: real): real;

begin time:=dist/speed; end;

begin

write('Задайте відстань: '); read(s);

write('Задайте швидкість: '); read(v);

   t:= time (s, v);

   writeln('Час дорівнює ', t:6:2);

End. 

 

ІV. Формування вмінь та навичок.

 

Завдання 2.

Чахлик Невмирущий , президент Казкової Країни, вирішив виділити земельну ділянку під дачу  кожному мешканцеві по ціні 1 тугрик за 1 кв.м.

Субсидія на 1 мешканця дорівнює 50 тугриків.

Чи зможете ви отримати дачу безкоштовно ?

 

Скласти програму обчислення площі чотирикутної дачної ділянки.

(Всі розміри задаються в метрах.)

 «Мозковий штурм»


  • Що дано в задачі? ціна за 1 кв.м
  • Як взнати, чи можна скористатися субсидією? ціна за ділянку повинна не перевищувати величину субсидії
  • Що треба знайти? площу чотирикутника
  • Які з відомих вам формул площі чотирикутника можуть знадобитись в цій задачі? Ніякі
  • Що ж робити? Розбити на два трикутники
  • Яка формула площі трикутника нам допоможе? Формула Герона.
  • Пригадайте її

,

- Складемо функцію для обчислення площі трикутника.

Function  ST(a,b,c:integer):real;

Var p:real ;

Begin

  P:=(a+b+c)/2;

  ST := sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));

End;

  • Скільки разів потрібно звернутись до функції? двічі
  • Як знайти всю площу? Запишіть формулу для знаходження площі

S:= ST(AB,BC,AC)+ ST(AC,AD,CD);

 

Інструтаж БЖД. Практична робота. (в парах)

  • Скласти програму для обчислення площі.
  • Виконати програму для реальних вимірювань (у кожної пари своя фігура) .
  • Результати вимірювань округлювати до цілих.
  • На фігурі записати результат вимірювання, обчислення площі.
  • Дати відповідь на головне питання.

 

Вправи для очей

 

VІ. Підсумки уроку. Оцінювання

  • Заповнити бланк оцінювання.
  • Проаналізувати урок, свою участь в уроці заповнити картку оцінювання уроку

 

 VІІ.  Домашнє завдання

  • Повт Підпрограми-функції
  • № 62 (10 балів).

Юрко не переймався математичними формулами, тому що його дядько-програміст встановив йому на мобільний телефон програму, яка могла обчислювати математичні формули.

Наприклад, під номером 1 була записана формула обчислення периметра квадрата, під номером 2 – площа квадрата, під номером 3 – об′єм куба, під номером 4 – площа бічної поверхні.

Спробуйте і ви скласти таку програму, що за даним номером формули та довжиною сторони видавала б йому результати обчислень.

 


Завдання 1. Відгадайте кросворд

  1. Як називають параметри, що описуються після назви в описі підпрограми-функції
  2. Р…т (відгадайте слово)роботи підпрограми-функції передається через її назву.
  3. Скільки результатів має підпрограма-функція?
  4. Як називають параметри, які записують у команді виклику підпрограми
  5. Одним з видів підпрограм є підпрограма-п…а (відгадайте слово)
  6. Дані, що використовуються тільки всередині підпрограми носять назву…
  7. В основу методу послідовного уточнення покладена покрокова д…я (відгадайте слово)

 

Кожна правильна відповідь 0,5 бала.

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання: __________________________________________________

(Прізвище, ім'я, клас)

Оцініть себе:

Етапи уроку

План

Набрана кількість балів

1. Завдання 1. Кросворд 

+3,5

 

2. Виконання ДЗ

+2

 

4. Завдання 2.Мозковий штурм

+1

 

5. Практична робота

   - текст програми (без помилок)

   - виконання програми для фактичних даних

 

+2

+2

 

6. Активність на уроці

+1,5

 

Загальна оцінка: ____________________

Оцініть урок

 

Так

Ні

Не знаю

Мені байдуже

Чи задоволені Ви результатом ?

Чи сподобався Вам урок?

Чи задоволені Ви своєю роботою на уроці?

Чи потрібно Вам щось змінити в собі зараз, щоб в майбутньому Ви досягли ще більшого успіху ?

 

РОЗВ'ЯЗКИ

 


program Dacha;

uses crt;

var AB,BC, CD, DA, BD, S: real;

    function ST(a,b,c:real): real;

    var p: real;

    begin

         p:= (a+b+c)/2;

         ST:=sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));

    end;

begin

     writeln('Вкажіть довжини сторін : ');

     write('AB: '); readln(AB);

     write('BC: '); readln(BC);

     write('CD: '); readln(CD);

     write('DA: '); readln(DA);

     write('BD: '); readln(BD);

     S:=ST(AB, BC, DA)+ ST(BC, CD, BD);

writeln('Площа ділянки становить: ', S:6:2);

end.


 

 


program N62;

uses crt;

var x,res: real; n: integer;

 

function per(a:real): real;

begin

per:=4*a;

end;

 

function sq(a:real):real;

begin

sq:=a*a;

end;

 

function ob(a:real): real;

begin

ob:=a*a*a;

end;

 

function squ(a:real):real;

begin squ:= 6*a*a;

end;

 


begin

writeln('Вкажіть довжину сторони: '); readln(x);

writeln('вкажіть номер формули: '); readln(n);

if (n>=1)and (n<=4) then

begin

case n of

1:  res:=per(x);

2:  res:=sq(x);

            3:  res:=ob(x);

            4:  res:=squ(x);

            End;

            writeln('Відповідь: ', res:4:0);

      end

else

writeln('Невірні дані');

end.

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку