Урок на тему "Письмо великої букви Х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом"

Про матеріал

Дана розробка містить додатково мультимедійну презентацію, а також інформацію про визначні місця міста Херсон. Мета уроку: вчити дітей правильно аналізувати структуру великої букви Х(«ха»), писати її, буквосполучення та слова з нею в рядках зошита; розвивати зв'язне мовлення учнів; вміння списувати з друкованого шрифту; тренувати мислення та пам'ять учнів; виховувати шанобливе ставлення до хліба та праці хліборобів; охайність, бажання допомогти іншим; інтерес до письма.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Письмо великої букви Х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. СЛ.1

Мета:  вчити дітей правильно аналізувати структуру великої букви  Х(«ха»), писати її, буквосполучення  та   слова з нею в рядках зошита; розвивати зв’язне мовлення учнів; вміння списувати з друкованого шрифту;  тренувати мислення та пам’ять учнів; виховувати шанобливе ставлення до хліба та праці хліборобів; охайність, бажання допомогти іншим; інтерес до письма.  

Обладнання:  картки із завданням, картки із словами, конверти із завданнями та словом «ХЕРСОН», чарівний мішечок, мультимедійна презентація, мікрофон, ножиці, метелик, 2 надкушені бублики, хліб на рушникові.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

ВЧИТЕЛЬ:

Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
З добрим ранком!
Розпочато день.
Першим ділом женемо лінь.
На уроці не нудьгувати,
А старанно працювати !

УЧНІ:

Ми веселі першачки                               

Любим вчитись залюбки

Букви ми вивчаєм,

Склади ми читаєм,

Хочем ми ще більше знати,

Тож урок пора почати.

 

Девізом нашого уроку будуть такі слова:                    

Не тільки відповідати, а й міркувати – дружно і плідно працювати.  СЛ.2

 

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова - щоб слухати.

Вуха - щоб чути.

Очі - щоб усе бачити.

Руки - щоб їх піднімати.

Серце - щоб усе відчувати і сприймати.

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Впіймай звук»

— Приготуйте ваші долоні. Я читатиму вірш, якщо ви почуєте звук [х], плескайте у долоні.

Ховрашки хотіли хліба.

Ховрашкам давали рибу.

Ховрашки халви хотіли,

Та просити не уміли.      СЛ.3

 

3. Самостійна робота на картках
— Дід Буквоїд з’їв букви у деяких словах, і тварини розгубилися. Допоможіть їм. Прочитайте слова тварин.
Допишіть необхідну рукописну букву на картці    СЛ.4

614

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку

— На цьому уроці ви будете вчитися писати малу рядкову букву х («ха»),

 велику Х  та слова з нею, дізнаєтесь, з яких елементів вона складається.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Аналіз графічної будови  великої букви з переліком елементів.

Вправа «Мікрофон»
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=480x10000:format=jpg/path/s493e0d67ebbed37f/image/i46e6e54375bd92e0/version/1454614753/image.jpg СЛ.5

— Подивіться на велику рукописну букву X («ха»), чи схожа вона на малу рукописну х («ха»).
— Чим вони відрізняються? (Розміром)

Зіставте друковану і рукописну букви Х,Х.  Про  яку з них можна сказати, що вона схожа на розкриті ножиці?

 

2. Показ написання великої літери Х на дошці з поясненням послідовності зображення елементів.

 — Велика буква X («ха») складається з двох великих півовалів: правого й лівого.

Алгоритм написання великої букви X («ха»)

1. Починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії
2. Ведемо, заокруглюючи праворуч, угору до верхньої міжрядкової лінії
3. Торкнувшись верхньої міжрядкової лінії, ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи
4. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч
5. Торкаючись нижньої лінії робочого рядка, ведемо вгору
6. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка
7. Відступивши від першого елемента відстань, що дорівнює ширині першого півовала, і нижче верхньої міжрядкової лінії пишемо лівий півовал
8. Ведемо, заокруглюючи ліворуч угору
9. Торкаючись верхньої міжрядкової лінії, заокруглюємо вліво вниз на себе
10. Торкнувшись першого елемента трохи нижче верхньої міжрядкової, ведемо по писаному до середини робочого рядка
11. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч угору
12. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=480x10000:format=jpg/path/s493e0d67ebbed37f/image/i28b747d636bb64b1/version/1454615002/image.jpg СЛ.6

 

3. «Письмо» учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок і-раз-і, і-два-і (учитель стоїть спиною до класу)

 

4. Пальчикова гімнастика  СЛ.7

ХОМКА

Хомка, хомка, хом’ячок,

Посмугований бочок.

(Уявіть, що у вас на долоні сидить хом’ячок. Погладьте його спочатку  мізинчиком, потім по черзі іншими пальцями.  Злегка торкніться кінчиками пальців (пучками) до теплої шубки, але не притисніть сильно )

 

5. Письмо великої букви Х

Учні працюють у прописах на с.13. Спочатку діти прописують букву Х за пунктиром у першому робочому рядку. Учитель звертає увагу на початок написання букви, пропорційне зображення півовалів на ширину літери.

Під час виконання завдань в прописах всі чують стукіт в двері, вчитель запитує «Хто там? Заходьте будь ласка». До класу входить хлопчик Незнайко з мішечком (конверти із завданнями) в руках, вибачається за запізнення, адже довго їхав  і просить впустити його на урок, адже він знає тему уроку і саме літеру Х , склади та слова з нею він не вміє писати і просить, щоб учні 1 класу допомогли йому в цьому, тому що саме завдання з цією буквою задала виконати  його вчителька, а сам він не впорається.

  • Діти та гості, ну що ж дозволимо йому зайти? Допоможемо йому з його завданнями, адже саме над такою темою уроку ми сьогодні працюємо?
  • Так. (Діти погоджуються)

 

6. Гра «Розсипанка». Письмо складів з буквою Х  СЛ.8

(Діти дістають із чарівного мішечка 1-жовтий  конверт (склад на ньому -ХЕ-))

ЗАВДАННЯ: Незнайко поки їхав до нас  розсипав склади, а нам потрібної зібрати їх докупи, прочитати і записати, але при цьому не забути, що ці склади потрібно записати з великою буквою Х.

 

 

 

 

 

            а,о, і, во, ма, у, и, лі, е, ал, у, ус

 

7. Вправа «Аукціон». Письмо слів з буквою Х  СЛ.9

(Діти дістають із чарівного мішечка 3-білий  конверт (склад на ньому –СОН-))

ЗАВДАННЯ: ( Учням вчитель показує вчитель слово на папері, а потім картинку, яка відповідає показаному слову. Діти по бажанню  пояснюють значення слова, якщо вірно – картинка зі словом віддається учневі, який найкраще пояснив значення слова і він записує слово на дошці, а всі інші учні в зошиті. Хто отримав найбільше картинок зі словами, той і виграв. Якщо значення слова діти не знають – вчитель пояснює.)

 

Харків  -                                         хлібороб  -      

 

http://refs.in.ua/iz-batekivsekoyi-krinici/12149_html_43148902.jpg 

 

хата  -                                            хустина  -              

 

 

https://ds02.infourok.ru/uploads/ex/0983/0005d5e2-4c703758/hello_html_m6530b9d5.jpg 

хліб  -                                              Христина -        

 

http://fotohomka.ru/images/Feb/11/e1f5c28ba21e5d37002b91f43173d565/1.jpg

 

Хома -                                                муха-

 

7. Вправа «Незакінчене речення»

(Діти дістають із чарівного мішечка 2-синій  конверт (літера на ньому –Р-))
ЗАВДАННЯ:  На картках є  початок речення, ви повинні його продовжити і записати.

  • Харків – велике…..(село, місто) СЛ.10   -   СЛ.11

  

 

  • Хліб потрібно ….(викидати, берегти.)  СЛ.12   -    СЛ.13

 

8. Фізкультхвилинка (проводить учень)

Ми писали, ми трудились ,

Наші рученьки втомились.

А щоб гарно написати,

Треба пальці розім’яти

Раз , два,  три

Руки кілька раз тріпнемо,

І писати знов почнемо.

 

9. Розповідь учителя. Вправа «Мікрофон»    СЛ.14

За всіх часів і у всіх народів було найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Хліб – мірило життя. Будь-яке свято не обходиться без хліба.

          Народжувалась дитина – йшли за хлібом, виряджала мати сина в далеку дорогу – ув’язувала в рушник хлібний окраєць, справляли весілля чи будували хату – зустрічали дорогих гостей з хлібом-сіллю.

          Без хліба наш народ не уявляє свого життя.

Учень: (в руках хліб на рушникові)

Хліб – усьому голова,

Це золоті слова!

Хліб – життя це на землі,

Навчають нас учителі.

Народні звичаї й обряди

Ми звикли з хлібом зустрічати.

Але іще не забуваєм,

Про тих людей, що хліб зробив,

І їх ми завжди пам’ятаєм,

Цих хліборобів – трударів.

Наш хліб народна це святиня.

Святиню треба берегти

І поважати, й шанувати,

І у майбутнє пронести.

Тож пам’ятайте ці слова,

Що хліб – усьому голова!

 

  • Чи можна кидатися та гратися хлібом? Чому?
  • Чому хліб вважають святинею?

10. Розвиток  мовлення  учнів

Діти, ось ми і допомогли виконати всі завдання Незнайкові. Але погляньте на дошку, ми з вами по черзі розмістили конверти і яке ж слово отрималось?  Хто мені прочитає? (ХЕРСОН)  СЛ.15 - 16

    

  •                А що це слово означає і чому воно пишеться з великої букви?   СЛ.17

  •                А що ви знаєте про це місто? Ви були в ньому? Що ви там бачили цікавого?
  •                Поділіться своїми враженнями від цього міста із своїми однокласниками і нашими гостями.

СЛ.18 – 23

 

 

 

 

 

Незнайко дякує за допомогу учням і на згадку про себе дарує кожному учневі маленьке фото із зображенням відомого місця в місті Херсоні з побажанням обов’язково його відвідати.

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Гра «Закінчи слово»

— Я називатиму початок слова та показуватиму вам картинку, ви повинні його продовжити. Підказка: у всіх словах є буква х.

Му... (ха), ти... (хо), дітла... (хи), кома... (ха), мура... (ха).

  1. Вправа «Репортаж»
  •                               Яку букву сьогодні вивчали?
  •                               Кому допомагали?
  •                               Чи виконали всі завдання?
  •                               Які нові слова почули і записали з літерою Х?
  •                               Що сподобалось найбільше?

СЛ.24

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з письма на тему:«Письмо великої букви Х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом »Вчитель: Фарина І. О. Маринський ЗО

Номер слайду 2

Девіз уроку : Не тільки відповідати, а й міркувати – дружно і плідно працювати!

Номер слайду 3

Гра «Впіймай звук»

Номер слайду 4

Робота на картках

Номер слайду 5

Вправа «Мікрофон»

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Пальчикова гімнастика. ХОМКА

Номер слайду 8

а,о, і, во, ма, у, и, лі, е, ал, у, ус

Номер слайду 9

Вправа «Аукціон»

Номер слайду 10

Харків – велике … .(село, місто)

Номер слайду 11

Харків – велике місто.

Номер слайду 12

Хліб потрібно … .(викидати, берегти)

Номер слайду 13

Хліб потрібно берегти!

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Херсон – одне із найзеленіших міст на півдні України. Засновником міста вважається князь Потьомкін Таврійський. Указ про його заснування видала Катерина II в 1778 році, а назву місто дістало на честь колись процвітаючого старогрецького Херсонесу Таврійського.

Номер слайду 18

Свято-Катериненський собор. Його побудували в 1782-1787 роках. Тут зберігається крісло, виготовлене для Катерини II, яка в 1786 році відвідала собор.

Номер слайду 19

Греко-софійська церква Різдва Пресвятої БогородиціКам'яний храм, що є найдревнішим з тих, що збереглися в місті, був побудований греками в XVIII столітті.

Номер слайду 20

Краєзнавчий музей. Фонд музею складається з 144 тисячі експонатів.

Номер слайду 21

Художній музей імені Олексія Шовкуненка. Колекція музею складається з 150 робіт художника Шовкуненко, а також полотен  інших художників

Номер слайду 22

Пам'ятник Григорію Потьомкіну. Був зведений в 1836 році

Номер слайду 23

Херсонський планетарій

Номер слайду 24

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Потій Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
16 березня 2018
Переглядів
8513
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку