Урок на тему: "Площа прямокутника"

Про матеріал
Вдосконалювати знання учнів про поняття степеня числа; формувати навички обчислення площі прямокутника і квадрата.
Перегляд файлу

                          Математика 5 клас

Урок

 

Тема уроку: Площа прямокутника.

Мета уроку:

  • Вдосконалювати знання учнів про поняття степеня числа; формувати навички обчислення площі прямокутника і квадрата.
  • Розвивати мову, зорову і слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, ерудованість, творчу діяльність, просторові уявлення; відпрацьовувати  навички усної лічби;
  • Виховувати правила поведінки на уроці, охайність, культуру математичних записів, активність, спостережливість і працелюбність.

Формування компетентностей:

 предметна компетентність: продовжити роботу над засвоєнням поняття одиниці вимірювання площі, площі прямокутника та площі квадрата; формувати вміння обчислювати площу прямокутника та площу квадрата;

 ключові компетентності:

• математична компетентність — оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами на площині; розв'язуватизадачі, зокрема практичного змісту;

• спілкування державною мовою — чітко, лаконічно та зрозумілоформулювати думку.

Тип уроку: урок закріплення знань та вдосконалення практичних вмінь

Обладнання: мультимедійні засоби PawerPoint та Google Classroom, дидактичний матеріал, підручник МерзлякА.Г. та ін.. «Математика 5 клас»

Учні працюють в групах

 

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок, ми будемо мандрувати, подорожувати.

Кожна людина перебуває постійно в подорожі, з якої черпає все красиве, нове і корисне. Хто подорожує у сні, хто наяву. Наше реальне життя – це також подорож.

Сьогодні ви подорожуватимете в незвичайному світі – світі математики. Це чудовий і казковий край, де живуть числа, фігури..

Щоб отримати ключ до знань, вам потрібно подолати ряд королівств. Потрапити в кожне з них проста річ, та вийти з нього ви зможете лише тоді, коли виконаєте завдання цього королівства, що і стане перепусткою в подальшу подорож.

II. Королівство домашнього завдання

Вправа 581

P = 6дм 8см, a>bна 1дм6см

6дм8см = 68см, 1дм6см = 16см

Нехай а = х см, b =x +16 , Р = 2(a + b)

Маємо рівняння:

2( x + x + 16) = 68

2(2x + 16) = 68

2x + 16= 68: 2

2x+16=34

2x = 34-16

2x = 18

x= 18:2

х = 9

Отже, а =9см,b= 9+16=25см= 2дм5см

Вправа 583(1)

6 = 600;

16 = 1600 ;

4 = 40000 ;

38 = 380000 ;

16 19 = 161900

74 3 = 740300

ІІІ. Королівство усних вправ

Мотивація навчальної діяльності

 

IV.Королівство «Відгадайка». Використовується технологія «Асоціативний кущ».

Задається ключові слова «Прямокутник» та «Квадрат».

Учням в конвертах даються слова, серед яких потрібно вибрати ті, які мають відношення до ключового слова.

Відгадайте загадки!

 

Він давно знайомий мій, 
Кожен кут у нім прямий. 
Всі чотири сторони 
Однієї довжини.
(Квадрат)

 

На квадрат я дуже схожий. 
Маю теж чотири сторони. 
Тільки дві з них протилежні — 
Однакової довжини. 
А сусідні — різні.
(Прямокутник)

 

 

 

V.Королівство « Віртуозних обчислень»

Розв’язування вправ

Учні виконують біля дошки:

Обчислити:

а) 103:(52 – 15)б) (42 -23) ·52.

VI. Королівство «Вимірів» Заповніть таблиці

квадрат

a

7

 

 

S

 

25

 

P

 

 

12

прямокутник

a

3

4

 

b

5

 

3

S

 

24

 

P

 

 

20

 

VІI.  Королівство «Фізичних вправ»

Фізкультхвилинка. Учні виконують вправи за відео.

VІIІ. Королівство « Геометрії»

На екрані зображені розміри кімнат.. Знайти найбільшу за площею кімнату.

IX. Королівство «Площ»

Практичне завдання.

В кожної групи є план будинку.

Проаналізуйте його.

Знайти площу кухні.

Знайти площу найбільшої кімнати

Яка кімната має більшу площу: кухня чи дитяча кімната? На скільки більшу?

Скільки штук кахельної плитки розміром 50см на 50см знадобиться, щоб покрити підлогу кухні?

Тестові завдання:

По одній дитині з групи виконують тестові завдання в Classroom

Додаткові завдання:

         Виконання завдань на картках

  1. Одна сторона прямокутника дорівнює 8см, а друга – в 2 рази більша. Знайти периметр та площу прямокутника.

Розв’язання:

  1.      8 * 2 = 16(см) – друга сторона прямокутника;

S = a * b

  1.      8*16 = 128(см^2) – площа прямокутника.
  2.      Відповідь: 128см^2
  1. Периметр квадрата дорівнює 64см.Знадіть плащу цього квадрата.

Розв’язання:

Р=4а

4а=64

а=64:4

а=16

S=162=256(см2)

Відповідь: площа квадрата 256 см2.

 

Х. Підсумки уроку. Рефлексія

  1. Що сьогодні виконували на уроці?
  2. Що зрозумів?
  3. Що було цікавим?
  4. Що буде корисним в житті?

ХІ. Домашнє завдання Запишіть, будь-ласка, домашнє завдання §21 № 585.

Практичне завдання: виміряйте вдома свою кімнати, запишіть її розміри у зошит та обчисліть її периметр та площу.

Урок закінчено. Дякую за увагу!

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку