Тема: Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та
англійських мовах.
Мета:
Ключові компетентності: вміння вчитися, загальнокультурна, громадянська, здоров’язбережувальна, компететності з ІКТ, соціальна.
Тип уроку: бінарний урок, урок застосування знань, умінь і навичок.
Форми роботи: «Мікрофон», «Швидке інтерв'ю», ігри "Снігопад", "Ми – творці", "Назвіть без затримки", "Чарівний кошик", конкурс-змагання.
Обладнання: ілюстративний матеріал, презентація, загадки, картки з завданнями.
Хід уроку:
(Слайд 1) Любі діти, усміхніться, навколо себе подивіться.
Вже усмішками сяє клас. Приємно бути серед вас.
Dear children, Smile and shine today
Don't be lazy Everything will be O'K.
Щоб мови гарно вивчати!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(слайд 3) Тема нашого уроку: «Прикметники- синоніми, прикметники антоніми, пряме і непряме значення прикметників в українській та англійських мовах.» So, todays the topic’s of our lesson is “Adjective-synonyms, adjective-antonyms in Ukrainian and English languages and cooking”.
А метою нашого уроку: навчитись розрізняти прикметники –синоніми та прикметники-антоніми, вміти знаходити їх в тексті, добирати та використовувати їх у мовленні. Тренувати навички аудіювання, читання, говоріння та письма.
(слайд 4) Сьогодні буде незвичний урок. Ми вас запрошуємо на кухню.
(слайд 7) Вправа «Чарівний кошик»
- What day is it today?
- What month is it now?
- What season is it now?
- What is the weather like today?
Кошик повний. Починаємо готувати.
Поки вода підігрівається. Ми попрацюємо у зошиті.
ІV. Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу.
Відкрили зошит. Записали
Двадцять четверте листопада
Класна робота
(слайд 8-9) Щ щ ща щу щм
Звуко - буквений аналіз слова. (слайд 10)
Борщ – 4 б. 5 з. 1 с. -0- -
Повний аналіз усно.
Варить смачний борщ Юля в металевій у каструлі. (розповідне, неокличне)
(слайд 13) Молодці. Вкидаємо перший інгредієнт – м'ясо. Please, say this word in English – *meat.
Phonetic drills. (слайд 14)
Look at the screen! Let’s repeat sounds[ e] and [i:] in different words.
apple meat
radish meal
cabbage steam
carrot cream
salad eat
(слайд 15) Молодці, отже вкидаємо другий інгредієнт – квасолю. Please, say this word in English – *beans.
Open your books on page 66, ex.1. Let’s look what new words are there. Look at the picture and translate this words into Ukraine. Вчитель читає нові слова, а учні повторюють за ним. Декілька учнів читають вголос нові ЛО та нагадають переклад.
4. Активізація нових ЛО. Гра «Fill the letter». (слайд 17)
( fl___r, a__p__e __e, ___id_e, go s____p___g )
* Відповіді: flour, apple pie, fridge, go shopping.
(слайд 18) Отже, вкидаємо третій інгредієнт – буряк. Please, say this word in English – *beetroot.
5. Grammar. (слайд 19)
Students, please, look at page 68, ex. 4. You see a red construction
“there is” and “threre are”. When we can count things we use “there are”, when we can’t count things we use “there is”. And now read the sentences in exercise 4, on page 68.
6. Listening. (слайд 20)
1) Діти дивляться мультфільм і запам’ятовують, що Гого купив.
–What is there in Gogo`s basket? Choose the products.
7. Writing. (слайд 21)
- Open your copybooks and write down the date.
Виконання письмової вправи на закріплення.
Write down the sentences. Use “are” or “is”.
There … some milk. There … some lemons.
There … some jam. There … some apples.
(слайд 22) Молодці. Вкидаємо четвертий інгредієнт – картоплю. Please, say this word in English – *potatoes.
8. Фізкультхвилинка. (слайд 23)
(слайд 24) 9. Робота в парах.
(слайд 25) Відновити прислів’я:до прикметника доберіть антонім.
Маленьке діло краще за ____________ (велике) безділля.
Нових друзів май, ____________ (старих) не забувай.
З добрим водись, а _________ (лихого) стережись.
(слайд 26) 10. Доповніть прислів’я словами, відповідними за змістом.
_____ земля ________ рук не любить.
Краще _______ правда, ніж __________ брехня.
З другом говори ввічливо: від грубого слова _____ стає _________ .
Слова для довідки: близький – чужий, чорний – білий, гірка – солодка.
- Діти, але ж у нас, крім прислів’їв є ще й інші жанри усної української народної творчості. Назвіть їх. Правильно, ще й загадки. Тож давайте відгадаймо загадки на англійській мові.
(слайд 27) 11. Riddles.
1) It is orange and long. Rabbits like to eat it. (A carrot)
2) It is yellow, not sweet. I drink tea with it. (A lemon)
3) Mickey Mouse likes it very much. (Cheese)
4) It is yellow. Monkeys like to eat it. (A banana)
(слайд 28) Ви впорались із цим завданням, отже, вкидаємо п’ятий інгредієнт – капусту. Please, say this word in English – *cabbage.
(слайд 29) 13. Робота зі словниками.
(слайд 30) Відгадайте загадку.
Як мене полюбите – грамотними будете.
Мої слова – близькі за змістом, бо я словник - … (синонімічним).
Слова протилежні я знаходити звик, бо я, мої друзі, … (антонімічний) словник.
Доберіть синоніми до слів безжальний, надзвичайний,
(слайд 31) Молодці, вкидаємо шостий інгредієнт – моркву. Please, say this word in English – *carrot.
(слайд 32) 14. Робота з підручником вправа 156
(слайд 33) - До кожного прикметника, поданого в словосполученні, дібрати і записати відповідний антонім із довідки.
- Надписати, у яких словосполученнях прикметники вжиті в прямому значенні, а в яких - у переносному.
Легкий мішок - ... ; Порожня голова - ... ;
легке завдання - ...; порожня бочка - ... ;
гаряча вода - ... ; м'який хліб - ...;
гаряча вдача - ... . м'який характер - ... .
Слова для довідки: складне, важкий; повна, розумна; спокійна, холодна; черствий, твердий.
(слайд 34) Отже, вкидаємо сьомий інгредієнт – цибулю. Please, say this word in English – *onion.
VІ. Підсумок
(слайд 35) 1. гра «Карусель»
Big – small;
long – short;
sweet – bitter;
light – dark;
black – white.
(слайд 36) 2. Вправа «Мікрофон».
(слайд 37)
- Did you like this lesson? (Yes, I did./ No, I didn’t/ So-so.)
(слайд 38) Останній інгредієнт – помідор. And the last ingredient is – *tomatoe.
(слайд 39)
- Молодці, діти, приготували ми з вами борщ.
- Але ж що ще подається до нашой української страви?
These are *donuts. Це пампушки.
Приємного апетиту вам на перерві!
(слайд 40)