Урок на тему: "Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та англійських мовах."

Про матеріал
Урок на тему: "Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та англійських мовах."
Перегляд файлу

Тема: Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми в українській та

англійських мовах.

 

Мета:

  • навчальна: поглибити знання учнів про прикметник, його значенні у мовленні, продовжувати вчити розрізняти синоніми та антоніми на прикладі розгляду прикметників, презентувати новий граматичний та лексичний матеріал за темою, практикувати мовні засоби за темою «Покупки», повідомляти про смаки, уподобання, виражати своє ставлення до когось/чогось, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного монологічного мовлення, збільшення обсягу знань про соціокультурну специфіку мовних країн, що вивчаються, вдосконалення умінь будувати своє мовне висловлювання, мовну поведінку адекватно цій специфіці;
  • розвиваюча: розвивати вміння добирати та використовувати їх у мовленні, тренувати навички  аудіювання, читання, говоріння та письма, поповнювати словниковий запас учнів, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні, логічно висловлювати думку;
  • виховна: сприяти вихованню любові до народних традицій та поваги до інших мов, виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі, вчити культурі спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому світі, вчити емоційно-ціннісно ставитись до всього, що нас оточує, вчити розуміти важливість оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування.

 

Ключові компетентності: вміння вчитися, загальнокультурна, громадянська, здоров’язбережувальна, компететності з ІКТ, соціальна.

Тип уроку: бінарний урок, урок застосування знань, умінь і навичок.

Форми роботи: «Мікрофон», «Швидке інтерв'ю», ігри "Снігопад", "Ми – творці", "Назвіть без затримки", "Чарівний кошик", конкурс-змагання.

Обладнання: ілюстративний матеріал, презентація, загадки, картки з завданнями.

 

 

 

 

Хід уроку:

  1.  Організація класу
  1. Створення емоційної ситуації

 

(Слайд 1) Любі діти, усміхніться, навколо себе подивіться.

Вже усмішками сяє клас. Приємно бути серед вас.

Dear children, Smile and shine today

Don't be lazy Everything will be O'K.

 

  1. Інтерактивна вправа "Мікрофон"
  • Поділіться з нами, який був попередній урок використовуючи лише прикметники? (складним,цікавим…)
  • Якою була перерва?
  • What was the break?
  • З яким настроєм ви прийшли на урок?
  • What is your mood?
  • Яка повинна бути атмосфера на уроці, щоб ви продуктивно попрацювали? (робоча)
  • Отже, створимо таку робочу атмосферу і будемо плідно працювати за такими правилами: (слайд 2)
  • Думати швидко
  • Виконувати чітко
  • Творчо працювати
  • Каліграфічно писати

Щоб мови гарно вивчати!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

(слайд 3)  Тема нашого уроку: «Прикметники- синоніми, прикметники антоніми, пряме і непряме значення прикметників в українській та англійських мовах.»   So, todays the topic’s of our lesson is “Adjective-synonyms, adjective-antonyms in Ukrainian and English languages and cooking”.

   А метою нашого уроку: навчитись розрізняти прикметники –синоніми та прикметники-антоніми, вміти знаходити їх в тексті, добирати та використовувати їх у мовленні. Тренувати навички  аудіювання, читання, говоріння та письма.

   

(слайд 4)  Сьогодні буде незвичний урок. Ми вас запрошуємо на кухню.

  • Яку українську традиційну страву ви знаєте, у склад якої входить багато овочів? Пропонуємо урок присвятити саме цій страві.
  • До нас на урок  завітала українська господиня. Проходьте будь-ласка.

 

  • Досить, братці, сумувати,
    Час прийшов празникувати -
    День народження Борщу!
    Я вже йду гостей ззивати.
    Про таке чудове свято
    Всiм по черзi сповiщу.
    *М’ясо треба б запросити,
    Тiльки горде воно, сите,
    Зразу видно - не рiдня.
    А *Квасоля, сваха рiдна,
    Веселенька, хоч i бiдна,
    Не пропустить цього дня.
    Кум *Буряк, кума *Морквина,
    *Капустина, *Цибулина
    Вже й самi з городу йдуть.
    *Бараболi десь не видко.
    Це ж Борщева рiдна тiтка,
    Як рiдню таку забуть.
    *Часничина бородатий
    Вже глухенький i про свято
    Не допетрає нiяк.
    Ще запрошене до мене
    Молоде все та зелене:
    *Крiп, Петрушка, Пастернак.
    Обiйшлось не без мороки:
    *Помiдори-лежебоки
    Не бажають в гості йти.
    Нащо Помiдор той здався,
    А щоб Борщ не здогадався,
    Можна Пасту десь знайти.
  • Господиня скажіть, де ви берете інгредієнти на борщ? (на базарі, у магазині)
  • А ми будемо працювати на мовній кухні і приготуємо сьогодні мовний борщ, (слайд 6) а інгредієнти – знання візьмемо на мовному базарі? Уявимо себе на мовному базарі, щоб отримати певний інгредієнт  ми повинні дати правильну відповідь.

(слайд 7) Вправа «Чарівний кошик»

  • Що таке прикметник? Наприклад.
  • Як впливає прикметник на наше мовлення? (прикметники збагачують мовлення, роблять його виразнішим, емоційнішим, яскравішим)
  • Як називають прикметники, близькі за значенням?
  • Як називають прикметники, протилежні за значенням?

-    What day is it today?

-    What month is it now?

-    What season is it now?

-    What is the weather like today?

Кошик повний. Починаємо готувати.

Поки вода підігрівається. Ми попрацюємо у зошиті.

ІV. Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Хвилинка каліграфії

Відкрили зошит. Записали

Двадцять четверте листопада

Класна робота

(слайд 8-9) Щ щ ща щу щм

Звуко - буквений аналіз слова. (слайд 10)

  • Який секрет має літера щ? (позначає два звуки). Не забудьте це при виконанні звуко - буквеного аналізу слова «борщ».

Борщ – 4 б. 5 з. 1 с.             -0- -

Повний аналіз усно.

  • Дібрати спільнокореневі слова – борщик, борщова. (слайд 11)
  • Записати  речення. Усно встановити зв'язок слів у реченні. (слайд 12)

Варить смачний  борщ  Юля в металевій у каструлі. (розповідне, неокличне)

  • Знайдіть і підкресліть прикметники.

(слайд 13) Молодці. Вкидаємо перший інгредієнт – м'ясо. Please, say this word in English – *meat.

Phonetic drills. (слайд 14)

Look at the screen! Let’s repeat sounds[ e] and [i:] in different words.

 apple     meat

 radish    meal

 cabbage    steam

 carrot    cream

 salad     eat

 (слайд 15) Молодці, отже вкидаємо другий інгредієнт – квасолю. Please, say this word in English – *beans.

  1. Vocabulary work. (слайд 16)

  Open your books on page 66, ex.1. Let’s look what new words are there. Look at the picture and translate this words into Ukraine. Вчитель читає нові слова, а учні повторюють за ним. Декілька учнів читають вголос нові ЛО та нагадають переклад.

4. Активізація нових ЛО. Гра «Fill the letter». (слайд 17)

               ( fl___r,  a__p__e    __e,  ___id_e,  go   s____p___g )

* Відповіді: flour, apple pie, fridge, go shopping.

 (слайд 18) Отже, вкидаємо третій інгредієнт – буряк. Please, say this word in English – *beetroot.

5. Grammar. (слайд 19)

     Students, please, look at page 68, ex. 4. You see a red construction

“there is” and “threre are”. When we can count things we use “there are”, when we can’t count things we use “there is”. And now read the sentences in exercise 4, on page 68.

6. Listening. (слайд 20)

1) Діти дивляться мультфільм і запам’ятовують, що Гого купив.

What is there in Gogo`s basket? Choose the products.

7. Writing. (слайд 21)

- Open your copybooks and write down the date.

Виконання письмової вправи на закріплення.

Write down the sentences. Use “are” or “is”.

     There … some milk.    There … some lemons.

There  … some jam.   There … some apples.

(слайд 22) Молодці. Вкидаємо четвертий інгредієнт – картоплю. Please, say this word in English – *potatoes.

 

8. Фізкультхвилинка. (слайд 23)

 

(слайд 24) 9. Робота в парах.

(слайд 25) Відновити прислів’я:до прикметника  доберіть антонім.

Маленьке діло краще за ____________ (велике) безділля.

Нових друзів май, ____________ (старих) не забувай.

З добрим водись, а _________ (лихого) стережись.

 

(слайд 26) 10. Доповніть прислів’я словами, відповідними за змістом.

_____ земля  ________ рук не любить.

Краще _______ правда, ніж  __________ брехня.

З другом говори ввічливо: від грубого слова _____ стає _________ .

Слова для довідки: близький – чужий, чорний – білий, гірка – солодка. 

 

-  Діти, але ж у нас, крім прислів’їв є ще й інші жанри усної української народної творчості. Назвіть їх. Правильно, ще й загадки. Тож давайте відгадаймо загадки на англійській мові.

 

(слайд 27) 11. Riddles.

    1) It is orange and long. Rabbits like to eat it. (A carrot)

    2) It is yellow, not sweet. I drink tea with it. (A lemon)

    3) Mickey Mouse likes it very much. (Cheese)

   4) It is yellow. Monkeys like to eat it. (A banana)

  (слайд 28) Ви впорались із цим завданням, отже, вкидаємо п’ятий інгредієнт – капусту. Please, say this word in English – *cabbage.

 

 

(слайд 29) 13.  Робота зі словниками.

(слайд 30) Відгадайте загадку.

Як мене полюбите – грамотними будете.

Мої слова – близькі за змістом, бо я словник - … (синонімічним).

Слова протилежні я знаходити звик, бо я, мої друзі, … (антонімічний) словник.

Доберіть синоніми до слів безжальний, надзвичайний,

(слайд 31) Молодці, вкидаємо шостий інгредієнт – моркву. Please, say this word in English – *carrot.

(слайд 32) 14. Робота з підручником вправа 156

(слайд 33) - До кожного прикметника, поданого в словосполученні, дібрати і записати відповідний антонім із довідки. 
- Надписати, у яких словосполученнях прикметники вжиті в прямому значенні, а в яких - у переносному. 
Легкий мішок - ... ; Порожня голова - ... ; 
легке завдання - ...; порожня бочка - ... ; 
гаряча вода - ... ; м'який хліб - ...; 
гаряча вдача - ... . м'який характер - ... .

  Слова для довідки: складне, важкий; повна, розумна; спокійна, холодна; черствий, твердий.

  (слайд 34) Отже, вкидаємо сьомий інгредієнт – цибулю. Please, say this word in English – *onion.

VІ. Підсумок

(слайд 35) 1. гра «Карусель»

Big – small;

long – short;

sweet – bitter;

light – dark;

black – white.

(слайд 36) 2. Вправа «Мікрофон».

                     (слайд 37)

  • Чим корисним був для вас урок?
  • Де ви можете використати  отримані знання з сьогоднішнього уроку?

                -   Did you like this lesson? (Yes, I did./ No, I didn’t/ So-so.)

  • What did you study at the lesson?

(слайд 38) Останній інгредієнт – помідор. And the last ingredient is – *tomatoe.

(слайд 39)

- Молодці, діти, приготували ми з вами борщ.

- Але ж що ще подається до нашой української страви?

These are *donuts. Це пампушки.

Приємного апетиту вам на перерві!

(слайд 40)

docx
Додав(-ла)
Швед Виктория
Додано
17 січня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку