Урок на тему "Прямокутний паралелепіпед. Піраміда"

Про матеріал
Сформувати поняття многогранника, прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба як окремого виду прямокутного паралелепіпеда, піраміди та її елементів; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер прямокутного паралелепіпеда; сформувати вміння виконувати зображення прямокутного паралелепіпеда, обчислювати площу його поверхні; розвивати просторову уяву, пам'ять, логічне мислення ; виховувати наполегливість, охайність, естетичні смаки, інтерес до пірамід.
Перегляд файлу

Тема уроку: ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. ПІРАМІДА

Мета уроку:

  •                  сформувати поняття многогранника, прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба як окремого виду прямокутного паралелепіпеда, піраміди та її елементів; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер прямокутного паралелепіпеда; сформувати вміння виконувати зображення прямокутного паралелепіпеда, обчислювати площу його поверхні;
  •                  розвивати просторову уяву, пам'ять, логічне мислення ;
  •                  виховувати наполегливість, охайність, естетичні смаки, інтерес до  пірамід. 

Тип уроку: вивчення та закріплення нового матеріалу.

Наочність та обладнання: презентація, картки,  мультимедійний проектор.

 

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Добрий день, дорогі учні!

Як ваш настрій? А чи хотіли б ви на сьогоднішньому уроці дізнатися, щось нове, цікаве?

Отже, на даному уроці вам знадобляться: увага, наполегливість, щоб досягти поставленої цілі. Отже, розпочинаємо!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Тема нашого сьогоднішнього уроку це «Прямокутний паралелепіпед. Піраміда». Сьогодні ми з вами дізнаємось (згадаємо), що ж це за фігури  -  прямокутний паралелепіпед, куб, піраміда  та дізнаємось з чого вони складаються; навчимось будувати  ці фігури; а також  обчислювати площу  поверхні прямокутного паралелепіпеда.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

В дійсності ми часто зустрічаємо предмети, які мають схожу форму. Вони можуть бути зроблені з різного матеріалу та пофарбовані в різні кольори, але за формою вони нагадують один одне. Наприклад, коробка цукерок, книга, цеглина, коробка сірників, шафа, колонки та багато іншого.

Ці предмети мають схожу форму. Що правда вони відрізняються деякими деталями: колонки мають кнопки, шафи – двері, але якщо не звертати уваги на ці деталі, то можемо сказати, що всі ці предмети мають приблизно однакову форму. Всі вони нагадують за формою зображений на малюнку предмет. Зображене тіло називають прямокутним паралелепіпедом.

ІV. Перевірка домашнього завдання

Але перед тим, як починати з вами вивчення нової теми, давайте ж з вами перевіримо як ви засвоїли теми попередніх уроків.

 Математичний диктант

  1. Назвіть основу та показник степеня :.
  2. Як називають другий степінь числа ?
  3. Як називають третій степінь числа?
  4. Обчисліть: .
  5. Чому дорівнює площа прямокутника?
  6. А які ж між собою протилежні сторони прямокутника? (Рівні)
  7. Чому дорівнює площа квадрата?
  8. Скільки метрів квадратних в 1 а?
  9. Скільки метрів квадратних в 1 га?

Усний рахунок. Обчислити та розшифрувати слово

  1. 51-2=
  2. 99:11=
  3. 16·0=
  4. 32=
  5. 3·17=
  6. 80-35=
  7. 51·1=
  8. 15·3=

9)  60-11=

10) 23=

11) 30+19=

12)90:2=

13)125·8=

 

9

А

51

Л

41

Н

1000

Д

49

П

45

Е

0

Р

8

І

16

Ж

6

К

52

М

Паралелепіпед

V. Вивчення нового матеріалу

Розглянемо прямокутний паралелепіпед. Давайте дізнаємось з чого ж він складається та знайдемо його площу.

На малюнку зображено прямокутний паралелепіпед

 ( Слайд)

 

 Його поверхня складається із прямокутників, які називаються гранями паралелограма. (Слайд). Назви граней.

Скільки ж граней він має?  (6) (Слайд)

 Сторони граней називають ребрами. (слайд)

Скільки ребер. (12) (слайд)

 А вершини граней – вершинами паралелограма (слайд)

Скільки вершин? (8)  (слайд).  Діти рахують на фігурах, які вони принесли.

І так ми з вами вияснили, прямокутний паралелепіпед має:

12 – ребер

8 – вершин

6 – граней.

Протилежні грані прямокутного паралелепіпеда  рівні.

Площею поверхні паралелепіпеда називають суму площ усіх його граней.

Щоб мати уявлення про виміри прямокутного паралелепіпеда, достатньо розглянути будь – які три ребра, що мають спільну  вершину. Довжини цих ребер називають вимірами паралелепіпеда.

Довжину прийнято позначати  - а,

Ширину – b,  

Висоту – с.   (слайд).

Прямокутний паралелепіпед, у якого всі виміри рівні, називають кубом. Поверхня куба складається із шести рівних квадратів.

Прямокутний паралелепіпед є видом многогранника – фігури, поверхня якої складається з многокутників. На малюнку зображено многогранники.

Одним із видів многогранника є піраміда.

Ця фігура для вас не є новою. Скоріш за все, ви чули про одне із семи чудес світу – єгипетські піраміди.

Поверхня піраміди складається з бічних граней – трикутників, які мають спільну вершину, і основи, яка є многокутником.  Спільну вершину бічних граней називають вершиною піраміди. Сторони основи піраміди називають ребрами основи піраміди, а сторони бічних граней, які не належать основі, - бічними ребрами піраміди. Піраміди можна класифікувати за кількістю сторін основи: трикутна, чотирикутна, п’ятикутна і т.д.

Многогранники є прикладами геометричних тіл (приклади, докладніше з цими тілами ви ознайомитесь в 6 класі).

VІ. Фізкультхвилинка

1. Зігніть кисть руки стільки раз, скільки дорівнює площа прямокутника зі сторонами 3 см. та 2 см.

2. Поверніть тулубом скільки раз скільки дорівнює периметр прямокутника зі сторонами а=2см, в= 1см.

3. Присядьте стільки раз, скільки буде дорівнювати площа квадрата зі стороною 1 см.

VІІ. Засвоєння нових знань і вмінь

1. Виконання в групах

1) На малюнку зображено прямокутний паралелепіпед АВСDМNКР. Назвіть:

http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/94137181.png

а) грані, яким належить вершина А;

б) ребра, що дорівнюють ребру АМ;

в) грані, що мають спільне ребро КС;

г) грань, що дорівнює грані АВNМ;

д) вершини, що належать нижній грані.

 

 

2) На малюнку зображено піраміду КАВСD. Укажіть:

http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/98671812.png

а) основу піраміди;

б) вершину піраміди;

в) бічні грані піраміди;

г) бічні ребра піраміди;

д) ребра основи піраміди.

2. Виконання завдань за підручником:№ 604,607.

 

VІІІ .Підсумки уроку

1) Якою геометричною фігурою є кожна з граней:

а) прямокутного паралелепіпеда; б) куба; в) піраміди?

2)Як називають прямокутний паралелепіпед, усі грані якого рівні?

3)скільки граней у прямокутного паралелепіпеда?

Площа поверхні куба дорівнює 54 см2. Чому дорівнює площа однієї грані?

 

ІХ . Домашнє завдання

Завдання за підручником: §3, 22, І гр. - №605, 606, ІІ гр. - №605, 606, 613.

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку