Тема уроку: Речовина і поле.
Мета: ознайомити учнів з речовиною і полем, фізичними тілами і явищами; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати доброзичливе відношення до фізики, як науки.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
Перевірка Д̸ з.
Природа – це матеріальний світ.
Матерія: - речовина
Речовина – це матерія, яку можна відчути за допомогою органів чуття( метал, пластик, дерево)
Фізичне поле – це любий предмет, якщо він не має визначеної форми ( туман) . Матерія навколо нас завжди змінюється.
Всі тіла діляться (агрегатні стани речовини):
Фізичні тіла різноманітні за своїми властивостями( скло-прозоре або не прозоре).
Явище – це зміни в навколишньому середовищі.
Фізика вивчає: механічні, теплові, електричні, магнітні і оптичні явища.
Фізичні явища |
приклади |
механічні |
Політ ракети, падіння каменя, рух машини |
оптичні |
Світло електролампи, світло від вогнища, світло від блискавки |
теплові |
Підігрівання їжі, таїння снігу |
звукові |
Спів птахів, гуркіт грому |
електромагнітні |
Електризація волосся, розряд блискавки |
Фізичне тіло |
Речовина |
Явища |
олівець |
залізо |
дощ |
рейки |
свинець |
грім |
Місяць |
алюміній |
веселка |
ножиці |
спирт |
світанок |
стіл |
ртуть |
вітер |
вертоліт |
мідь |
метелиця |
телефон |
нафта |
кипіння |
окуляри |
вода |
снігопад |
праска |
|
постріл |
5.Підведення підсумків уроку:
- Речовика?
- Фізичне тіло?
- Явище?
- Фізичні явища та їх види?
6. Дом.завдання: §9 або конспект в зошиті.