Урок на тему "Рідний край на території України"

Про матеріал

Розробка уроку з природознавства на тему "Рідний край на території України".

5 клас спеціальна школа-інтернат для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Перегляд файлу

Тема: Рідний край на території України.

Мета:

  • навчальна:    формувати в учнів поняття про рідний край, ознайомити із його   

                          розташуванням на карті України, навчати користуватись картою;

  • розвиваюча: розвивати мислення в учнів, активний словник, пам’ять;
  • корекційна:  коригувати зір, увагу в учнів при розпізнаванні органів людини, 

                         вміння користуватись картою;

  • виховна:       виховувати бережливе  ставлення до свого здоров’я, любов до

                     рідного краю.

Тип уроку: формування нових знань та способів дій.

Обладнання:  таблиці «Внутрішні органи», «Скелет», карта України.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1.1. організаційна підготовка до праці;

Продзвенів уже дзвінок –

починається урок.

Приготуйте без мороки

все, що треба до уроку.

-Приготувались? Молодці!

Сядьте, діти, всі гарненько,

 руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

 плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

 і приємно посміхніться.

1.2. нервово-психічна підготовка.

-вправа «Очікування»

- Яким хочете щоб у нас був урок? (веселий, цікавий, пізнавальний).

- А якими ви маєте бути на уроці? (дисципліновані, працьовиті).

Якщо все буде так, як ви сказали, то наш урок має бути продуктивним.

- відгадування загадок. 

- Два братики через дорогу живуть, один одного не бачать. (Очі)

- Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)

- Що воно за штука, що день і ніч стука. (Серце)

ІІ. Основний етап

2.1. підготовча частина

- повторення пройденого матеріалу

а). фронтальне опитування;

- Назвіть частини скелета людини (череп, хребет, грудна клітина, верхні і нижні кінцівки);

- Які є порожнини тіла людини ?(черепна, грудна, черевна);

- Назвіть органи, які містяться в тій чи іншій порожнині (черепна – головний мозок; грудна – серце, легені; черевна – шлунок, печінка, кишечник)

б). робота з таблицею

   Учні до таблиці прикріплюють назви органів тіла, відповідно кожного органу.

(серце, легені, печінка, шлунок, кишечник)

2.2. повідомлення теми і мети уроку.

  Людина – частина живої природи. Окрім людини до живої природи відносяться  тварини, зокрема птахи (картинка лелеки, діти відгадують птаха). Лелека (чорногуз) це – символ любові до батьків, сімейного благополуччя.

Чорногуз – лелека

Прилетів здалека,

Сів на вершок хати,

Давай клекотати;

Давай клекотати

Рідний край вітати.

-вправа «На мою думку…»

- Чи здогадалися, над якою темою  сьогодні будемо працювати?

Тема уроку «Рідний край на території України».

Метою сьогоднішнього уроку буде ознайомлення із поняттям «рідний край», його розташуванням на карті.

2.3. формуюча частина

- пояснення нового матеріалу;

  Рідний край – це місце, де ми народилися, зростаємо і проживаємо. Нашим «рідним краєм» є Вінницька область, або Вінниччина. Головне місто нашої області – Вінниця. Наша область – одна з центральних областей України.

-робота з  картою області;

   Розглядаючи карту рідного краю, діти висловлюють і записують асоціації, які у них виникають.

(рідне село, моя земля, Батьківщина, річка, вулиця, хата)

2.4.уточнення і доповнення матеріалу, корекція правильно сформованих знань

- робота з картками

 Учні за зразком наносять кордони нашої  області. Відмічають обласний і районний центри, місце, де вони народилися і живуть.

C:\Documents and Settings\Vadilla\Рабочий стол\mapvin.jpg    C:\Documents and Settings\Vadilla\Рабочий стол\Vinnitsa_province_location_map.svg.png

2.5. фізкультхвилинка

Виконується під музичний супровід.

2.6.систематизація і узагальнення знань

- робота з текстом;

     Рідний край – це місце, де ми народилися, зростаємо і проживаємо. Нашим «рідним

  краєм» є Вінницька область, або Вінниччина. Головне місто нашої області – Вінниця.

    Наша область – одна з центральних областей України.

    Вінницька область межує із такими областями: Житомирська, Київська, Черкаська, Кіровоградська, Одеська, Чернівецька, Хмельницька. А також з країною Молдова.

  • робота в зошитах

Діти з тексту виписують поняття «Рідний край».

2.7. застосування знань в практичній діяльності.

 - фронтальне опитування учнів

- Як називається наш край?

- Головне місто нашої області?

- Як називається ваше село?

ІІІ. Заключний етап.

3.1. підсумок уроку.

- Яку тему ми сьогодні вивчали на уроці?

- Що вам найбільше запам’яталось?

-Чи досягли бажаного результату від уроку? 

-Чи дійсно наш  урок був: цікавим, пізнавальним, продуктивним?

3.2. оцінювання знань учнів.

Обговорюємо роботу кожного учня.

3.3. домашнє завдання.

  Опрацювати текст з карток.

3.4. створення установки для відпочинку.

  Перегляд відео «Рідний край». 

 

                                                                     Савчук Вадим Михайлович

                                                                     вчитель географії та природознавства

                                                                     Староприлуцької спеціальної ЗОШ-інтернату

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку