Урок на тему: Робота над текстом "Мрія збулася"

Про матеріал

Урок навчання грамоти (читання) у 1 класі. На уроці учні здійснюють космічну подорож, де на кожній станції їх чекає цікаве та творче завдання, збагачують свій словниковий запас новими словами "космос", "космонавт" і т.д., знайомляться з життєвим та творчим шляхом першого українського космонавта Леоніда Каденюка.

Перегляд файлу

Тема: Робота над текстом «Мрія збулася».

Мета: познайомити дітей з життєвим шляхом першого українського космонавта Л.Каденюка; вдосконалювати навички читання; розвивати мовлення учнів; збагачувати й активізувати словниковий запас дітей, ; виховувати наполегливість, працьовитість, гордість за українців.

Обладнання: портрети космонавтів (Ю.Гагарін, Л.Каденюк, В. Терешкова), ілюстрації «Земля із космосу», «Космічний корабель на старті», «Космонавт у відкритому космосі», «Планети Сонячної системи», презентація, тема уроку.

Хід уроку

Слайд 1

  1. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці!

Слайд 2

Сьогодні на уроці читання ми будемо працювати під девізом «Ні дощі, ні вітри, зорепади не страшні, якщо до знань усім іти!

  1. Актуалізація знань та вмінь учнів

-Діти, давайте згадаємо, який текст ви читали на минулому уроці?

(читали текст «Хороші звичаї» та вивчали ввічливі слова).

Слайд 3

-То які чарівні слова ви запамятали? Давайте їх повторимо!

Слайд 4

 

 

  1.        Гра «Третій зайвий»

Слайд 5

-Зараз пропоную вам пограти гру «Третій зайвий». Правила вам уже знайомі: потрібно знайти зайве слово у кожній групі.

Перевіряємо чи правильно ви виконали це завдання.

Слайд 6

  1.        Робота над загадками

Слайд 7

-Сьогоднішня тема нашого уроку досить цікава і незвичайна. А для того, щоб дізнатися про що саме буде йти мова, пропоную відгадати загадки:

Блакитна хустина, жовтий клубок

           По хустині качається, людям усміхається. (Сонце і небо)

Слайд 7 (1)

Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зірки)

Слайд 7 (2)

Золоте сховалося, а срібне показалося. (Сонце і Місяць)

Слайд 7 (3)

Слайд 8

  1.        Гра «Жук-буквоїд»
  • До нас прилетіли слова, але по дорозі загубили деякі букви.  Вставте букви, яких бракує.

К.см.с,     пл.н.т.,   р.к.та

Давайте первіримо чи правильно ви виконали завдання.

Слайд 9

Молодці! Ви чудово справились!

Слайд 10

-Отже, як ви думаєте, з чим пов’язана тема нашого уроку?

(з космосом)

 

  1. Повідомлення теми уроку
  • Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити космічну подорож. Ви готові? Космічна подорож починається!

Для того, щоб здійснити політ в космос потрібно бути здоровим, сильним і витривалим. Для зміцнення здоровя на кожному уроці ми виконуємо фізкультхвилинку.

Отже, перша наша зупинка – це космічна фізкультхвилинка.

Слайд 11

Фізкультхвилинка

Ми в ракету дружно сіли (Імітація.)

І у космос полетіли. (Махи руками.)

Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками.)

Летимо, як метеори. (Біг на місці.)

Обігнали ми комету — (Стрибки на місці.)

Повернулись на планету! (Повернення на місця.)

  1.        Повідомлення вчителя

- Чому зорі світяться? Чому зорі світяться неоднаково? Чому зорі не па­дають? Що тримає їх на небі? Ці та тисячі інших запитань з давніх-давен ціка­вили людей. Люди помітили, що небесні тіла знаходяться у певному порядку, і назвали цей порядок космосом. Слово космос у перекладі з грецької мови означає порядок. А людей, які досліджують космос, називають космонавтами.

Слайд 12

- Діти, а скажіть , яке сьогодні число і місяць?  А який місяць буде наступний?

Правильно, квітень. А 12 квітня вважається всесвітнім Днем авіації та космонавтики.

Слайд 13

Цього дня у 1961 році , а це 57 років тому, Юрій Гагарін на космічному кораблі “Восток” здійснив перший в історії людства політ навколо орбіти Землі. Політ тривав 108 хвилин.

Слайд 14

 Під час польоту Гагарін переконався , що наша планета дійсно кругла, що більшість її території вкрита водою. Що вона прекрасна.

- Отже, хто був першим у світі космонавтом?

- (Юрій Гагарін).

Слайд 15

  1.        Гра «Відгадай назву»
  •  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про першого українського космонавта.

Ми будемо читати про нього текст . Перше завдання нашої подорожі полягає в тому, щоб ви відгадали назву тексту, який ми будемо читати на уроці, слідкуючи за стрілками.

     р     я      б     л      с    

м      і      з     у      а     я     

Слайд 16

-Молодці!

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.Словникова робота

Коли космонавт готується до польоту в космос, він повинен знати будову ракети і космічного літака, а там численні прилади зі складними назвами.

У нашому тексті також є слова, про значення яких ми зараз дізнаємось на наступній зупинці, яка має назву «Словникова робота».

Слайд 17

Космонавт – це людина, яка досліджує космос.

На екрані ви бачите портрети двох космонавтів.

Юрій Гагарін – перша людина, яка полетіла у космос.

Леонід Каденюк – перший український космонавт.

Також на дошці ви можете побачити портрет першої жінки, яка полетіла в космос – це Валентина Терешкова.

Слайд 18

Космос- – це зірки і планети, комети і астероїди, різні космічні світила і міжзоряний простір. 

Слайд 19

Буковина -це територія, що входитьдо складу України (частина Чернівецької області) та Румунії (частина повіту Сучава). Село Клішківці знаходиться на Україні, Чернівецька область, Хотинський район.

Слайд 20

 Подвиг – героїчний, самовідданий вчинок, виконаний у важких умовах;

мрія – бажання, прагнення до чогось;

обов’язково – неодмінно;

наполегливо – вперто добиватися чогось.

  • А зараз важно прослухайте текст «Мрія збулася»

Слайд 21

4.2. Опрацювання тексту «Мрія збулася»

4.3.Читання тексту вчителем.

-  Про кого цей текст?

4.4. Розповідь вчителя про біографію Л.Каденюка.

- Ви прослухали, що розповідають про Леоніда Каденюка у підручнику, а  я  розповім вам  про нього ще деякі факти.З того часу  як Юрій Гагарін полетів  у космос Леонід мріяв про космос і робив усе, щоб досягти своєї мети. Коли  Льоні було 16 років, він  вступив до вищого військового авіаційного училища. Через кілька років сором’язливий  хлопчина перетворився на сильну, мужню та впевнену в собі людину – став членом загону космонавтів.

Готуватися до космічних польотів було дуже важко. Організм мав бути пристосованим до сильного морозу та спеки. Космонавтів по двоє закидали в пустелю і залишали дуже мало води, закидали за Полярне коло, де в хатинці було 20 градусів морозу.

Випробування були дуже важкі,  під час підготовки до польотів загинув друг Леоніда. Не  раз був за крок від загибелі і сам Каденюк.

І ось Леонід Костянтинович в Америці, де познайомився з товаришами з команди корабля. А коли екіпаж везли на старт, він був дуже гордий, що саме його вибрали для польоту.

У 1997 році стартував космічний корабель. Пізніше, після старту, коли корабель вийшов на орбіту, і Леонід Каденюк в ілюмінаторі побачив нашу гарну різнобарвну планету сказав: «Така маленька наша планета, така беззахисна. Мине бережемо її. Треба, щоб усі побачили Землю з космосу і зрозуміли, що її треба берегти.

  • А як саме ми можемо берегти нашу планету?

Слайд 22

-На наступній космічній зупинці ви повинні  прочитати текст «Мрія збулася».

- Перш ніж ви почнете самостійно читати текст необхідно підготуватися.

давайте попрацюємо над артикуляційними вправами.

Слайд 22

Слайд 23

4.5.Робота над скоромовкою

Слайд 24

На екскурсію у космос попросився ескімос

Хто такі ескімоси? ( це народи півночі, які пристосовані до сильного холоду, їдять сире мясо моржів, тюленів та китів)

Слайд 25

4.6.Робота над чистомовкою.

Ись-ись-ись — в школі гарно вчись.

Мо-мо-мо — в космос летимо.

Ив-ив-ив — мрію він здійснив.

Слайд 26

    4.7.Читання тексту учнями «ланцюжком».

-Отже, ви готові читати текст!

Слайд 27

4.8. Гра «Добери дію»

-Вам потрібно дібрати дію до поданих слів.

Доберіть дію
        (полетів)       у космос;
     (минав)        десятий рік;
наполегливо        (вчився)… ;
     (займався)      спортом;
мрію      (здійснив) …. ;
мрія обовязково   (збудеться)  

Слайд 28 

-Наступна станція «Космічний відпочинок». Виконайте фізхвилинку.

Слайд 29         https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

Фізкультхвилинка

Слайд 30

4.9.Гра «Читає Незнайко».

-Я читаю вам текст, а ви відшукуєте те  речення у Букварі і читаєте його без «помилки».

Коли перший у світі космонавт Павло (Юрій) Гагарін полетів у космос, українському хлопчику Льоні Каденюку минав двадцятий  (десятий) рік. Він жив тоді в селі Слобода (Клішківці) на Буковині.

Льоня хотів (мріяв) повторити подвиг Юрія Гагаріна. Він гарно (наполе­гливо) вчився і займався спортом. І свою мрію Юрій (Леонід) Каденюк здій­снив. Він побачив нашу квіткову (рідну) Землю з далекого космосу.

4.10. Робота за малюнком.

— Розгляньте портрет у Букварі. Кого на ньому зображено?

Нажаль, менше двох місяців тому, 31 січня 2018 року під час традиційної ранкової пробіжки в районі Царського Села в Києві, Леонід Каденюк помер.

Слайд 31    https://www.youtube.com/watch?v=8Ob3McHTGwc

Прошу вшанувати Леоніда Каденюка хвилиною мовчання.

Слайд 32

Дякую. Дорогі діти, ми повинні памятати таких героїв, як Леонід Каденюк і гордитися ними, бо вони прославили нашу космічну країну - Україну!

Слайд 33

  • Наступна станція «Вибіркове читання»

4.11 «Вибіркове читання»

  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться де жив Л.Каденюк.
  • Знайдіть і прочитайте речення в якому говориться про що мріяв Л. Каденюк.
  • Знайдіть і прочитайте про що мріють багато хлопчиків і дівчаток.

Слайд 34

4.12. Робота в парах.

-Наша подорож підходить до завершення. Щоб приземлитися на Землю, потрібно відповісти на декілька запитань. Готові?

Працюємо в парах, порадьтеся між собою, пошукайте відповідь у тексті і оголосіть її.

1) Як звали космонавтів, про яких ви читали?

2)Скільки років було Л.Каденюку, коли у космос полетів Ю.Гагарін?

  1.  Про що мріяв Леонід Каденюк у дитинстві?
  2. Що він робив для здійснення своєї мрії?
  3. А що треба робити, щоб мрія здійснилась? Знайдіть і прочитайте як сказано про це у тексті.

МОЛОДЦІ! Ми приземлилися!

Слайд 35

5. Підсумок уроку

  • Хто був першим космонавтом у світі?
  • А хто першим українським космонавтом?
  • Куди ми сьогодні подорожували?
  • Вам сподобалась  подорож?

Слайд 36

5.1. Підсумкова розповідь на тему «Про що ти мрієш?»

  •       Як ви вже зрозуміли, у кожної людини існує певна заповітна мрія, до якої вона прагне. Хтось мріє про багатство, хтось — про славу. Один прагне бути гарним, інший — сильним, третій — розумним. Люди мріють стати акторами, музикантами, мо­делями, політиками, лікарями, хочуть зайнятися бізнесом або присвятити себе науці. Я теж маю мрію. Мрію мають і наші гості. Кожен з вас теж має свою заповітну мрію.  Давайте послухаємо їх.

5.2. Вправа «Продовж речення»

Слайд 37

- Я мрію…

-Щоб  мрія збулася, потрібно…

Слайд 38

  • Нехай збуваються ваші мрії! Дякую за увагу!

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
2611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку