Урок на тему: "Склад числа з одиниць. Закріплення вміння порівнювати за довжиною з використанням прийому накладання. Вправляння орієнтації в часі".

Про матеріал

Комплексний конспект заняття/уроку для дошкільників, або дітей 1 класу на тему: "Склад числа з одиниць. Закріплення вміння порівнювати за довжиною з використанням прийому накладання. Вправляння орієнтації в часі".

Перегляд файлу

Тема: Склад числа з одиниць. Закріплення вміння порівнювати за довжиною з використанням прийому накладання. Вправляння орієнтації в часі.

Мета: Формування в дітей уявлення про склад числа з  одиниць. Закріпити вміння порівнювати за довжиною шляхом накладання. Учити розрізняти й називати частини доби: ранок, день, вечір, ніч.

 Сприяти розвитку дітей психологічних процесів пам’яті, логічного мислення, уяви, вчити міркувати, аналізувати завдання, впорядковувати предмети за вказівкою;  розвивати увагу, фантазію, кмітливість, пізнавальні здібності, інтерес до математики.  Виховувати доброзичливі стосунки в колективі.

 

Демонстраційний матеріал: лісовий мешканець - Зайчик, кольорові коробки, фрукти, овочі, повітряні кульки, контури цифр, 2 кольорові смужки картону,

іграшка Незнайко, картинки «Ранок, день, вечір, ніч».

 

Роздавальний матеріал: 2 смужки картону, контури цифр, фрукти овочі, повітряні кульки, морквини.

Хід заняття:

  1. Склад числа з одиниць.

Вчитель: Діти, сьогодні до нас у гості завітав лісовий мешканець і приніс цікаві завдання. Хто це може бути, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:

 

Влітку — сірий, взимку — білий,

Полохливий, несміливий,

Попсує в городі грядку — утікає без оглядки.

А собачий вчує гавкіт, так душа відразу в п’ятки? (Заєць)

 

Вчитель: Правильно, це зайчик. Подивіться зайчик приніс нам чарівні кольорові коробки. Давайте поскладаємо на їх на стіл: червону, синю, жовту. Поки діти складають, ставимо запитання:

  •                   «Олег, скільки червоних коробок? (Одна). Скільки жовтих? (Одна). Наталко, скільки синіх коробок? (Теж одна).
  •                   Назарко, скільки всього коробок стоїть на столі? (Три)
  •                   А як вийшла ця кількість?» Дитина пояснює, що поставили одну коробку, ще одну, і ще одну коробку. Так стало три коробки. 
  •                   Правильно, щоб ми не забули, позначимо коробки цифрою 3. Молодці, ви справились з цим завданням.
  •                   Їжачок пропонує, щоб ми розглянули що цікавого в цих коробках. Діти розглядають коробки. У червоній коробці – овочі, у жовтій – фрукти, у синій – кульки.
  •                   Давайте перелічимо скільки овочів у червоній коробці?
  •                   Одна морква, одна капуста, одна картопля, один огірок.
  •                   Скільки разом овочів? (Чотири).
  •                   Що лежить у жовтій коробці? Діти відповідають – фрукти.
  •                   Тепер перелічимо фрукти – (Діти відповідають).
  •                   Скільки всього фруктів? (П’ять).
  •                   Скільки різних фруктів ви візьмете, якщо я назву число 5?
  •                   Залишилось перелічити скільки кульок у синій коробці. (Дві кульки).
  •                   Скільки окремих предметів у множині 2?
  •                   Діти, ви молоці, їжачку дуже сподобались ваші відповіді.

 

 Гра «Назви предмети!».

 Педагог пропонує дітям назвати 2 (3, 4, 5) різних предмети: меблі, одяг, музичні інструменти, посуд і т. д., а також вправа з включенням елементу змагання: «Хто швидше назве 3 (4, 5) фрукти?»

 

 Задача від зайчика:

 «Зайчик збирав кожного дня по одній морквині. Скільки морквин зайчик назбирав за чотири дні?»

 Дитина може свою відповідь намалювати і прокоментувати: «У перший день зайчик зібрав одну морквину, у другий – одну, у третій – одну, у четвертий – теж одну. Всього він зібрав чотири морквини».

Фізкультхвилинка «Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

 

  1. Закріплення вміння порівнювати за довжиною з використанням прийому накладання.

Вихователь: Діти, зайчик не знає яка доріжка додому коротша. Давайте допоможемо йому вибрати коротшу доріжку. А як це перевірити?

Діти: Потрібно накласти одну доріжку на іншу. Одна дитина накладає доріжку одну на іншу, поєднуючи з одного кінця.

Вихователь: Яка доріжка за кольором довша? А яка коротша?

Діти відповідають. Потім їм роздають по дві доріжки кожному. Вони шляхом накладання визначають довгі і короткі.

 

 

 

 

 

  1. Вправляння орієнтації в часі

 До нас в гості завітав Незнайко. Він у нас художник і  приніс свої малюнки. Давайте їх розглянемо.

Вихователь вивішує ілюстрації: 

на першій — Незнайко спить, світять місяць і зорі;

на другій — за вікном темно, хлопчик дивиться мультфільм;

на третій — Незнайко гуляє, грається з друзями, світить сонечко, на вулиці ясно.

на четвертій – Незнайко просинається, застеляє ліжко

 Розгляньмо першу картинку. Що робить хлопчик? (Спить).

 За вікном темно чи ясно? Коли це буває: вдень чи вночі?

 Подивіться на другий малюнок. Що ви бачите?

 Розгляньмо третю картинку. Що робить Незнайко?

 На вулиці ясно чи темно? Коли це буває: вдень чи вночі?

 Що ви робите вдень? Що роблять тато, дідусь?

 Як ви думаєте, коли ходять у гості: вдень або вночі?

 Подивіться на четверту картинку, коли це буває: зранку чи ввечері?

Молодці, діти. Ви дуже добре сьогодні попрацювали!

 

Підсумок заняття:

При формуванні уявлень про склад числа з одиниць в результаті у дітей повинно скластися правильне уявлення про те, що множини складаються з окремих предметів, а число - з окремих одиниць.

  •                   Скільки разів ти підстрибнеш, якщо я назву число 3?» 
  •                   Скільки разів ти плеснеш у долоні якщо я викладу 5 квіток?
  •                   Яка стрічка довша? Червона чи зелена? (вихователь накладає одну стрічку на іншу, діти відповідають).
  •                   Коли ви прокидаєтесь, застеляєте ліжко і вмиваєтесь?

 

 

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
6497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку