Тема: Спілкування і здоров’я
Цілі: сформувати у дітей поняття про спілкування; з’ясувати необхідні складові спілкування( чесність, тактовність, гарні манери); відпрацювати навички спілкування: уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми; виховувати толерантність, доброзичливість, щирість у спілкуванні з іншими.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
учень/учениця
називає:
- умови ефективного спілкування;
відпрацьовує:
розпізнає:
- вербальні та невербальні способи спілкування;
уміє:
- упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими.
Компетентності, які формуються в учнів: чесність, тактовність, гарні манери; уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми; толерантність, доброзичливість, щирість у спілкуванні з іншими, навички роботи в команді.
Обладнання: картки для перевірки д/з, мультимедійна презентація «Порозуміння між людьми», навчальний мультфільм «Мудрі казки. Образливі слова»
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1)Заповнити пропуски у таблиці:
Права дітей |
Обов’язки |
Право на життя |
|
|
Гарно вчитися |
|
Обирати корисну їжу |
Право на інформацію |
|
|
Вміти активно і пасивно відпочивати з користю для свого здоров’я |
2) Записати 5 правил роботи на уроці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Продовжити речення: «Щодня я спілкуюся з …»( удома, в школі, в магазині, в транспорті…)
Чи могли б ми жити без спілкування?
ІV. Повідомлення теми і мети
V. Формування нових знань, умінь і навичок
1. Розповідь учителя.
РОЛЬ СПІЛКУВАННЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ
Відповідь на питання, навіщо людині спілкування, приносить нам історія первісного суспільства. Саме із спілкування, яке у перших людей вироблялося шляхом жестів, і розвинулася людська мова, з'явилися поняття і позначення предметів, а пізніше і писемність. Саме завдяки спілкуванню і з'явився соціум, людське суспільство, встановилися своєрідні правила спілкування між людьми.
Значення спілкування в житті людини неможливо переоцінити. Воно має величезний вплив на формування людської психіки, правильному її розвитку. Спілкування між людьми допомагає їм обмінюватися інформацією, сприймати і розуміти один одного, перейняти досвід і поділитися своїм. Спілкування в житті людини відрізняє його від інших біологічних істот на цій планеті.
Назвати по три слова чи фрази, які можна використати для :
4. Перегляд мультфільму « Мудрі казки. Образливі слова»
- Чи використовуєте ви такі слова у своєму житті?
- Які поради ви дасте своїм друзям щодо спілкування?
5. Робота з підручником ( ст.107).
Визначити свої навички спілкування
Ситуація |
Почуваюся упевнено |
Почуваюся невпевнено |
1.Зателефонувати у довідкову службу, щоб дізнатися якусь інформацію |
|
|
2.Попросити вчителя пояснити те,що незрозуміло |
|
|
3.Познайомитися з людиною |
|
|
4.Привітатися і поговорити із знайомими своїх батьків |
|
|
5.Купити щось у магазині |
|
|
6.Розпитати у продавця про товар |
|
|
7.Запитати дорогу |
|
|
VІ. Підсумок уроку
Навіщо людям потрібне спілкування?
Які слова ми повинні використовувати при спілкуванні?
Гра: Що сказати треба?
Соня вазочку розбила
І не знає, що робить.
Не призналася матусі
Он за шафою сидить.
Що сказати треба? (Вибачте)
Саша виїв борщ і кашу,
Пиріжечків з’їв аж п’ять.
Рукавом протер обличчя,
Мовчки встав – побіг гулять.
Що сказати треба? (Дякую)
Петя ось прийшов до школи
І учительку зустрів.
Прошмигнув тихенько мимо
Привітатись не зумів.
Що сказати треба? (Добрий день)
Мовчки Коля одягнувся,
В друга досить вже гулять.
І забув хороше слово
На прощання всім сказать.
Що сказати треба? (До побачення)
Біг Віталик по доріжці.
Через Сашу раптом впав.
Саша мовчки відвернувся
І нічого не сказав.
Що сказати треба? (Вибач)
Щоб із вами не траплялись Різні ось такі дива. Діти, ви не забувайте. Чарівні усі слова.
Учні йдуть щоранку в школу.
Дзвонить дзвоник: «Дзень – дзелень»
Учні вчителя стрічають
І говорять…(добрий день).
Вранці вас послала мама
До сусідки тьоті Тані.
Вийде тітонька на ганок.
Ми їй скажем…(добрий ранок).
Допоміг тобі товариш
– Поспіши з подякою.
Не забудь йому сказати
Гарне слово…(дякую).
Коля наш образив Таню.
Чути схлипування, плач.
Що сказати треба Колі?
Люба Танечко, …(пробач).
Як задачу вирішити
Дуже-дуже важко.
Тут сказати треба другу:
Поможи,…(будь ласка).
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 20. Використовувати у спілкуванні слова – помічники.