Урок на тему:"Таблиці додавання й віднімання числа 5.Задачі на знаходження суми"

Про матеріал
Інтегрований урок .Математика.Людина і світ.1 клас Тема.Таблиці додавання та віднімання числа 5.Задачі на знаходження суми
Перегляд файлу

Математика. Людина і світ.

Інтегрований урок.

Тема. Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на знаходження суми.

Мета: закріпити знання учнів про натуральні числа, арифметичні дії, табличне додавання й віднімання чисел; розвивати логічне мислення шляхом розв’язання задач; зорову пам'ять та просторову уяву; математичне мовлення; вміння обґрунтовано доводити думку, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідної землі, до звичаїв, традицій; шанобливе ставлення до народних звичаїв.

Обладнання: казкові герої, ТЗН, плакати, маркери, малюнки із зображенням народних символів України.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Встаньте діти всі рівненько

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

 

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

  • Який у нас зараз навчальний предмет по розкладу?
  • А що таке математика?
  • Прочитайте тему уроку, підкресліть ключові слова.
  • То про що будемо говорити сьогодні на уроці математики?
  • Подумайте і скажіть, яким би ви хотіли, щоб був наш урок?
  • А що для цього повинні зробити ми з вами?
  • Отже, якщо ми дійсно будемо такими, то разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. До роботи!

 

ІІІ. Відтворення знань, умінь, та навичок.

  1. Робота з посібником.
  • З яких геометричних фігур складений будиночок чисел?
  • Прочитайте перший стовпчик. Що записано у прямокутниках? (Слова-числа). Прочитайте їх.
  • Що записано у квадратиках? (Цифри)
  • Прочитайте записані цифри.
  • Які цифри пішли на прогулянку і ще не повернулися?
  • Що намальовано у третьому стовпчику прямокутників?(Предмети)
  • У цьому будиночку проживають листочки.
  • Скільки листочків намальовано у першому зверху прямокутнику? (1)
  • Якою цифрою запишемо?
  • Скільки листочків намальовано у п’ятому зверху прямокутнику? Яку цифру потрібно записати?
  • То що ми записали? (Цифру 5)
  • Що означає цифра 5? (Кількість предметів)
  • Прочитаємо правило.
  • Відтворіть з пам’яті. (2-3 учні)
  1. Усний рахунок.
  • Зовсім недавно був сильний вітер, який позривав ягідки калини. Давайте, рахуючи, позбираємо їх і прикріпимо до листочка.
  • Скільки ягідок зібрали?
  • Як називаються числа, які ми використовуємо під час лічби? (Натуральними числами)
  • Назвіть найменше натуральне число? (1)
  • Найбільше? (Немає)
  1. Фізкультхвилинка.
  • Числа пропонують відпочити,  зробити з ними вправи і промовити віршик.

V. Вправи на написання цифр.

1. Знайомство з народними символами України.

- (Презентація – 2-1 «Людина і світ»)

- До нас звернувся гість із планети Альфа Центавра і попросив розповісти про народні символи України. Він чув, що у нас є рослини і тварини, які ми, українці, дуже любимо.

- Допоможемо Центаврику ознайомитись з ними?

- Символи заховані під завданнями, які підготували для нас Мудра Сова, Знайко, Хвалько. Тільки виконавши їх, ми зможемо виконати прохання нашого космічного прибульця.

- Отож, продовжуємо.

- На нас з цікавістю поглядає Знайко. Він пропонує полічити всі цифри 5, а результат записати у віконечку. (На дошці плакат із завданням. Один учень біля дошки, інші працюють в посібнику).

2. Тренувальні вправи.

- Хвалько хвалився написати каліграфічно стільки цифр, скільки ягідок калини ви зібрали. Але сам впоратись не зміг. Допоможемо?

- Скільки цифр написав Хвалько? Скільки ягідок ви зібрали? Скільки ще потрібно дописати цифр?

- Пригадаймо алгоритм написання цифри 5. (Презентація – 5_4 «Математика»)

- Ви так гарно впоралися з завданням, що можемо відкрити перший народний символ України – калину.

 

Довідник

Калина – символ життя, символ рідного дому, батьківської хати. З неї колись робили колиски для немовлят, вишивали на весільному рушнику. Восени та взимку червоні грона калини є нагадуванням про краплини крові, пролитої героями за волю, незалежність нашої України.

Українці люблять калину тому в селах біля багатьох хат росте цей чудовий кущ. Висаджують її і в містах біля будинків.

  1. Таблиці додавання та віднімання числа 5.
  • Знайко пропонує наступне завдання.

а) Робота в групах

- Складіть по одному прикладу на додавання і віднімання числа 5. (1-5 групи).

6 група – таблицю додавання (на аркуші паперу)

7 група – таблиця віднімання числа 5 (на аркуші)

  • Перевіримо. (Презентація 5-6, 5_6_1 «Математика»)

б) Гра «Чарівна паличка»

- До кого я доторкнуся чарівною паличкою, той швиденько дає повну відповідь на запитання.

- до 2 додати 5;

- від 10 відняти 3;

- від 9 відняти 5;

- до 5 додати 5;

- Справились чудово!

в) Знайомство з народними символами України.

- Не чарівною паличкою, а посвяченою гілочкою верби у нас на Україні повідомляють про велике свято Пасхи.

- Чи чули ви такі слова: «Не я б’ю, верба б’є,

   Від сьогодні, за тиждень

   буде Великдень»?

(На дошці малюнок вербових котиків)

  • Прочитайте значення цього символа. (Добро)

 

Довідник

Верба завжди символізувала добру душу, царство світла та вдячність. Вона захищає від нечистих та злих сил. Тому посвячені вербові котики або лозу люди тримають у хаті – над вхідними дверима або біля вікна.

  1. Робота над виразами з невідомим.
  • Знайко знову запрошує нас до роботи в посібнику.
  • Цифри полюбляють жити разом, співати, віршики розповідати, танцювати. А ще їздити на карнавал. А на карнавалі всі одягають костюми або маски. Ось і сьогодні одна з цих цифр одягла маску.
  • Як ви гадаєте, що за цифра заховалася?
  • Доведіть. (8 – це 3 і 5. До 3 додати 5 дорівнює 8. Від 8-3=5; До 5 додати 3 дорівнює 8. Від 8-3=5)
  • Отже, відповідь В – 5.
  • Молодці! Гарно впорались.
  1. Знайомство з народними символами України. На дошці малюнок рослини барвінка.
  • Ця рослина не ховається, як наші цифри полюбляють.

Довідничок.

Барвінок з’являється ранньою весною, розцвітає синьою квіточкою. Це символ весни, любові. Його блакитні квіти нагадують спокійне мирне небо. Прочитайте значення цього символа. (Мир)

Ним прикрашають весільний коровай, віночок нареченої. Це символ вічної радості.

  1. Фізкультхвилинка.
  • Центаврик пропонує відпочити («Людина і світ» - караоке «Центаврик»)
  1. Робота над задачею.

а) Знайомство з народними символами України.

Довідник

Не тільки рослинні символи вподобали ми, українці. Є і тваринні. Зокрема, птахи. (Малюнок ластівки)

Довідник

Ластівки символізують родинне щастя, ніжність, ласку. Там, де звила гніздо ластівка, живуть добрі господарі. Ці птахи вважаються Божими птахами. Зруйнувати гніздо ластівки – це великий гріх і означає накликати на себе велику біду.

б) Складання задачі за малюнком.

- Подивіться на нижній малюнок.

- Скільки маленьких ластів’ят у гніздечку?

- Хто підлетів до них?

- Скільки ластівок всього стало?

- Запишіть це мовою математики.

(На дошці 3 + 1 = 4)

  • Чи можемо ми сказати, що склали задачу? (Ні)
  • Чого не вистачає? (Запитання)
  • То що повинна містити задача?
  • Яка умова задачі?
  • Складіть запитання. Яке слово повинно воно містити? (Скільки? Скільки всього?)

в) Робота над правилом.

- Мудра Сова пропонує пригадати правило. (Презентація 5-9)

- Прочитаємо, саджаючи слова у човник, як черепаха. Як сорока.

- Які задачі розв’язуються дією додавання?

-Яке запитання ми ставимо до задачі на знаходження суми?

- Відтворіть з пам’яті правило.

- Дайте повну відповідь до задачі про ластівок.

г) Робота в посібнику.

- Складіть за малюнками задачі, усно розв’яжіть. Допишіть відповіді.

7. Порівняння чисел.

1.Знайомство з народними символами України.

- Діти, подивіться на малюнок. Хто це? (Лелека)

Довідник

Лелека, бусол, бузько, чорногуз, гайстер, боцюн – ось як називають по- різному цього прекрасного птаха. Це символ любові, злагоди в родині. Гніздить лелека гніздо на подвір’ї тільки добрих людей . А люди вірять, що воно врятує їхню домівку від блискавиці.

  • А знаєте, як люди називають лелеченят?
  • Лесиками.
  • Скільки лелек ви бачите на верхньому малюнку?
  • На нижньому?
  • Порівняйте кількість лелек.
  • Щоб записати порівняння мовою математики повторимо арифметичні знаки.
  • Які арифметичні знаки ми використовуємо для порівняння чисел? ( На дошці плакат)
  • Пригадайте алгоритми написання арифметичних знаків. (Презентація – 5_11 «Математики»)
  • Викладіть на дошці порівняння цих малюнків. (2  > 1).

2. Розвиток логічного мислення.

- Доведіть, що число 5 більше за число 4.

Зробіть малюнок і підпишіть його мовою математики. (№11_1)

  • Як можна довести? (Знайти пари предметів)

VI. Розвиток просторової уяви.

  • На яку геометричну фігуру подібні крила лелеки?
  • Я хочу вам запропонувати визначити кількість трикутників на рисунку завдання №13.

Робота в групі.

  • Перевіримо правильність за допомогою правила – від найменшого до найбільшого.
  • Виділіть правильну відповідь.

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чи справдились ваші очікування щодо уроку?
  • Що нового, корисного ви дізналися?
  • Про що чи про кого ви хотіли б розповісти батькам, друзям?
  • У вас на парті є картка з буквою і цифрою. Станьте в порядку від найменшого до найбільшого.
  • Яке слово вийшло?
  • Як називається наша Батьківщина? (Україна)
  • Хто ми є? (Українці)
  • Ще один символ, який ми любимо – це вишиванки. Здавна існує такий звичай – мама вишивала сорочку чи блузку своїй дитині і дарувала на добру долю, на щастя.
  • Любімо свій край, свою рідну Україну! Дізнаваймося про звичаї, традиції, примножуймо багатство рідної землі.
  • Давайте відпочинемо і заспіваємо пісню «Моя Україна».

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня 2023
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку