Тема: Таблиця множення числа 4.
Мета: Вчити таблицю множення числа 4;
Розвивати кмітливість, логічне мислення;
Виховувати почуття взаємо допомоги, працьовитість.
Обладнання: план-конспект, підручник, презентація.
Тип уроку: комбінований
Використані джерела:
Урок підготувала: Старук Юлія, студентка 31 групи, спеціальності «Початкова освіта. Інформатика»
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
- Доброго дня, діти. Мене звати Юлія Олександрівна і сьогодні урок математики проведу у вас я.
ІІ. Оголошення завдань уроку
-Сьогодні на уроці ми з вами:
1. Повторити раніше вивчені таблиці множення. (на 2 і на 3)
2. Скласти таблицю множення на 4.
3. Вивчити таблицю множення на 4.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
-Діти, відкрийте свої зошити, пропустіть 4 клітинка від попереднього запису. Посередині запишіть число, класна робота.
-Які таблиці множення ви вже вивчили? (2 і 3)
Запишіть каліграфічно цифру 2. А тепер цифру 3
IV. Усні обчислення.
Усне розв’язування задач
Давайте допоможемо білочці зібрати жолуді.
Завдання 1
Розгорніть підручник на сторінці 96.
Зверніть увагу на перше завдання. Прочитайте що потрібно зробити.
Полічіть четвірками від 4 до 40 та у зворотному порядку. (4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40)
Завдання 2
Знайдіть 2 завдання. Поясніть обчислення виразів і зробіть висновки.
Поясніть першу рамочку. (взяли по 2 жолуді 4 рази та отримали 8 жолудів)
Наступна (взяли по 3 насінини 4 рази та отримали 12 насінин)
Третя рамочка (взяли по 4 жолудя 2 рази та отримали 8 жолудів)
Остання рамочка (взяли по 4 насінини 3 рази та отримали 12 насінин)
V. Вивчення нового матеріалу
1. Актуалізація опорних знань
-Діти, як називаються компоненти множення? (Перший множник, другий множник, добуток)
-Як знайти невідомий множник? (Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник)
2. Пояснення нового матеріалу
Складання таблиці множення на 4
-Діти, а зараз ми з вами будемо складати таблицю множення числа 4.
Завдання 3
Давайте спробуємо пояснити як склали таблицю множення числа 4.
Вправа 4
-Діти що потрібно зробити в шостій задачі? (Розв’язати задачі усно) Слухайте мене уважно. Купили 5 зошитів по 4 гривні кожний. Скільки грошей заплатили за всі зошити?
Як розв’язати цю задачу додаванням? (4+4+4+4+4=20)
Як замінити множенням? (4⸱5=20)
Переходимо до наступної задачі.
Купили 3 кавуни по 4 кілограми кожний. Яка маса всіх кавунів?
Як розв’язати цю задачу додаванням? (4+4+4=12)
Як замінити множенням? (4⸱3=12)
Погляньте на малюнок. Які точки ви бачите на прямій? (А, В, С)
А які відрізки? (АВ, ВС, АС) То скільки їх? (3)
Зверніть увагу на завдання А.
Розгляньте перший рядок фігур зліва на право і попробуйте знайти закономірність.
Уявіть, що згинали дротик, як ви думаєте, як це зробили, за годинниковою стрілкою чи проти? (за годинниковою стрілкою)
А тепер розгляньте другий рядок теж зліва на право. Як тепер скручується дротик? (проти годинникової стрілки)
А тепер розгляньте 3 рядок і постараємося помітити закономірність, якою буде наступна закономірність? (дроти скручується за годинниковою стрілкою в середину і має з’явитися ще одна горизонтальна риска) Який це варіант відповіді? (4)
Завдання Б.
Подивіться уважно на перший і на другий квадрат першого ряду, що потрібно зробити з першими двома щоб утворився 3 квадрат? (потрібно перший квадратик накласти на другий)
Перевірте чи працює цей принцип у 2 рядку. (якщо ми накладемо перший на другий то утвориться третій)
А тепер подумайте що вийде якщо ми перший квадрат накладемо на другий? (вийде відповідь 5)
Діти допоможіть Лунтику виконати цю вправу. Збільш у 4 рази числа: 2, 4, 6, 3, 9, 7.
VII. Підсумок уроку
Впишіть добутки виразів дії множення олівчиком (роздатковий матеріал)
Вірш «Таблиця множення числа 4»