Перший урок. “Українці серед інших
європейських націй”
2018- 2019 навчальний рік.
Мета:
навчальна:
поглиблювати знання про культуру, історію, традиції європейців, вміння критично аналізувати історичні факти, робити власні висновки;
розвивальна:
формувати почуття приналежності до європейської спільноти, розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів, творчі здібності учнів; пізнавальну активність;
виховна:
виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань різних європейських народів; уміння поважати точку зору інших, формувати цікавість до вивчення історії й культури народів Європи;
Обладнання: карта України; проектор, презентація «Що я знаю про Європу?», ноутбук, ілюстрації; зображення державної символіки; Конституція України; золоті зірочки, відео «Європейський дім», соціальний відеоролик «Країна починається з тебе».
Ми – вільні люди!
Ми, неначе, квіти,
Що виростають в полі чи гаю.
Нам цілувати небеса і вітер,
І долю мати, як вони, свою.
І буде доля, наче цвіт калини,
В розповені невипитих щедрот,
Бо є держава наша – Україна,
І є її невтрачений народ.
В. Олійник
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Україно! Дорога Батьківщино! З чорнозему, з любистку, з рути- м’яти, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народжена! 25 років минає з тих пір, коли Україна була проголошена незалежною державою. Досягнення українського народу загальновідомі. Це надбання нашого народу протягом тривалого часу, історичного процесу, а також його величезна праця.
https://www.youtube.com/watch?v=qIksCvtegDs
Відомий поет Василь Симоненко писав:
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки…. Батьківщину
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів
= вареники, калина, козаки, Запорізька Січ, Хортиця, Дніпро, Чорнобиль, брати Клички, Тарас Шевченко ...
https://www.youtube.com/watch?v=zveMSTiTxqg
Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.
«У» — то урожай в країні,
«К» — то Київ, що стоїть.
«Р» — рівнини під степами,
«А» — то армія міцна,
«Ї» -- сховалась за лісами,
«Н» — то ненька дорога.
«А» — то аґрус, абрикоси,
Що розпустить свої коси,
Коли прийде вже весна
ІІІ. Розкриття теми
- Як вважаєте ви – 27 років це багато чи мало = для людини, сім’ї, народу, країни ? …
Історична довідка.
«Акт проголошення незалежності.»
24 серпня Верховна Рада України прийняла історичний документ виняткового значення для долі українського народу — Акт проголошення незалежності України. У ньому зазначалося: «Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла була над Україною в зв'язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом OOH та іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про Державний суверенітет України, Верховна Рада Української Республіки урочисто проголошує незалежність України та створення самостійної Української держави — України. Територія України є неподільною і недоторканою. Віднині на території України мають чинність винятково Конституція і закони України. Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення». Розпочався процес утвердження атрибутів державності, без яких не існує суверенних держав. – Які атрибути держави ви можете назвати? - Що ви знаєте про них?
Як ви думаєте, чому Україна хоче вступити в ЄС? ……….
Із запровадженням єдиної валюти стало легше подорожувати. Єдина валюта забезпечує стабільність для ведення бізнесу в Європі. Європейський Союз дав можливість забезпечити мир, створити стабільність в країнах Європи.
ЄС приймає активну участь у миротворчих операціях та операціях підтримання миру. Особливу роль союз відіграє і у захисті навколишнього середовища. Прийнято більше 200 директив з питань охорони довкілля. ЄС – сім’я демократичних європейських країн, які зобов’язалися працювати разом заради миру та процвітання.
Своїми успіхами ЄС завдячує тому, як організована його робота –унікальному методові взаємодії інституцій ЄС: Європейському парламенту, Раді та Європейській комісії, які, в свою чергу , працюють за підтримки цілої агенції та інших установ. Європа – континент розмаїття традицій, мов, де існують спільні цінності. І ЄС захищає їх. ЄС сприяє і заохочує співпрацю серед європейських народів, підтримуючи єдність і зберігаючи розмаїття та забезпечуючи, прийняття рішень з урахуванням інтересів громадян. У ХХІ столітті, коли все більше посилюється взаємозалежність держав, збільшуватиметься і потреба європейців у співпраці з народами інших країн у дусі толерантності, пізнання та солідарності.
Країни ЄС дали світу величезну кількість відомих діячів: музикантів, художників, поетів, скульпторів та ін… В наступному завданні ви повинні встановити відповідність між людиною – родом її діяльності – країною (Чаплін - Великобританія, Да Вінчі - Італія, Архімед - Греція).
6 . Метод «Асоціативне гроно» «Україна – Європа»
(незалежна, вільна, патріотична, соборна, демократична, єдина, європейська, багатонаціональна, багатомовна, спортивна, пісенна…)
Ще у ХІХ столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області.
7.Метод «Інформаційне коло» Європейський Союз – союз держав Європи
Що таке ЄС? Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.
Далекого 9 Травня 1950 року у Парижі, коли загроза третьої світової війни стала реальною для всієї Європи, Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман проголосив таку декларацію: «Мир у світі не може бути збережений без докладання творчих зусиль . Об’єднання основних виробничих процесів та створення нової високої інституції об’єднають Францію, Німеччину та інші країни , що приєднаються, наблизить нас до перших конкретних кроків у напрямку створення ЄС, завданням якого є збереження миру».
Все почалося того дня. Отже, 9 травня і було вирішено святкувати як День Європи. У 1951 році, з метою створення спільного ринку вугілля, сталі, було створено першу наднаціональну організацію.
25 березня 1957 року у Римі створено європейський економічний союз. Його утворили 6 країн : Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург. Пізніше приєдналися інші держави …На сьогоднішний день в склад ЄС входять слідуючи країни: 1. Австрія.2. Болгарія.3. Бельгія.4. Британське Королівство ???.5. Німеччина.6. Угорщина.7. Греція.8. Італія.9. Іспанське Королівство.10. Данія.11. Ірландія.12. Литва.13. Латвія.14. Республіка Кіпр.15. Мальта.16. Королівство Нідерланди.17. Велике Герцогство Люксембург.18. Словенія.19. Словаччина.20. Польща.21. Фінляндія.22. Французька Республіка.23. Португалія.24. Румунія.25. Хорватія.26. Швеція.27. Чехія.28. Естонія.
https://www.youtube.com/watch?v=UuW7qZYfV4U
PS: Гімном Європейського Союзу є ода «До радості» з 9 симфонії Бетховена. /Звучить музика /
http://mp3cc.com/m/1094553-lyudv-g-van-bethoven/27423753-oda-do-radost-simfon-ya-9/
8.Метод «Міркування» Європейські цінності
9.«Ми - українці, ми - європейці»
На цьому етапі уроку ми звернимося до нашого епіграфу уроку «Ми знаємо, хто ми є, но не знаємо, ким ми можемо бути» (Уїльям Шекспір). Безсумнівно наше майбутнє та майбутнє нашої держави залежить від нас, наших дій та поступків. Україна прагне стати членом Європейської Союзу. Для того щоб ми не знаходилися осторонь великої події для нашої Батьківщини ми запрошуємо батьків відповісти на запитання вікторини.
ІV. Рефлексія
Запишіть на золотих зірочках ті факти та характеристики України, як держави так і українців, що характеризує нас як європейську націю. (Наклеїти зірочки навколо карти України)
V. Підсумок уроку
Усього на території Європи розташовано 45 незалежних країн, економіка і культура яких тісно пов’язані. Україна, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу в цілому. Кожен повинен пам’ятати, що настав час, коли все залежить від спільної взаємодії та співпраці громадян держави Україна – дорослих і молоді. Майбутнє залежить від кожного з нас!
Перший урок. “Українці серед інших
європейських націй”
2018- 2019 навчальний рік.
Підготували та провели
учні 11 – Б класу
та класний керівник
Баденко Анна Андріївна