Урок на тему: " Вчимося бути добрими людьми".

Про матеріал
Перший урок. Виховання доброти, доброзичливого ставлення до оточуючих, розвивати вміння творити добро.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Бандурове

 

 

 

 

 

 

Урок на тему: « Вчимося бути добрими людьми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Учитель:  Шепета Н.В.

Мета. Познайомити учнів з людськими чеснотами; формувати поняття

          «добро», « доброта»; розвивати вміння творити добро, усувати появи

           жорстокості у своїй поведінці; виховувати повагу та добре ставлення

            до людей.

                                               Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Діти , подивіться яка весела хмаринка намальована.
  • А які краплинки дощу вона принесла.
  • Давайте, з допомогою, утворимо з них слова.(добро, доброта)
  • Розшифруйте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що на вашу думку означає бути добрим? (Після відповідей дітей прочитати «Заповіді Матері Терези»)

Бути добрим – це вміти пробачати.

Бути добрим – це мати милосердя до інших людей.

Бути добрим –це закрити очі на прояви невдячності.

Бути добрим – це давати навіть тоді, коли нічого не отримуєш.

Отже і ми сьогодні на нашому першому уроці говоримо про добро.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Робота над віршем.

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро

І  в вищу правду віра

Людину відрізня

Від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

  • Чи вмієте ви так поводитись з людьми, щоб вас любили, розуміли і охоче приходили вам на допомогу?
  1. Робота зі словником.

Добрий – той, хто доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей.

Добро – означає все позитивне в житті людини.

  1. Ознайомлення з легендою.

Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитинки ангела- охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло аби воно зростало розумним, в личко, щоб було красивим, та у груди- аби здоров’я та доброта вселилися в його тіло, серце. Але то легенда. Кожна людина – індивідуальність.

  1. Прислів’я .

Учіться робити добро, воно дорожче від золота.

Добро – це найдорожчий скарб.

Не хвались сріблом, а хвались добром.

  1. Правила доброти.
  • Допомагай слабким і хворим.
  • Прощай іншим помилки.
  • Ніколи не заздри.
  • Жалій інших.
  1. Літературна хвилинка.

Гра «З якої це казки?»

  • Які вчинки головних героїв?

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати

В лиса півника забрати.(«Котик і півник»)

 

Вигнав дід козу із хати,

Тай пішла вона блукати.

В зайця хату відібрала,

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув,

Зайця хатку повернув.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Розв’язання проблемних ситуацій.
  • Ми живемо серед людей і тому вам потрібно вчитися розв’язувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити.

А)  Попереду вас іде дідусь. В одній руці у нього важка сумка, у другій – паличка. Старенький зупинився відпочити, поставив сумку і паличку біля будинку. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і все це бачите. Що ви зробите?

Б) На подвір’ї  грався маленький хлопчик. Його мама сиділа на лавці і в’язала шапочку. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче. Ви сидите навпроти. Що ви зробите?

2.  Робота над змістом вірша.

Весело у світ дивіться,

Сум од себе проженіть.

Встали в ранці -  усміхніться

І добро весь день творіть.

Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Зразу радісно стає.

     3.Складання вірша про те, яким треба бути в житті.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє …( віконце).

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям …(дарували)

І в душі завжди неси,

Теплий промінь …(доброти)!

V. Підсумок уроку.

1. Гра «Серце».

Встановити відповідність.

         Чорне                           зло

        Червоне, велике                    добро

  1. Оповідання « Кожна людина повинна».

Мати з Петриком сіли у вагон і їдуть у далеке південне місто, на берег теплого моря,- відпочивати.

 Вечоріло. Мати постелила на одній лавці собі, на другій- Петрикові. Хлопчик з’їв смачну булочку і яблуко. Ліг на м’яку подушку й питає матір:

  • Мамо, ви казали, що поїзда веде машиніст. А вночі хто?
  • І вночі – машиніст,- каже мати.
  • Як?- дивується Петрик. – Невже він уночі не спить?
  • Не спить, синку.
  • Ми спимо, а він ні? – ще більше дивується Петрик.
  • Ні…
  • Як же це так? –не може зрозуміти Петрик.- Йому ж хочеться спати.
  • Хочеться, але він повинен вести поїзд. Кожна людина повинна.
  • І я повинен? –питає Петрик.
  • І ти повинен.
  • Що ж я повинен?
  • Бути людиною,- каже мати.- Це найголовніше.

Для кожного з вас Фея Доброти передала пам’ятки « Правила доброти». Ви повинні ці пам’ятки вивчити, запам’ятати і дотримуватися їх.

Правила доброти.

  • Допомагай слабким і хворим.
  • Прощай іншим помилки.
  • Ніколи не заздри.
  • Жалій інших.

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку