Урок на тему "Виготовлення листівки за допомогою техніки оригамі." Урок розроблений для варіативного модуля "Виготовлення листівок" , модуль розрахований для учнів 10-11 класів. Метою уроку є познайомитись з технікою оригамі; розвивати творче мислення та фантазію; виховувати ваш естетичний смак, самостійність;
Завдання:
Тема: Виготовлення листівки за допомогою техніки оригамі.
Мета: пояснити учням основні аспекти техніки кардмейкінг; навчити виготовляти деталі для листівки, створювати композицію.
Розвивати творче мислення, фантазію.
Виховувати естетичний смак, культуру праці, виробляти навики охайності у роботі.
Тип уроку: формування практичних умінь і навичок
Обладнання: зразок вітальної листівки, кольоровий папір, картон,скрап-бумага , клей, двобічна липка стрічка , ножиці, лінійка, кольорова стрічка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання з учнями, перевірка готовності до уроку.
Епіграф уроку Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною. В.Сухомлинський
ІІ. Актуалізація знань.
На попередньому уроці ми з вами вже виготовляли декілька листівок у різних техніках. Пригадайте з якими техніками ми вже працювали.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на день народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями. Але досить часто у нас виникає потреба привітати зі святом чоловіків і тоді ми часто задумуємось над вибором листівки, адже чоловічі листівки відрізняються від жіночих. Скажіть, які на вашу думку характерні відмінності між чоловічою та жіночою листівкю?
IV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Отже, тема нашого уроку: «Виготовлення листівки за допомогою техніки оригамі.»
Метою уроку є познайомитись з технікою оригамі; розвивати творче мислення та фантазію; виховувати ваш естетичний смак, самостійність;
Завдання:
Оригамі – це мистецтво складання з паперу різних фігур і форм. Назва “оригамі” утворена від японських слів “орі” і “гамі”, що означає складати папір.
Мистецтво оригамі набуло найбільшого розвитку в другій половині XX ст., а деякі його види стали популярними лише в останнє десятиліття. Існує багато
відомих і знаних майстрів цього виду мистецтва, твори яких експонуються на виставках сучасного мистецтва, аукціонах, в галереях. В той саме час немає сталого визнання оригамі як рівноправного виду мистецтва, не визначено місце
оригамі в системі мистецтв. Це провокує недостатній рівень розвитку інфраструктури поширення оригамі: відсутні відповідні відділи в художніх
музеях, в науко-дослідних мистецтвознавчих інститутах, кафедри в мистецьких
вузах.
Щодо походження оріґамі існують деякі розбіжності, але напевно можна сказати, що розвинулось оріґамі саме в Японії. Спочатку це була забавка переважно для дітей, доки Йосідзава Акіра не надав цій забавці другого дихання додавши їй нові технології, такі як мокре складання та систему зображення отримання фігур, що отримала назву система Йосідзави-Рендлета. З 1960-х мистецтво оріґамі почало активно поширюватись у всьому світі, з'явились такі напрями як модульне, мозаїчне, рифлене оригамі, криволінійне, 3d оригамі.
V. Практична робота
Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями
1. Працюй з добре відрегульованими і заточеними ножицями.
2. Ножиці повинні мати тупі, округлі кінці.
3. Не залишай ножиці розкритими.
4. Передавай ножиці кільцями вперед.
5. Не грай з ножицями, не підносив до лиця.
6. Використовуй ножиці тільки за призначенням.
Вступний інструктаж
Основою листівки є сорочка тож виготовляти листівку розпочнемо саме з неї. Для її виготовлення нам знадобиться один листок формату А4.
Після того, як сорочку виготовили переходимо до краватки або метелика(за вибором учнів).
З’єднуємо краватку та сорочку.
Виготовляємо основу листівки, виконуємо декорування листівки.
Поточний інструктаж
Проводиться протягом практичної роботи індивідуально учням.
Повторюючи за вчителем.
Заключний інструктаж
Аналіз виконаної роботи.
Обговорення типових помилок, якщо були.
Виставлення мотивованих оцінок.
VI. Домашнє завдання
Доробити листівку(Написати привітання)
VII. Прибирання робочих місць.