Урок на тему: "Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД) похилої площини."

Про матеріал

Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.

Перегляд файлу

Лабораторна робота №10

Тема: Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД) похилої площини.

 

Мета: Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.

 

Обладнання: дошка; динамометр; лінійка; брусок; штатив з муфтою і лапкою; набір тягарців по 1Н кожний; смужка паперу.

 

                                                   Три шляхи ведуть до знань:

                                                   шлях наслідування -  найлегший,

                                                   шлях роздумів – найскладніший

                                                   і шлях дослідження – найцікавіший.

                                                                                              Конфуцій

                                                                        (давньокитайський філософ)

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Вправа 25(2,3) (перевіряю наявність виконання і відповіді)

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Що називається коефіцієнтом корисної дії(ККД)?

(Коефіцієнтом корисної дії називають відношення корисної роботи до повної.)

- За якою формулою він визначається?

(η=Акп*100%)

- За якою формулою визначають корисну роботу під час підняття тіла на деяку висоту?

к=m*g*h=P*h)

- За якою формулою визначають повну роботу під час руху тіла по похилій площині?

(Ап=F*l)

(Формули записую на дошці)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

- Епіграфом  нашого уроку є слова Конфуція (давньокитайського філософа)

Тема уроку: Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД) похилої площини.

Мета уроку: Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.

Перш ніж почати виконувати роботу, потрібно пригадати правила техніки безпеки при виконанні лабораторної роботи.

ІV. Виконання роботи учнями

1 частина. Даю інструкцію по виконанню лабораторної роботи.   (Спостерігаю за виконанням роботи дітьми, допомагаю слабшим учням). (15-20 хв).

Запишіть висновок:

- Чи залежить ККД від маси тіла?

(Не залежить).

2 частина. Змініть кут нахилу площини і зробіть ті самі досліди. (15-20хв).

Запишіть висновок:

- Чи залежить ККД від кута нахилу похилої площини?

(ККД зростає із збільшенням кута нахилу.)

3 частина. Творче завдання на 10 – 12 балів. (Для сильних учнів додаткове завдання. Виконати ту саму роботу, але до площини прикріпити смужку паперу. (5-10 хв ).

Запишіть висновок:

  • Чи залежить ККД похилої площини від сили тертя?

( ККД похилої площини залежить від сили тертя: якщо збільшити силу тертя, збільшиться виконана або повна робота, тому ККД площини зменшиться).

V. Підсумок уроку

  1. Чи залежить ККД похилої площини від маси тіла?

(Не залежить).

  1. Чи залежить ККД похилої площини від кута нахилу площини?

(ККД зростає із збільшенням кута нахилу).

  1. Чи залежить ККД  похилої площини від сили тертя?

( ККД похилої площини залежить від сили тертя: якщо збільшити силу тертя збільшиться виконана або повна робота, тому ККД площини зменшиться).

VІ. Домашнє завдання

§42 - повторити.

Вправа 25(4)

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку