Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.
Лабораторна робота №10
Тема: Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД) похилої площини.
Мета: Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.
Обладнання: дошка; динамометр; лінійка; брусок; штатив з муфтою і лапкою; набір тягарців по 1Н кожний; смужка паперу.
Три шляхи ведуть до знань:
шлях наслідування - найлегший,
шлях роздумів – найскладніший
і шлях дослідження – найцікавіший.
Конфуцій
(давньокитайський філософ)
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
Вправа 25(2,3) (перевіряю наявність виконання і відповіді)
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Що називається коефіцієнтом корисної дії(ККД)?
(Коефіцієнтом корисної дії називають відношення корисної роботи до повної.)
- За якою формулою він визначається?
(η=Ак/Ап*100%)
- За якою формулою визначають корисну роботу під час підняття тіла на деяку висоту?
(Ак=m*g*h=P*h)
- За якою формулою визначають повну роботу під час руху тіла по похилій площині?
(Ап=F*l)
(Формули записую на дошці)
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
- Епіграфом нашого уроку є слова Конфуція (давньокитайського філософа)
Тема уроку: Визначення коефіцієнта корисної дії (ККД) похилої площини.
Мета уроку: Навчитися експериментально визначати ККД похилої площини; переконатися, що корисна робота менша за повну при використанні похилої площини; дослідити, від чого залежить ККД похилої площини.
Перш ніж почати виконувати роботу, потрібно пригадати правила техніки безпеки при виконанні лабораторної роботи.
ІV. Виконання роботи учнями
1 частина. Даю інструкцію по виконанню лабораторної роботи. (Спостерігаю за виконанням роботи дітьми, допомагаю слабшим учням). (15-20 хв).
Запишіть висновок:
- Чи залежить ККД від маси тіла?
(Не залежить).
2 частина. Змініть кут нахилу площини і зробіть ті самі досліди. (15-20хв).
Запишіть висновок:
- Чи залежить ККД від кута нахилу похилої площини?
(ККД зростає із збільшенням кута нахилу.)
3 частина. Творче завдання на 10 – 12 балів. (Для сильних учнів додаткове завдання. Виконати ту саму роботу, але до площини прикріпити смужку паперу. (5-10 хв ).
Запишіть висновок:
( ККД похилої площини залежить від сили тертя: якщо збільшити силу тертя, збільшиться виконана або повна робота, тому ККД площини зменшиться).
V. Підсумок уроку
(Не залежить).
(ККД зростає із збільшенням кута нахилу).
( ККД похилої площини залежить від сили тертя: якщо збільшити силу тертя збільшиться виконана або повна робота, тому ККД площини зменшиться).
VІ. Домашнє завдання
§42 - повторити.
Вправа 25(4)