Урок на тему "Вказівки розгалуження". 7 клас. Інформатика

Про матеріал

Розробка уроку на тему "Вказівки розгалуження". 7 клас. інформатика.

За підручником «Інформатика 7 клас» (автори Морзе Н.В., Барна О.В. та ін) К: Освіта 2015

Програма з інформатики 5 – 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

Тема:   Вказівки розгалуження

Мета: Н – формувати вміння складати розгалужених алгоритмів та виконувати їх у середовищі програмування

Р: розвивати алгоритмічне й логічне мислення; формувати вміння планувати й аналізувати свою діяльність

В: підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати цілеспрямованість у досягненні поставленої мети. Прищеплювати навички самостійної роботи на комп´ютері.

 

Тип засвоєння нових знань та формування вмінь і навичок.

Обл.: ПК, презентація

ПЗ: середовище програмування PaskalABC

1. Перевірка ДЗ

У наведеній програмі допущено помилки. Перепишіть програму, виправивши їх.


program: shislo

Uses crt;

var N : integer; x := real;

begin

     write (' N = ');

     readln (m);

     x:=(N-5)/2;

     writlen (' x= ', x:3:0) ;

end


program shislo;

Uses crt;

var N : integer; x : real;

begin

     write (' N = ');

     readln (N);

     x:=(N-5)/2;

     writeln (' x= ', x:3:0) ;

end.


 

2. Мотивація.

Не завжди та просто прийняти рішення в цьому житті, бо дуже багато «якщо».

 Наприклад, якщо горить червоне світло світлофора, то переходити дорогу неможна.

3. Засвоєння нового матеріалу.

§14 с.96-98

Розгалуження - алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій, залежно від істинності певного висловлювання.

 

Повна форма розгалуження

Неповна (скорочена) форма розгалуження

 

 

 

 

4.Фізкультхвилинка 

 

 

 

 

5. Оператор розгалуження.

Команда, що аналізує умову розгалуження та наступний вибір виконуваних дій алгоритму, наз. командою (оператором) РОЗГАЛУЖЕННЯ (умовного переходу).

Загальний вигляд повного оператора розалуження:        

If  логічний вираз then команда 1 else команда2; 

Робота оператора умовного переходу не викликає ніяких труднощів.

Цей оператор використовує результат обчислення логічного виразу для вибору того чи іншого шляху наступного виконання алгоритму — виконання команди 1 або команди 2.

Після цього робота алгоритму продовжується далі за вказаними командами.

Схема алгоритму демонструє, що після аналізу значення логічного виразу буде вибраний лише один з наступних напрямів виконання алгоритму (Р1 або Р2), після чого цей алгоритм буде виконуватися далі.

Схема алгоритму скороченої форми оператора умовного переходу дуже схожа на попередню

Загальний вигляд скороченого оператора розгалуження:

if логічний вираз then команда;

На cxeмi алгоритму добре видно відмінність між двома формами умовного оператора: в першій — повній — незалежно від значення логічного виразу якісь дії будуть обов'язково виконані, а вже потім продовжено виконання алгоритму далі, у другій — скороченій — у випадку, коли логічний вираз набуде значення true, будуть виконані якісь дії, а потім продовжено виконання алгоритму, а у випадку, коли логічний вираз набуде значення false, алгоритм зразу ж буде продовжено далі.

Не припускайтеся помилок!

 Якщо перед службовим словом else в операторі умовного переходу стоїть «;», то курсор буде встановлено на цьому службовому слові i буде видано повідомлення про помилку:

6. Формування вмінь та навичок

  • Складіть програму для розв’язання задачі:

Феєрверк метеликів. Нехай такса Дуся спіймала х метеликів, а песик Айбоша вполював у метеликів. Зазирнувши до Червоної книги, Айбоша відпустив на волю а метеликів. Дусі довелося позбутися с хижаків з крильцями, щоб вони не з´їли інших учасників салюту. Хто з песиків назбирав більше метеликів для святкового феєрверку? 

7. Контрольні запитання.

  1. Що називають логічними виразами? На які два типи вони noдiляються?
  2. Яким чином організоване розгалуження у Паскалі?
  3. Чим відрізняються повна та скорочена форми оператора умовного переходу?

9. Домашнє завдання

  • Конспект, §14(с. 96-98)-вивч
  • №1.Тарасик переніс Х мішків рису, а Стасик перевантажив Y ящиків бананів. Маса рису, що є в одному мішку, дорівнює m1 фунтів, а маса бананів у одному ящику становить m2 кілограмів. Визначте, хто перевантажив більшу масу продуктів.

       1 фунт = 0,45 кг

 

 

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
1640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку