Урок на тему "Японія"

Про матеріал
Тема: Японія. ЕГП, історико-культурні особливості країни. Особливості населення країни. Роль НТР в економіці Японії. Мета: Сформувати в учнів систему знань про основні риси сучасного стану і розвитку економіки країни, вдосконалювати практичні вміння учнів складати економіко-географічну характеристику країни, формувати навички роботи з картами атласу; розвивати навички самостійної пізнавальної діяльності учнів при вивченні нового матеріалу, використовуючи різні джерела інформації; виховувати почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Тема: Японія. ЕГП, історико-культурні особливості країни. Особливості населення країни. Роль НТР в економіці Японії.

Мета: Сформувати в учнів систему знань про основні риси сучасного стану і розвитку економіки країни, вдосконалювати практичні вміння учнів складати економіко-географічну характеристику країни, формувати навички роботи з картографічним матеріалом, створити образ Японії відповідно до плану економіко-географічної характеристики, заповнюючи технологічну карту; розвивати навички самостійної пізнавальної діяльності через групову форму роботи при вивченні нового матеріалу, використовуючи різні джерела інформації; виховувати поважне ставлення один до одного, почуття колективності та взаємодопомоги.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Політична карта світу, картосхеми, атласи, підручники, компютер, презентація країни.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

• Які субрегіони виділяють у межах регіону Азія? Покажіть їх на карті.

• На які природні ресурси багаті країни Азії?

• Які демографічні проблеми актуальні для багатьох країн Азії?

• Які країни Азії найбільш економічно розвинені?

2. Назвати і показати на карті:

А) Пять найбільших країн Азії за:

  • населенням;
  • площею.

Б) Країни – експортери нафти;

В) Країни нової індустріалізації;

Г) найбідніші країни Азії.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Питання до учнів: Яка держава є найрозвинутішою в Азії?

IV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

(Слайди 1,2)

  Слово вчителя:

 (Фрагмент фільму про Японію)

На сьогоднішньому уроці ми  вивчатимемо країну, яка відома у світі як країна ранкового сонця.

Японію часто називають країною XXI століття. Країна за кілька десятиліть перетворилася на економічного гіганта, що зумів завоювати і втримати значні сегменти ринку в основних господарських комплексах світу — США і Західній Європі. Але Японія — це не тільки «економічне диво», це країна найдавнішої високорозвиненої цивілізації, традиції якої часто абсолютно незрозумілі європейцеві.

«Японія засвоїла всі наші новітні винаходи і відкриття, випробовувала всі системи, які вона знайшла в Європі, і застосувала їх у себе не у такому саме вигляді, ні, - вона застосувала їх настільки, наскільки це потрібно було для зміцнення її сил. Вона скористалася Європою як сходами, сходинками яких піднялася на вершину Далекого Сходу». (Ернест фон Гессе-Вартег).

(Слайди 3)

На сьогоднішньому уроці ми матимемо змогу збагнути бодай частково особливості загадкового «японського дива та познайомитися з незвичайними для нас традиціями.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Економіко – географічне положення Японії. Природно-ресурсний потенціал. Особливості населення країни. (Слайди 4-16)

Учням роздаються завдання, вчитель проводить інс­труктаж: кожна група, використовуючи різноманітні джерела інформації, виконує запропоновані завдання; до складу третьої групи, яка характеризує господарство Японії, входять два експерти з економічної політики, які повинні представити аналіз етапів розвитку Японії.

Завдання для групи № 1.

— Вивчивши текст підручника, додатковий матеріал, карти атласу, визначте особливості економіко-географічного положення і дайте оцінку природних умов та ресурсів країни «сонця, що сходить».

 

Завдання для групи № 1.

1). Країна сонця, що сходить: територія, кордони, положення.

1. Площа______,

Форма правління_____________________________,

адміністративно-територіальний устрій

______________________________________  ,

ділиться на_____префектур.

Столиця: __________

Грошова одиниця__________

Офіційна мова_____________________________

Держава__________, складається з___великих і___

дрібних островів.

Особливості ЕГП:

Має вихід до__________________________________.

Найближчі сусіди _____________________________.

Проблема у відносинах з Росією____________________

______________

Природні умови країни.

У рельєфі — 75 %_____________.

Знаходиться в межах____________________, діючих

вулканів — ________, щорічно землетрусів _______,

інші несприятливі природні явища__________________

найбільша вершина -_____________________.

Знаходиться у кліматичних поясах:________________

__________________________________

На клімат впливають_____________________________.

 (Фрагменти з ТСН про землетрус в Японії 11 березня 2011 року)

 

2). Оцінка природних ресурсів країни.

Завдання для групи № 2.

 

Складання таблиці:

Вид ресурсів

Характеристика

1. Мінеральні ресурси

 

2. Водні ресурси

 

 

3. Лісові ресурси

 

 

 

4. Земельні ресурси

 

 

5. Рекреаційні ресурси

 

Після заповнення таблиці учні роблять висновок про забезпеченість Японії природними ресурсами.

3). Населення. (Слайди 17-24)

Одним з головних критеріїв неухильного економічного зростання Японії багато вчених вважають властиві японському народу риси, на перше місце серед яких ставлять разючу працьовитість, сумлінність, високий рівень освіченості і професійної кваліфікації.

 

Завдання для групи № 3 .

Особливості населення країни.

Чисельність  _______осіб,

тип відтворення  _______,

природний приріст  _________,

Частка літніх людей_________,

Національний склад ______________,

густота____осіб на кв. км. ,

на рівнині Канто_____________ осіб на кв. км.,  

в горах _____________________ осіб на кв. км.

Релігії__________________________________________.

Тривалість життя  ____років,

Місце у світі за середньою тривалістю життя_____.

Рівень урбанізації  _____,

мегалополіс  ___________,

великі агломерації ____________.

Рівень безробіття____________

Трудові ресурси вирізняються_____________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________.

2. Історико-культурні особливості країни.  (Слайди 25- 36)

1). Випереджувальне завдання. Підготувати повідомлення «Японський культурний феномен».

2).  Робота з підручником. Особливості народів і націй.

3. Господарство. Роль НТР в економіці Японії. (Слайди 37-39)

Японське «економічне диво» в 50—60 рр. XX ст.

Причини:

  • Проведені реформи.(1946-1949р)
  •  Земельна - повністю ліквідовано поміщицьке землевласнцтво.
  •  Грошова реформа - дозволила різко скоротити грошову масу, зупинити інфляцію.
  • Знищені великі монополістичні концерни, а їх акції продані службовцям.
  •  Ліквідовано військовий японський режим в 1946р.
  •  В 1947р - прийнято нову Конституцію, яка зберегла монархію, але позбавила імператора влади.
  • В 1950р через війну з Кореєю різко зріс попит на озброєння та військові матеріали.
  •  Надходження від американських замовлень дозволили Японії покрити зовнішньоторговельний дефіцит і розширити імпорт торговельних ресурсів.
  •  Дешева робоча сила;
  • Наукоємне виробництво;
  •  Раціональне і комплексне використання сировини;
  • Використання іноземного капіталу;
  •  Низькі військові затрати.
  • Закуповували найновіші досягнення зарубіжної техніки і технології, патенти і ліцензії зі США, ФРН, створювали базові галузі економіки.
  •  В 70-80р. - революційний розвиток. Введення мікроелектроніки, робототехніки, нових матеріалів, біоіндустрії, космічної техніки.
  •  Велика частка капіталу витрачається на науку.
  • Розвиток сфери послуг.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Гра «Хто щвидше». (Яка із груп дасть більше відповідей на запитання, та і переможе).
  2. В чому полягає суть Японського економічного дива?

VII. Підсумок уроку. (Слайд 40)

  • Прийом «Пʼять речень про Японію»

VIIІ Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 36 (§ 34).

2. Скласти схему зовнішньоекономічних зв’язків Японії.

 

1

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку