Урок на тему:"Закон Гука. Розв’язування задач."

Про матеріал

продовжувати формувати предметні ключові компетентності через вміння розв'язувати задачі, застосовувати формули для обчислення сили пружності, вчити учнів аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення.

Перегляд файлу

Тема: Закон Гука. Розв’язування задач.

Мета: продовжувати формувати предметні ключові компетентності через вміння розв’язувати задачі, застосовувати формули для обчислення сили пружності, вчити учнів аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення.

Обладнання: збірники задач, підручники, картки з тестовими завданнями.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

                                                                          Не достатньо знати закони,

                                                                          необхідно також їх застосовувати.

                                                                                                                 С.П. Капіца

                                                                         (радянський і російський учений, фізик) 

               Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту  особистості і прояв її сил в активній діяльності.

В. Сухомлинський

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

Створення робочої атмосфери уроку.

  • Епіграфом сьогоднішнього нашого уроку є вислови  Сергія Петровича Капіци, радянського,  російського вченого, фізика та видатного педагога Кіровоградщини В. Сухомлинського(на дошці плакат)
  • Як ви розумієте вислів вченого та педагога?

(Недостатньо знати закони, необхідно також їх застосовувати при розв’язуванні задач.)

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці ми повинні навчитися розв’язувати задачі, використовуючи закон Гука, формулу видовження тіла, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

А) Перевірка домашнього завдання Вправа 19(3)

Перевіряю наявність та правильність його виконання.

Вправа 19(3)

Дано:                   Використали закон Гука         

k = 20 Н/м          Fпр = k*x

x = 0,1 м             Fпр = 20 Н/м* 0,1 м = 2 Н

                        Відповідь: Fпр = 2 Н

Fпр - ?

Б) Тестові завдання (роздаю тести)

 

Тести

  1. Деформація – це …

А) зміна швидкості тіла;

Б) зміна форми та розмірів тіла;

В) зміна маси тіла.

2. Види деформації.

А) розтягнення, вигин, стиснення;

Б) кручення, свердління, зсув;

В) вигин, кручення, довбання.

3. Сила пружності  -  це …

А) міра інертності тіла;

Б) сила, яка виникає під час деформації тіла і напрямлена протилежно напрямку зміщення частин цього тіла в ході деформації;

В) сила, яка виникає під час взаємодії двох тіл.

4. Закон Гака:

А) Fпруж = k*m;

Б) Fпруж = ρ*V;

В) Fпруж = k*x.

5. Одиниці жорсткості:

А) Н/м;

Б) м/Н;

В) Н/м*с.

6. Прилад для вимірювання сили:

А) секундомір;

Б) термометр;

В) динамометр.

В) Усні вправи (записані на дошці)

Зроби перетворення:

10 кН =…Н, 300 Н =…кН, 3,5 мм =…м, 12 см =…м

(1000; 0,3; 0,0035; 0,12)

Г) Завдання на відповідність (записане на дошці)

x    k    F

Н    м   Н/м

IV. Розв’язування задач

 - Згадаємо формули, якими нам потрібно буде скористатись при розв'язуванні задач (записую на дошці під диктовку учнів)

Fпр = k*x; x = ǀl-l0ǀ; k = Fпр/x; x = Fпр/k

 

 

Задача (розв’язує вчитель спільно з учнями)

Жорсткість пружини становить 50 Н/м. Яку силу потрібно прикласти для того, щоб розтягти її на 4 см?

Дано:                           Закон Гука

k = 50 Н/м                     Fпр = k*x

x = 4 см = 0,04 м          Fпр = 50 Н/м * 0,04 м = 2 Н

Fпр - ?                            Відповідь: 2 Н

 

Задача (Вп 19(4) (а,б), самостійно)

(тим часом перевіряю тестові завдання)

а) Дано:            k = Fпр/x   

Fпр = 10 Н         k = 10 Н/0,2 м = 50 Н/м

x = 0,2 м           Відповідь: 50 Н/м

k - ?

б) Дано:                          k = Fпр/x

Fпр = 3 кН = 3000Н        k = 3000 Н/0,15 м = 20000 Н/м

х = 0,15 м                       Відповідь: 20000 Н/м

k - ?

 

Задача (Вп 19(5) (а,б), самостійно)

а) Дано:                    k = Fпр/x

x = 2 см = 0,02 м      k = 13 Н/0,02 м = 650 Н/м

Fпр = 13 Н                 Відповідь: 650 Н/м

k - ?

 

б) Дано:                    Fпр = k*x

k = 2 Н/см                 Fпр = 2 Н/см*0,4 см = 0,8 Н

x = 4 мм = 0,4 см     Відповідь: 0,8 Н

Fпр - ?

 

Задача графічна (Вп 19 (7), розв’язує вчитель спільно з учнями)

Дано: рис. 1(1) ст. 132

Fпр1 = 20 Н                k = Fпр1/x = 20 Н/0,01 м = 2000 Н/м

x = 1 см = 0,01 м      x = Fпр2/k = 50 Н/2000 Н/м = 0,025 м

Fпр2 = 50 Н                Відповідь: 2000 Н/м ; 0,025 м

k - ? , x - ?

 

Оцінювання учнів.

V. Підсумки уроку

- Сьгодні на уроці ми розв’язували задачі на використання закону Гука, а також графічні задачі, подібні задачі будуть на контрольній роботі, тому зверніть увагу на їх розв’язання.

VI. Домашнє завдання

§ 19 – повторити, Вп 19(4(в);5(в))

Додаткове завдання (сильним учням) графічне Вп 19(7) рис. 1(2) ст. 132

Додатково (за наявності часу)

Вп 19(6)

Дано:                                 F1 = k*x1

x1 = 7 см = 0,07 м             k = F1/x1 = 2800 Н/0,07 м = 40000 Н/м

F1 = 2,8 кН = 2800 Н        F2 = k*x2

x2 = 4,2 мм = 0,0042 м      F2 = 40000 Н/м*0,0042 м = 168 Н

F2 - ?                                   Відповідь: 168 Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бутенко Андрій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
Додано
25 березня 2018
Переглядів
4806
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку