Мета: установити зв'язок між силою струму, напругою та опором провідника, показати об'єктивний характер закону Ома; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати.
Закон Ома для ділянки кола
Мета: установити зв’язок між силою струму, напругою та опором провідника, показати об’єктивний характер закону Ома; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1) Знайти помилки в схемах
2) Види з'єднань у схемах (паралельно, послідовно)
3) Заповнити таблицю
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Можна припустити, що сила струму на ділянці електричного кола зменшується в разі зменшення напруги і залежить від провідних властивостей провідника. Перевіримо ці припущення.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Параграф 29
Паралельне з'єднання акумуляторів
Послідовне з'єднання акумуляторів
Сила струму в провіднику залежить від напруги на його кінцях
Цю залежність першим експериментально встановив німецький учений Г. Ом у 1826 р. З курсу математики вам відомо, що таку залежність можна передати формулою I = kU, де k — коефіцієнт пропорційності, а також у вигляді графіка, який являє собою пряму, що проходить через початок координат.
Залежність сили струму в провіднику від напруги на його кінцях називають вольт-амперною характеристикою провідника.
На практиці таку залежність записують так (закон Ома для ділянки кола):
Сила струму в ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки.
V. Закріплення нових знань і вмінь
Розв’язування задач
1. Визначте опір провідника.
№ 216 - на 300 В
№ 218 - паралельно, послідовно
№ 220 -440 Ом
№ 221 - 2,93А
VІ. Підбиття підсумків уроку
VIІ. Коментар до домашнього завдання
Вивчити § 29, вивчити конспект, № 222, 223.
Додаткове домашнє завдання (індивідуально) - Обчисліть опір електричного чайника, яким ви користуєтесь вдома.