Дані матеріали містять розробку інтегрованого уроку з основ здоров'я і бібліотечного уроку та презентацію на тему: "Здоровий спосіб життя в традиціях українського народу". Розкривається актуальне питання ведення здорового способу життя українського народу і в наш час. Форма проведення уроку: інтегрований урок-подорож з використанням інтерактивних вправ та ІКТ.
Оздоровчо-бібліотечний урок на тему:
« Здоровий спосіб життя в традиціях українського народу»
Клас: 5
І. Організація учнів класу
Вчитель та бібліотекар по черзі налаштовують клас за допомогою психоформули
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоров’я!
Правда, чудові ці фрази?
Вони нас зближують з вами одразу.
Сьогодні, гадаю, якраз буде вчасно,
Щоб був у нас справді чудовий настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Бібліотекар
(учні по черзі озвучують прислів’я про здоров’я)
Вчитель
- Молодці, прислів’я ви знаєте, а що для вас означає бути здоровим?
2. Презентація випереджаючого завдання.
«Я обираю здоров’я»
(учні презентують підготовлений заздалегідь плакат)
Вчитель.
Бібліотекар
- Сьогодні на уроці в рамках місячника бібліотек ми з вами відправимося у подорож під назвою «Здоровий спосіб життя в традиціях українського народу».
Вчитель.
(учні по черзі називають: працюють, вчаться, відвідують дитячий садок, беруть участь у житті держави, спілкуються, не порушують закон, стараються бути чемними, вихованими, ведуть здоровий спосіб життя)
Завдання:
Об’єднатися у чотири групи «тато», «мама», «діти», «бабусі+дідусі» та вияснити, що повинні робити члени родини для збереження кожної складової здоров’я.
Завдання:
Скласти розклад сімейних добрих справ, які сприяють зміцненню здоров’я родини (на тиждень).
Вчитель.
(демонструють підготовлені учні)
«Традиційні страви козаків».
На дошці записано перелік продуктів: Буряки. Петрушка. Гарбузи. Перець. Горох. Помідори. Кабачки. Крупа. Хрін. Капуста. Цибуля. Кріп. Часник. Морква. Масло. Огірки. Кукурудза. Квасоля. Кожна група складає рецепт приготування козацької страви. Лідери груп зачитують складені рецепти.
Вчитель.
Що то за рослина,
Що звіра вбиває?
(Звіробій)
Сонечко в траві зійшло
Усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)
Стоїть при дорозі
На одній нозі.
Хто її зрушить,
Плакати мусить.
(Кропива)
Хоч трава дуже гірка,
З неї користь неабияка.
(Полин)
Смачна і соковита,
Рясна і плодовита,
На колір мов калина,
Впізнали це?
(Малина)
У траві росту, у лісі,
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті.
Видивляється у воду
На свою червону вроду.
(Калина)
Викупана в сонечку,
Стоїть собі донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток.
(Л и п а)
Бібліотекар
Легенда про ромашку.
У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було і вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.
Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла їй квіти: "Зроби з них відвар і напої синочка ”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка. "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина ”.
Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку, ромашку і будеш здоровим!”.
Вчитель.
Завдання:
Робота у зошитах
Учні отримують перелік запитань.
Відповіді заносять в табличку.
ТАК |
НІ |
|
|
Запитання.
1. Збирати траву з коренями.
2. Залишати сиру траву, яку зібрав в тарі на ніч.
3. Збирати надземні частини в суху погоду.
4. Бруньки збирають рано навесні, коли набрякли, але не лопнули.
5. Листя має бути чистим, непошкодженим, зеленим.
6. Насіння не підсушують на повітрі.
7. Можна сушити квітки, листя на сонці.
8. Частину квіток залишати на рослині.
9. Траву треба щільно прижимати у тарі.
10. Листя збирають в дощову погоду, щоб були чистіші.
Вчитель.
(Новий рік, Різдво, Великдень, Меланки і Василя, Андрія, свято Івана Купала)
УЧЕНЬ 1.
Здоров`я людини – найбільше багатство.
Його неможливо ніколи купити.
Його не буває в житті забагато.
Без нього не можна у щасті прожити.
УЧЕНЬ 2.
Здоров`я – це думка і сила щоденна,
Які нам даються від рідної хати.
За нього не ставлять оцінки в щоденник,
Його неможливо, як лист, надіслати.
УЧЕНЬ 3.
Щоб бути здоровим – поради вагомі
В читальному залі, в книжках і журналах.
Вони не нові, але добре знайомі,
Їх можна зустріти у світлих спортзалах.
УЧЕНЬ 4.
Ми іноді чуєм: шкідливо палити.
Та нас не дивує, що диму багато.
Хворобу не важко в житті заробити,
Та краще ніколи про неї не знати.
УЧЕНЬ 5.
Нам треба здоров`я своє шанувати,
Бо люди – це частки безмежного світу.
В нас вірять щоденно і батько і мати,
Ми їхні найкращі омріяні квіти.
VІ. Заключна частина.
Вчитель.
- Ось і закінчилась наша гра – подорож. Ми впевнені, що ви навчитеся цінувати своє здоров`я та продовжувати традиції наших пращурів.
Бібліотекар.
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.
Пам`ятати будеш твердо,
Що і як робити треба,
Щоб тобі земля і небо
У ділах допомагали,
Силу і любов давали.
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся,
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим!