Біологія , 6 клас
Тема: Значення рослин для існування життя на планеті Земля та для людини.
Мета: узагальнити й поглибити знання учнів про рослинний світ; повторити ознаки відділу Покритонасінні; з’ясувати значення покритонасінних в природі і житті людини; виховувати любов до природи, української поезії та мистецтва.
Тип уроку: вивчення нових знань ( літературно – мистецька вітальня)
Хід уроку:
І. Організація класу.
Демонстрація відеоролика « Весняний релакс»
О, Господи, весна уже весна –
Зелене пробивається крізь сіре
І мостить кладку з відчаю до віри
Проміння понасипавши сповна! Н, Ткаченко
Наш урок проходить навесні, коли оживає природа, покриваються яскравою зеленню дерева, відкривають свої оченятка квіти. Природа завжди надихала поетів, письменників, художників на створення прекрасних творів. Тому урок ми проведемо у вигляді літературно – мистецької вітальні.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бліц – опитування:
ІІІ. Вивчення нових знань.
Метод « Акваріум»
а) Для обговорювання запрошується перша група.
Тема обговорення: « Рослини і природа»
Відеоролик «Культурні рослини», учні записують опорну схему у зошитах.
б) група 2 « Сільськогосподарські рослини»
Понад 500 років тому в Європі з’явилось насіння незрівнянної квітки. Дивну квітку, що нагадувала Сонце вирощували на клумбах, її називали « золотою квіткою», або «повернутою до Сонця», а зараз з її насіння добувають… Що це за квітка?
в) група 3 « Квіти: декоративні та дикоростучі»
Квіти – уособлення дивної, неперевершеної майстерності природи. Приємні пахощі, принадність форм, витончена форма квітки – все це дуже позитивно діє на наші емоції. Квіти - наші друзі, чудові супутники людини. Вони супроводжують нас з ранньої весни до пізньої осені.
Відео «Весняні квіти», «Вальс квітів» П. Чайковського.
Існує таке поняття як мова квітів, про квіти створено безліч легенд, пісень, віршів, а мистецтво японської квіткової композиції – ікебана приголомшує витонченістю форм і змісту.
г) група 4 « Лікарські рослини. Охорона рослин»
Є рослини, що містять речовини, які здатні лікувати людей.
д) група 5 « Рослини – символи України»
Українська природа дуже розкішна. Письменниця М. Вовчок писала: «Заходить сонечко. Річечка тече між зеленими берегами. Кучеряві верби купають у воді віти. Цвітуть маки городні, і високоверхі коноплі зеленіють. Коло білої хати червоніє рясне вишення чи високий кущ калини стріху підпирає».
Верба, калина, барвінок – лікарські, декоративні рослини, рідні для кожного українця як уособлення Батьківщини.
IV. Закріплення знань.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Катерина Василівна Білокур - українська художниця завжди малювала рослини. Її картини повні любові до рідної землі, щедрої природи. Давайте переглянемо картини художниці і послухаємо чудову українську мелодію.
VI. Домашнє завдання: вивчити параграф 50.