Урок на тему "Значення рослин для існування життя на планеті Земля та для людини"

Про матеріал
З’ясування значення покритонасінних в природі і житті людини; виховування любов до природи, української поезії та мистецтва
Перегляд файлу

            Біологія , 6 клас

 Тема: Значення рослин для  існування життя на планеті Земля та для людини.

Мета: узагальнити й поглибити знання учнів про рослинний світ; повторити ознаки    відділу Покритонасінні; з’ясувати значення покритонасінних в природі і житті людини; виховувати любов до природи, української поезії та мистецтва.  

Тип уроку: вивчення нових знань ( літературно – мистецька вітальня)

                                       Хід  уроку:

І. Організація класу.

   Демонстрація відеоролика « Весняний релакс»

    О, Господи, весна уже весна –

    Зелене пробивається крізь сіре

    І мостить кладку з відчаю до віри

    Проміння понасипавши сповна!     Н, Ткаченко

Наш урок проходить навесні, коли оживає природа, покриваються яскравою зеленню дерева, відкривають свої оченятка квіти. Природа завжди надихала поетів, письменників, художників на створення прекрасних творів. Тому урок ми проведемо у вигляді літературно – мистецької вітальні.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бліц – опитування:

  1. Вегетативні органи рослин…
  2. Генеративні органи рослин…
  3. Частина квітки, в якій утворюються насінні зачатки…
  4. Частина квітки, в якій утворюється пилок…
  5. Група квіток, розміщених в певному порядку…
  6. Як називаються рослини, що мають квітку, плід, насінину?
  7. Покритонасінні поділяються на два класи…
  8. Ознаки рослин класів Дводольні і Однодольні…
  9. Які родини відносять до цих класів?

ІІІ. Вивчення нових знань.

Метод « Акваріум»

а) Для обговорювання запрошується перша група.

     Тема обговорення: « Рослини і природа»

  • Космічне значення зелених рослин;
  • Значення рослин для тваринного світу;
  • Закріплюють і покращують грунти.
  • Рослини – рекордсмени;
  • Вірш Л. Костенко «Ліс».

 

  • На які групи поділяються рослини за використанням людиною?

Відеоролик  «Культурні рослини», учні записують опорну схему у зошитах.

б) група 2 « Сільськогосподарські рослини»

Понад 500 років тому в Європі зявилось насіння незрівнянної квітки. Дивну квітку, що нагадувала Сонце вирощували на клумбах, її називали « золотою квіткою», або «повернутою до Сонця», а зараз з її насіння добувають… Що це за квітка?

  • Які культурні рослини людина використовує для харчування?
  • На які групи вони поділяються?
  • Яка культура здавна вважається найголовнішою?
  • Вірш О. Лупія  «Пшеничний океан».

в) група 3 « Квіти: декоративні та дикоростучі»

Квіти – уособлення дивної, неперевершеної майстерності природи. Приємні пахощі, принадність форм, витончена форма квітки – все це дуже позитивно діє на наші емоції. Квіти  - наші друзі, чудові супутники людини. Вони супроводжують нас з ранньої весни до пізньої осені.

Відео «Весняні квіти», «Вальс квітів» П. Чайковського.

  • Які квіти називають первоцвітами?
  • Які квіти квітують влітку і восени?
  • Вірші М. Пригари «Конвалії», М. Познанської «Пролісок», В. Сосюри «Квіти».

Існує таке поняття як мова квітів, про квіти створено безліч легенд, пісень, віршів, а мистецтво японської квіткової композиції – ікебана приголомшує витонченістю форм і змісту.

г) група 4 « Лікарські рослини. Охорона рослин»

Є рослини, що містять речовини, які здатні лікувати людей.

  • Що це за рослини?
  • Як треба правильно збирати лікарські рослини?
  • Як кожна людина повинна охороняти рослинний світ?
  • Відеоролик « Лікарські рослини. Охорона рослин»

 д) група 5  « Рослини – символи України»

Українська природа дуже розкішна. Письменниця М. Вовчок писала: «Заходить сонечко. Річечка тече між зеленими берегами. Кучеряві верби купають у воді віти. Цвітуть маки городні, і високоверхі коноплі зеленіють. Коло білої хати червоніє рясне вишення чи високий кущ калини стріху підпирає».

  • Які рослини часто згадуються у творах українських поетів і письменників?
  • Чому їх називають символами України?
  • Вірші Т. Г. Шевченка.
  • Вірші Н. забіли «Барвінок», М. Познанської «Калина».

Верба, калина, барвінок – лікарські, декоративні рослини, рідні для кожного українця як уособлення Батьківщини.

IV. Закріплення знань.

  1. Калейдоскоп загадок.
  2. Сьогодні ми познайомились зі значенням квіткових рослин. Це найпоширеніша група рослин на Землі. Які причини цього?
  3. Особливості квіткових рослин. Складаємо асоціативну квітку, використовуючи метод «Мікрофон».

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Катерина Василівна Білокур  - українська художниця завжди малювала рослини. Її картини повні любові до рідної землі, щедрої природи. Давайте переглянемо картини художниці і послухаємо чудову українську мелодію.

VI. Домашнє завдання: вивчити параграф 50.

 

    

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перун Ганна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
4930
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку