Урок на тему "Світ одноклітинних організмів "

Про матеріал
Вивчення різноманітності одноклітинних організмів, їх ролі у природі й житті людини
Перегляд файлу

  Біологія,  6 клас

Тема: Світ одноклітинних організмів .

            Мета:   - розглянути різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у  природі й  житті людини;

                      - розвивати  логічне та критичне  мислення;

                      - виховувати любов до природи.

          Девіз уроку:  « Дізнаємося разом!»

          Тип уроку: вивчення нових знань

                                  Хід    уроку:

І. Організація класу. Психологічне налаштування.

Я хочу запросити вас на подорож  на хмарці. Стрибни на білу пухнасту хмарку, схожу на мяку гору пухких подушок. Відчуй як твої ноги зручно вмостилися на ній. Тепер починається подорож. Твоя хмаринка піднімається в небо. Відчуваєш як вітер обвіває твоє обличчя. Тут високо в небі все спокійно і тихо. Нехай твоя хмара перенесе тебе туди, де ти будеш щасливим. Спробуй побачити це місце. Тут може статися щось незвичайне чи чарівне…

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Сьогодні ми помандруємо до чудового світу, про який ще 300 років було невідомо людям. Але у місті Дельфі, що у Голландії, жив чоловік, який цікавився збільшувальними скельцями. Він зумів створити мікроскоп, що складався з однієї лінзи, але збільшував у 270 раз. Взявши застояну воду з бочки, він побачив у ній рухомі організми. Дуже здивувався і назвав їх « малесенькими звірятами»
  • Хто був цей чоловік і що це за «звірята»?

     Так, це – Одноклітинні. А які вони бувають?

  -    за типом живлення?     - за наявністю ядра?

         2. Вправа  «Цитохудожники»

           Учні, поділені на три групи, отримують контури одноклітинних рослин,

           тварин, бактерій, грибів. Повторюють будову, домальовуючи органели.

3.Гра  «Зліпимо снігову бабу»     ( прийом  «Снігова куля»)

Три кулі – це: 1) будова;  2) поширення;  3) спосіб життя. Куля котиться, поки не збереться інформація з усіх питань.

      ІІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

      Український кінорежисер і письменник Олександр Довженко говорив: «Всім

  доводиться дивитися в калюжу, але одні бачать тільки бруд, а інші – зорі».

      Я хочу, щоб наш сьогоднішній урок допоміг вам побачити не тільки зорі й               

      красу  в звичайній краплі води, а й великий, дивовижний світ одноклітинних

      тварин!  Отже,  тема уроку -  « Світ одноклітинних  організмів».

      Девіз уроку:  « Дізнаємось разом»

    

      ІV.  Вивчення нового матеріалу.

         1.Вправа   « Вгадай тварину»

      * Незграбна, дивна на вигляд тварина повільно – 13мм за годину повзе. Вона

         ніби гумова, то скручується в клубочок, то розкидає якісь язики. Поставтеся з

         повагою   до цього дивного створіння, бо такий, або майже такий вигляд мали

         мільярди років тому пращури  всього живого  на Землі.

*  Війки коливаються на ній, мов  хліб у полі. Гребуть по воді, наче весла – і

          вона пливе.

       *  Під мікроскопом  кружляє, ніби танцюрист на різдвянім балу, скорочуючи

          джгутик. 

      2.Віртуальний мікроскоп.  ( перегляд відеороликів)

      3.Повідомлення учнів про одноклітинні організми та їх значення в природі та

        житті людини.

      4. Паразитичні одноклітинні.

                ( Використання презентації  про різноманітність одноклітинних)

    V. Закріплення знань.

       1.  Під час вивчення різноманітності одноклітинних, учні записують вивчені

            Види у вигляді  опорної схеми – павучка:

                                                                             

 Гриби: дріжджі, кандида                          Бактерії: молочно – кислі, патогенні               

                                           Одноклітинні

 Рослини: хламідомонада                                       Тварини: саркодові,джгутикові,інфузорії

          2. Творча лабораторія.

Питання для обговорення в групах:

  1. Одноклітинні тварини дуже швидко розмножуються. Нащадки однієї амеби могли б покрити Землю за 1,5 – 2 місяці. Як ви гадаєте чому цього не відбувається?
  2. Чи можливо те, що багато видів одноклітинних тварин ще не описані вченими? Чому? Де їх можна шукати?
  3. Амеб помістили в дві колби: в одну з джерельною водою, в іншу – з кип’яченою. В одній із колб тварини загинули. В якій і чому?
  1. Бліц – опитування.
  • Інфузорія – туфелька рухається за допомогою…
  • Скоротлива вакуоля виконує важливу функцію…
  • Стан, у якому перебувають найпростіші в несприятливих умовах…
  • Орган, за допомогою якого переміщується евглена зелена…
  • Прилад, за допомогою якого можна побачити одноклітинних…
  • Дихання у найпростіших здійснюється…
  • Які одноклітинні не мають ядра?
  • Які одноклітинні розмножуються брунькуванням?
  • Який газ виділяють організми,здатні до фотосинтезу?
  • Як уникнути хвороб,що викликаються одноклітинними організмами?

 VІ.  Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Що сподобалося?
  • Чого навчилися?
  • Чи отримали задоволення від роботи?

       VІІ. Домашнє завдання.

              Повторити вивчений матеріал за опорною схемою. 

                                                                             

 

                

 

     

        

    

       

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку