Тема: «Звичайні дроби та здоров’я дитини»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; закріпити вміння додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками та роботи з задачами екологічного змісту;
розвивати логічне і творче мислення учнів; виховувати активність, самостійність; формувати поняття здорового способу життя та факторів що впливають на нього.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Структура уроку
І. Вступна частина
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Основна частина
2.1. Перевірка домашнього завдання.
2.2. Актуалізація опорних знань.
Робота в групах. (Усні вправи)
2.3. Розв’язування задач. Формування поняття здоров’я та його складових. Мотивація навчальної діяльності.
2.4. Робота з діаграмою.
2.5. Фізкультхвилинка.
2.6. Робота з таблицею.
2.7. Корекційна хвилинка.
ІІІ. Заключна частина
3.1. Підведення підсумків уроку.
3.2.Рефлексія.
3.3. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Вступна частина.
Організаційний момент
Привітання, побажання хорошого настрою.
Перевірка готовності до уроку.
Епіграф: «Математика вчить мислити і, разом з тим, вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.»
ІІ. Основна частина.
Перевірка домашнього завдання
( Учитель вибірково перевіряє домашнє завдання у учнів.)
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок! Зверніть увагу на назву нашого уроку : «Звичайні дроби і здоров’я дитини.»
Математика, як наука, виникла із потреб людини. А потреба в здоров’ї - є основною потребою будь-якої людини. Тому перед нами сьогодні, стоять такі задачі:
Актуалізація опорних знань
Ви вже знаєте, що таке «звичайні дроби». Давайте поділимося на дві команди перша - «Чисельник», друга - «Знаменник» і пограємо з вами у гру «Швидкий і точний». Я буду ставити запитання по черзі кожній команді, яка команда швидко і правильно відповість на питання, та і переможе.
Запитання для команди «Чисельник»
Запитання для команди «Знаменник»
Виконання усних вправ
Розв’язування задач. Формування поняття здоров’я та його складових.
Мотивація навчальної діяльності
Зверніть увагу на вислів: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад».
Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує свої обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої здібності.
У нас сьогодні незвичайний урок! Ми дізнаємося від чого залежить наше здоров’я та чи залежить воно від нас! А ці знання допоможуть вам вести здоровий спосіб життя!
Вчені довели, що наше здоров’я залежить від таких чинників. (Діаграма зображена на дошці)
Як ви зрозуміли головним чинником, що впливає на наше самопочуття є останній: спосіб життя. Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки.
Отже, наше здоров’я залежить від нас самих. Своє здоров’я можна поліпшувати або псувати. Скажіть будь ласка, а ви хочете бути здоровими? Мабуть, ви уже трішки втомилися. Давайте трішки відпочинемо!
Фізхвилинка
( Учитель пояснює дітям особливості проведення фізхвилинки. «Стоячи пишемо цифри у незвичний спосіб.
Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
а десяточку – «хвостиком».)
Так в чому ж секрет здорового способу життя? (Заслухавши відповіді учнів, учитель акцентує увагу на наступному завданні)
Зверніть увагу на аркуші з таблицею, які знаходяться у вас на партах. Це основні складові здорового способу життя. Кожен із вас повинен обрати один пункт. Розповісти про нього і визначити, яке заняття займає найбільшу частину часу. Будемо виражати у хвилинах так зручніше.
№ |
Назва складової здорового способу життя |
Час, який займає виконання дії, хв |
Доля доби, яку займає виконання дії |
Кожен день: |
|||
1. |
Фізкультура (ранкова зарядка) |
|
|
2. |
Щоденний активний рух на свіжому повітрі |
|
|
3. |
Щоденний сон |
|
|
4. |
Умивання (прийняття контрастного душу) |
|
|
5. |
Чистка зубів |
|
|
6. |
Правильне харчування |
|
|
7. |
Відпочинок |
|
|
8. |
Фізичне навантаження (допомога батькам по господарству) |
|
|
Загальна кількість на день: |
|
|
(Учні, за бажанням, презентують свою роботу. Роблять висновок стосовно важливості і необхідності ведення здорового способу життя.)
Молодці! Впоралися із завданням. Тепер ви точно знаєте, скільки хвилин на день кожен із вас витрачаєте на здоровий спосіб життя.
Корекційна хвилинка
( Учитель звертає увагу на завдання, де необхідно розглянути малюнки і записати їх у вигляді дробу)
1. Запишіть яку частину заштриховано?
а)
2. Заповніть клітини магічних квадратів
|
Сума 5 |
|
Сума 3 |
||||
|
|
2 |
|
|
|
|
1 |
|
3 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
1) |
|
|
|
2) |
|
ІІІ. Заключна частина
Підведення підсумків уроку.
Рефлексія.
Метод «Мікрофон»
На уроці я …
Дізнався…
Навчився...
Зрозумів…
Не вмів, а тепер умію…
Домашнє завдання: