Урок на тему "Звичайні дроби"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; закріпити вміння додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками та роботи з задачами екологічного змісту; розвивати логічне і творче мислення учнів; виховувати активність, самостійність; формувати поняття здорового способу життя та факторів що впливають на нього. Перед нами стоять такі задачі: 1. За допомогою математики ми спробуємо більш детально вивчити поняття здоров’я та скласти план збереження здоров’я учня. 2. Повторити означення та властивості звичайних дробів. 3. Закріпимо знання в ході заповнення таблиці «Здоровий спосіб життя» . Я вважаю, що завдання уроку були реалізовані.
Перегляд файлу

Тема: «Звичайні дроби та здоров’я дитини»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; закріпити вміння додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками та роботи з  задачами екологічного змісту;

розвивати логічне і  творче  мислення учнів; виховувати активність, самостійність; формувати поняття здорового способу життя та факторів що впливають на нього.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

 

Структура уроку

І. Вступна частина

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Основна частина

2.1. Перевірка домашнього завдання.

2.2. Актуалізація опорних знань.

       Робота в групах. (Усні вправи)

2.3. Розв’язування задач. Формування поняття здоров’я та його складових.       Мотивація навчальної діяльності.

2.4. Робота з діаграмою.

2.5. Фізкультхвилинка.

2.6. Робота з таблицею.

2.7. Корекційна хвилинка.

ІІІ. Заключна частина

3.1. Підведення підсумків уроку.

3.2.Рефлексія.

3.3. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

 Організаційний момент

Привітання, побажання хорошого настрою.

Перевірка готовності до уроку.

Епіграф: «Математика вчить мислити і, разом з тим, вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер.»

ІІ. Основна частина.

Перевірка домашнього завдання

( Учитель вибірково перевіряє домашнє завдання у учнів.)

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок! Зверніть увагу на назву нашого  уроку : «Звичайні дроби і здоров’я дитини.»

 Математика, як наука, виникла із потреб людини. А потреба в здоров’ї - є основною потребою будь-якої людини. Тому перед нами сьогодні, стоять такі задачі:

  1. За допомогою математики ми спробуємо більш детально вивчити  поняття здоров’я та скласти план збереження здоров’я учня.
  2. Повторити означення та властивості звичайних дробів.
  3. Закріпимо знання в ході заповнення таблиці «Здоровий спосіб життя» 

Актуалізація опорних знань

Ви вже знаєте, що таке «звичайні дроби». Давайте  поділимося  на дві команди  перша - «Чисельник», друга - «Знаменник» і пограємо з вами у гру «Швидкий і точний».  Я буду ставити запитання по черзі кожній команді, яка команда швидко і правильно  відповість на питання, та і переможе.

Запитання для команди «Чисельник»

  1. Що показує знаменник дробу?
  2. Який дріб називається правильним?
  3. У яких випадках дріб менший від 1?
  4. Як з неправильного дробу виділити цілу й дробову частини?
  5. Що таке мішане число?
  6. Сформулюйте правило додавання дробів з однаковими знаменниками.
  7. Як віднімаються мішані числа?

Запитання для команди «Знаменник»

  1. Що показує чисельник дробу?
  2. Який дріб називається неправильним?
  3. У яких випадках дріб більший від 1?
  4. Що називають цілою частиною числа?
  5. Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  6. Сформулюйте правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.
  7. Як додають мішані числа?

Виконання усних вправ

  1. Який дріб зайвий?

  1. Виконайте дії:

  1. Знайди помилку:

Розв’язування задач. Формування поняття здоров’я та його складових. 

Мотивація навчальної діяльності

Зверніть увагу на вислів: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад».

Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує свої обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої здібності.

У нас сьогодні незвичайний урок! Ми дізнаємося від чого залежить наше здоров’я та чи залежить воно від нас! А ці знання допоможуть вам вести здоровий спосіб життя!

Вчені довели, що наше здоров’я залежить від таких чинників. (Діаграма зображена на дошці)  

Як ви зрозуміли головним чинником, що впливає на наше самопочуття є останній: спосіб життя. Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки.

Отже, наше здоров’я залежить від нас самих. Своє здоров’я можна поліпшувати або псувати. Скажіть будь ласка, а ви хочете бути здоровими? Мабуть, ви уже трішки втомилися. Давайте трішки відпочинемо!

Фізхвилинка

( Учитель пояснює дітям особливості проведення фізхвилинки. «Стоячи пишемо  цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),

 цифру 2 – підборіддям,

 цифру 3 – правим плечем,

 цифру 4 – лівим плечем,

 цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

 цифру 6  – лівим ліктем,

 цифру 7   правим коліном,

 цифру 8   лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – «хвостиком».)

Так в чому ж  секрет здорового способу життя? (Заслухавши відповіді учнів, учитель акцентує увагу на наступному завданні)

Зверніть увагу на аркуші з таблицею, які знаходяться у вас на партах. Це основні складові здорового способу життя. Кожен із вас повинен обрати один пункт. Розповісти про нього і визначити, яке заняття  займає найбільшу частину часу. Будемо виражати у хвилинах так зручніше.

 

Назва складової здорового способу життя

Час, який займає виконання дії, хв

Доля доби, яку займає виконання дії

Кожен день:

1.

Фізкультура (ранкова зарядка)

 

 

2.

Щоденний активний рух на свіжому повітрі

 

 

3.

Щоденний сон

 

 

4.

Умивання (прийняття контрастного душу)

 

 

5.

Чистка зубів

 

 

6.

Правильне харчування

 

 

7.

Відпочинок

 

 

8.

Фізичне навантаження  (допомога батькам по господарству)

 

 

Загальна кількість на день:

 

 

 

(Учні, за бажанням, презентують свою роботу. Роблять висновок стосовно важливості і необхідності ведення здорового способу життя.)

Молодці! Впоралися із завданням. Тепер ви точно знаєте, скільки хвилин  на день кожен із вас витрачаєте на здоровий спосіб життя.

Корекційна хвилинка

( Учитель звертає увагу на завдання, де необхідно розглянути малюнки і записати їх у вигляді дробу)

1. Запишіть яку частину заштриховано?

а)

Картинки по запросу яка частина заштриховано на малюнку

2. Заповніть клітини магічних квадратів

 

 

Сума 5

 

Сума 3

 

2

 

 

 

1

 

3

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1)

 

 

 

2)

 

ІІІ. Заключна частина

 

Підведення підсумків уроку.

 

Рефлексія.

Метод «Мікрофон»

На уроці я …

Дізнався…

Навчився...

Зрозумів…

Не вмів, а тепер умію…

 

Домашнє завдання:

  1. Повторити теоретичний матеріал з теми «Звичайні дроби».
  2.  Підготуватися до контрольної роботи.
  3. Виконати домашню самостійну роботу №6 (1-10)

 

 

 

 

 

 

МК герб
                                                                                                                                                                                                                     

doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку