Урок. Навчання через гру: LEGO- технологія у навчальному процесі «Я досліджую світ» у 2 класі

Про матеріал
Дати поняття, що таке дружба; сприяти формуванню добрих відносин між дітьми , виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; формувати вміння працювати з LEGO в групі; розвивати критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати свої думки; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми, виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Перегляд файлу

Навчання через гру: LEGO- технологія у навчальному процесі «Я досліджую світ» у 2 класі

Тема. Умій дружити!

Мета: дати поняття, що таке  дружба; сприяти формуванню добрих відносин між дітьми , виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі;    формувати вміння працювати в групі; розвивати критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати свої думки; виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми, виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.

Обладнання: цеглинки LEGO для об’єднання в групи,   прислів’я,  долоньки, «Дерево дружби», малюнки героїв мультфільмів, малюнок коня, мультфільми  про дружбу «Уроки тітоньки Сови»

                                                 Хід уроку

І. Ранкові зустрічі

1.  Вітання

В  цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва.            (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа.         ( поворот направо)

Ми – одна сім’я.                              (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

2. Календар дня

а)  погода дня, заповнення календаря

б) 2 квітня продовжували зустрічати весну і спостерігали за природними явищами, щоб зрозуміти, якою буде погода найближчим часом. Пригощали птахів насінням, щоб швидше залучити весну, адже саме птахи зазивали її в міста і села.  Якщо в цей день птахів насінням льону погодувати, то льон вродить

-   Якщо в цей день погода по-справжньому весняна, то влітку буде багато дощів.

  • Які зміни відбуваються у житті тварин з приходом весни?

3. Об’єднання в групи. 

- Кожен з вас обрав цеглинку LEGO. Хто хоче пояснити, чому саме цеглинку такого кольору ви обрали.(діти об’єднуються  у групи за кольорами)

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Гра «Розсипанка»

 

  • Щоб дізнатися про що ми будемо говорити сьогодні на уроці, вам необхідно скласти слово із розсипаних букв (дружба).
  • А що таке дружба?

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.

     Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

    У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.  Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.   Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

  1.  Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг».  

    Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. 

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться.

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати знайомий.

• Про однокласника, з яким  багато років будете вчитися в школі  , скажете товариш.

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете  друг.

  1. Гра «Додай слово»

 

  - Послухайте вірш і скажіть, яким повинен бути друг.

    Щоб могли ми гарно жити,

    Треба вчитися... (дружити).

   А не кидатись словами,                                                                                                               Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати  

і на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

  1. Робота в групах. Створення  законів дружби.

 

  1. Робота з підручником

 

  • Які закони дружби склали діти?

 

  1. Вправа  «Калейдоскоп запитань»

  - Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

  - Кращий друг – це той, хто … .

 - Я переживаю, коли мій друг… .

 - Я радію, коли мій друг … .

 - Мені приємно, коли мій друг … .

 - Мені не приємно, коли мій друг … .

 - Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг …

 

9. Гра «Долонька дружби»    

Кожна група має вирізану долоньку. Учасники групи повинні записати риси характеру, які повинні бути наділені друзі. Ці долоньки після презентації наклеюються на «Дерево дружби»

10.  Вікторина «Хто з ким дружить?»  

 - Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів. Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (П’ятачок)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?  (« Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» , «Лисиця і журавель»)

 

  1.  Вправа «Утвори прислів’я»

  Учитель на різних кольорових смужках пише прислів’я про дружбу і розрізає його на частини відповідно до кількості учасників групи.

    Учні виходять до дошки і вишиковуються так, щоб  утворилося  присів’я.

1 група – Справжній друг пізнається в біді.

2 група – Нових друзів май, а старих не забувай.

3 група – Нема друга – шукай, а знайшов – бережи.

4 група – Не варто з другом сваритись, бо доведеться миритись.

5 група – Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

12. Перегляд мультфільму «Не треба ображати друзів»

 

  1.  Вивчення мирилки

 

Ти - не  ворог, я - не ворог. 
Нам сваритись просто сором. 
Помирились, помирились, 
Щоб ніколи не сварились. 

ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. Рефлексія
  • Сьогодні я дізнався(дізналася)…
  • Тепер я знаю, що…
  • Я буду …

 

Пам’ятайте і виконуйте правила, які ви сьогодні склали. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її !

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку