Тренінг "Добро і милосердя" 2 клас

Про матеріал

Тема: Добро і милосердя

Мета: з'ясувати зміст понять «добро», «мило­сердя»; формувати в учнів чуйність і доброзичливість, вчити їх аналізувати ситуації морального змісту, бо­ротись із проявами зла в житті; вчити критично мислити, розвивати мовлення, пам'ять, учнів; виховувати позитивні риси характеру людини, вміння бути добрими і милосердними у повсякденному житті.

Обладнання: сердечка, зображення складових бу­динку, «Деревце Добра», аркушики паперу, свічка.

Перегляд файлу

Тема: Добро і милосердя

Мета: з'ясувати зміст понять «добро», «мило­сердя»; формувати в учнів чуйність і доброзичливість, вчити їх аналізувати ситуації морального змісту, бо­ротись із проявами зла в житті; вчити критично мислити, розвивати мовлення, пам'ять, учнів; виховувати позитивні риси характеру людини,  вміння бути добрими і милосердними у повсякденному житті.

Обладнання: сердечка, зображення складових бу­динку, «Деревце Добра», аркушики паперу, свічка.

ХІД  ЗАХОДУ

І. Вступна частина.

 

Вчитель:         Розпочинається  година доброти,

Тож прошу вас  серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок! 
 

                          Мудрець  сказав  « Краса врятує світ!»,                                         

Але уже  на протязі століть

           Панує  істина  проста

         «Наш світ врятує доброта.»

1. Привітання. Вправа «Коло добра».

- Діти, давайте станемо в коло, візьмемось за руки. Подаруємо посмішку своїм товаришам і передамо тепло своїх долонь один одному.

Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до країни, яка має чудову назву — Доброта. І говорити будемо про милосердя, людяність, добро. Ці слова такі знайомі нам. Ми часто промовляємо їх, але чи кожна душа відкрита для добра?

2. Правила тренінгу.

- Щоб наша робота була сьогодні плідною і ми все встигли зробити я пропоную вам ознайомитися з правилами тренінгу:

1. Правило піднятої руки. 

2. Слухати і чути іншого.

3. Говорити по черзі.

4. Не критикувати.

5. Радіти успіхам інших.

6. Посміхатися.

3. Зворотний зв'язок. Вправа «Сонечко».

- Діти, зараз я пропоную вам заплющити очі і уявити себе маленьким «сонечком». Давайте промовимо:

- «Я – маленьке сонечко. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Я – велика куля. В мене багато тепла і світла.

Я – велике Сонце.

Я дарую своє тепло всім: небу, хмарам, річці, полям, тваринам, людям.

Я посміхаюся від щастя дарувати тепло, світло і добро».

- Діти,який настрій став у вас після цієї вправи?

- Так, веселий, тому, що ми дарували оточуючим тепло, любов і добро.

 4. Вправа «Очікування».

- Так от сьогодні ми з вами з’ясуємо, що означають поняття «добро» і «милосердя».  Будемо вчитися аналізувати свої вчинки  та вчинки різних героїв. А головне, навчимося дарувати тепло оточуючим людям. Наші очікування від уроку я пропоную зобразити у вигляді Дерева, на якому розквітнуть весняні квіти.

- Візьміть квіточку, назвіть свої очікування та розмістіть її біля дерева .

Якщо ваші очікування здійсняться, ви в кінці тренінгу прикрасите ними наше дерево. 

Пропоную озвучити очікувані результати нашої роботи. Потрібно продовжити речення:

«Від сьогоднішнього заняття я очікую...».

5.Вправа «Магічна свічка»

  • Сьогодні ми з вами станемо трішечки чарів­никами, і все, що нас оточуватиме під час подорожі, теж буде чарівним. Допоможе нам у цьому чарівна свічечка, яка, посилаючи нам тепло і світло, допоможе знайти шлях до країни Доброти.

Станьмо у коло, простягнімо руки до свічечки і подумки спробуємо взяти від неї найкращі людські риси, які стануть нам у пригоді у цій мандрівці.

Ми зібрали найкращі якості, тож, не розтуляючи долонь, щоб їх не розгубити, сідайте на свої місця і притуліть долоньки до своїх сердець. У кожного з вас на парті лежить маленьке сердечко.

Притуліть долоньки до цього сердечка. Напишіть на ньому своє ім'я. Залиште сердечко на парті: хай воно наповниться добром і милосердям нашого спілкування.

III. Основна частина.

1.Міні-лекція. Розповідь вчителя.

З давніх-давен вважалося законом допомогти зне­доленому, нещасному, поділитися шматком хліба із голодним, дати притулок бездомному, захистити скрив­дженого, порятувати хворого і немічного, заступитися за беззахисного чи каліку, розрадити самотнього.

Хотілося б, щоб ви, діти, збагатили свої серця любов'ю до людей, своїх рідних, природи, щоб наза­вжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, нена­висть, бо тільки у світі добра панують любов і повага, мир і спокій.

Добро проростає в наших душах і серцях завдяки старанням: бажанню його творити. Часто ми не за­мислюємось над тим, що таке добро, в чому воно проявляється і чому ми маємо бути добрими, мило­сердними.

Тому зараз я пропоную вам разом побудувати спільний дім добра та милосердя. Першим кро­ком у будівництві буде закладання фундаменту. Кожна правильна відповідь буде цеглинкою у фундаменті нашого будинку.

2.Словникова робота

Добро — корисна справа, вчинок.

Доброта — чуйне, дружнє ставлення до людей, тварин, рослин.

Милосердя — добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.

Об’єднання в групи

Вчитель: А я дарую вам яскравих метеликів  із побажаннями.

3.Робота в групах на картках
- Слово «добрий» співіснує з багатьма словами. З'єднайте значення слів з відповідним словосполученням.

Добрий будинок        зручне
Добра дитина             комфортний
Добре ліжко               дбайливий
Добрий господар       хороші
Добрі стосунки          слухняна
Добра людина ………..

 

Добра їжа                   незабутній
Добрий вчинок          смачна
Добра дорога             надійний
Добрий друг              цікава
Добра наука               рівна
Добра людина ……….
- Яка ж вона добра людина?

 

4. Вправа «Добра людина». Робота в групах

    У вас на столі лежать аркушики. Кожен з вас повинен вибрати риси, якими повинна бути наділена добра і милосердна  людина. Наклейте  їх на аркушик навколо чоловічка. Озвучте свою думку, доведіть її.  

Прикріпимо наш фундамент дому Добра та милосердя.

 

     Отже, ми з вами заклали добрий фун­дамент, але який же це будинок, якщо в ньому немає стін? Ми їх зараз зведемо, адже це дім добра і милосер­дя, і стіни в ньому мають бути міцними й надійними.

Об’єднання в групи

Вчитель: А я ще подарую вам ці яскраві серця із побажаннями (діти вибирають різнокольорові (3 кольори) серця і зачитують побажання (Приємно тебе бачити, у тебе гарна посмішка, доброго дня, вітаю, сьогодні у тебе все вийде…)

 

1. Робота в групах «Збери прислів’я».

Складіть прислів’я, працюючи разом.

Життя дане для добрих справ.

Добрі справи прикрашають людину.

             Від доброго слова світ радіє.

 

 

2.Читання віршів «Правила добра»

 В нашому будинку ми встановимо правила добра та милосердя і завжди будемо їх виконувати.

Щоб добрим чоловіком стати,

Потрібно правила добра всім знати

Найперше з правил цих чудесних

Уміння бути добрим, чесним.

 

А друге правило таке:

Шануй ти маму й тата,

Люби сестер, братів, людей,

Добро сам будеш мати.

 

А третє правило просте:

Щоб мати серце золоте

Зла на людей ти не тримай,

Учителів не забувай.

 

Добро ти людям поспішай творити,

Усіх розумій, поважай і люби.

Так буде легше і біль пережити,

Й здоров’я буде більше тобі.

 

Твори ти добро, твори все для щастя,

Твори для життя кожну мить.

Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,

На радість, на долю добро буде жить.  

 

Добро-це як казка, добро-це як свято

А зло-це бездушність й злиденність душі.

Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

І зло переможемо ми на Землі.

 

3.Вправа «Сплети павутинку»

Діти стають в коло. А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.

 

   Отже, ви розумієте, що означає бути добрим. Тому й стіни нашого будинку вийшли міцними.

Руханка «Буревій».

- Давайте трохи відпочинемо.

Всі встанемо. Наша вправа називається «Буревій». Я буду називати фразу , а ви хто має відношення до неї, міняється місцями один з одним.

- Буревій для тих, хто народився взимку… (літом, весною, восени).

- Хто допомагає своїм батькам.

- Хто читає молодшим братику чи сестрі казки.

- Хто допомагає бабусі готувати обід.

- Хто робить добрі справи.

1.Перегляд казки про добро  «Те, що повертається». Обговорення.

      А щоб в домі добра засіяло віконце, треба постаратися: переглянути відеоказку та відповісти на запитання.

Бесіда.

-Про кого розповідається у казці?

-Куди поверталися сестрички?

-Кого вони врятували на трамвайній зупинці?

-Чому дівчатка не зраділи поверненню до бабусі?

-Що сталося з бабусею?

-Як сестрички допомогли їй?

-Як бабуся віддячила дівчаткам після того як їй стало краще?

-Що було написано на пачці чаю? (За добро зроблене добром платять)

-Чого навчила нас ця казка?

Так, вірно, казка нас навчила, що зроблене вами добро завжди повернеться до вас.

   Завдяки цьому в нашому будинку з'явилося віконечко, крізь яке тепле сонечко буде нас зігрівати.

1.Практична робота в групах

В нашому будинку потрібно встановити двері, щоб ніяке зло не завітало до нас.

«Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ» : яку турботу можна виявити до різних людей у різних  ситуаціях:             

- мама занедужала; 

- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи; 

- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;

- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;

- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;

- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.

     Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, а й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

Наш будинок матиме двері, завжди відчинені для добра, щастя, милосердя.

      Ми з вами заклали добрий фундамент, звели міцні стіни, зробили світле вікно і відкриті двері. На­шому будинку добра і милосердя потрібен тепер гар­ний дах, щоб захищав від палючої ненависті, рясних злив грубощів і образ, блискавиць заздрощів та різних життєвих незгод.

 

 

1.Стежка доброти

     Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі, і недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи, які зробите в майбутньому для інших людей. Утворимо стежку доброти. Сьогодні ви протоптали стежку доброти, бажаю вам, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.

 

2.Вправа «Займи позицію: доброта  чи багатство»

    Існує думка, що головніше в світі багатство, а доброта зовсім не потрібна. Займіть позицію, згодні ви чи ні з цим висловлюванням. (Діти займають місце під відповідними сигнальними картками, пояснюють свій вибір.)

Отже, ми звели прекрасний дах. Будівництво бу­динку завершено. (До будиночка на дошці прикріплюється дах.) От ми з вами й збудували Дім добра і мило­сердя. Він гарний, міцний і просторий. Його мешканці будуть добрими і щасливими.

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Зворотній зв'язок. Гра «Так. Ні».

- Діти, сьогодні ви дізналися, що означає бути добрим і милосердним. Пропоную вам пограти в гру «Так. Ні». Якщо те, що я буду казати, добра людина повинна робити – ви плещете в долоні, якщо ні – тупаєте ніжками:

* Захищати слабкого

*Насміхатися з чужого горя

* Допомагати батькам

* Хвалитися, якщо зробив добру справу

* Робити добрі справи і не хизуватися

* Берегти природу

* Ображати тварин

* Допомагати друзям

  • підгодовувати пташок;
  • допомагати старшим;
  • ламати гілки дерев;
  • гратися дружно;
  • малювати на стінах кімнати;
  • сваритися з друзями;
  • допомагати другові в біді;
  • садити дерева, кущі, квіти;
  • годувати рибок в акваріумі;
  • прибирати свої речі та іграшки;
  • витоптувати квіти на клумбі;
  • ходити нечепурою;
  • поступатися місцем в транспорті старшим.

- Молодці. Ви всі сьогодні гарно працювали і впоралися із всіма завданнями. Покладіть руки на голівки і погладьте себе.

2. Очікування.

- Діти, зараз я пропоную повернутися до нашого дерева з очікуваннями. Підійдіть по-черзі і якщо ваші очікування від заняття здійснилися – то прикрасьте квіточкою наше дерево.

- Подивіться, як гарно  розквітло  наше дерево!   

 

 3. Слово вчителя.

    Діти, в завершення я хочу вам порадити, якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом із ним, якщо хтось радіє, радійте разом з ним. Любіть ближніх. Бо любов – дивиться і бачить, чує і вислуховує. Любити – це брати участь у радості чи горі ближнього. Всі ми живемо тільки один раз. Отже, все добро, яке можемо зробити зараз, не відкладаємо на пізніше. Пам’ятайте. Добро, зроблене вами, повернеться добром.

 

4. Прощання.

Робота із «сердечками доброти»

Діти, чи хочете ви бути добрими? Добра люди­на завжди дарує радість тим, хто її оточує. Вона, як чарівні ліки, зцілює від багатьох хвороб. Милосердя і доброта — як два крила, на яких тримається людство.

Тож візьміть свої сердечка, на яких ви написали своє ім΄я, у долоні. Заплющте очі, подумайте про рідних вам людей, які вас люблять. Ваші сердечка у цю хвилину сповнені любові й ніжності. Тепло своїх сердечок ви відчуваєте у своїх долоньках. Відчуваєте, яке тепло вони випромінюють?

Розплющте очі. Нехай тепло і доброта ваших сер­дець не затримуються в долоньках. І нехай Бог благословить вас на добрі вчинки, а ваш ангел-охоронець захищає вас від лиха.

     Ми зараз із вами складемо з ваших маленьких сердечок велике Серце доброти нашого класу (на дошку  прикріплюються сердечка у формі великого серця)

Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара.

Людина починається з добра

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Абеліт Валентина
    Дякую вчителю за розробку. Актуально, цікаво, доступно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
6223
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку