Конспект уроку у 1 класі на тему :
Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Опрацювання вірша М. Воробйова «Сто дібров».
Тема: Звук [ж], позначення його буквою “же”. Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Опрацювання вірша М. Воробйова “Сто дібров”
Мета: ознайомити учнів із літерою ж, її алфавітною назвою, звуковим значенням; учити учнів правильно артикулювати звук [ж]; виробляти навички читання складів, слів із літерою ж («же»); розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; опрацювати вірш “Сто дібров”, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість, бажання вивчити нове.
Обладнання: Презентація, підручник, предметні малюнки.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1)Привітання
Доброго ранку, доброго дня! Хай плещуть долоньки, тупають ніжки, працюють голівки, та сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня! Бажаєте ви, бажаю вам я!
2)Перевірка готовності до уроку
Перед тим як починати роботу, я б хотіла дізнатися, який у вас настрій. Покажіть палець угору, якщо у вас гарний настрій, вниз - якщо поганий.
( У кого поганий, розкажіть чому)
3) Емоційне налаштування на роботу
Сподіваюсь, цей урок зможе покращити вам настрій. Давайте девізом сьогоднішнього дня буде : Щоб успіхи чудові мати, треба плідно працювати!
Давайте повторимо
1)Робота над чистомовкою
Послухайте чистомовку
Жу-жу-жу — по хатинці я ходжу.
Же-же-же – кішка мишку стереже.
Жи-жи-жи — мишко, мишко, не біжи.
Жа-жа-жа – киця бачила вужа.
Повторіть за мною ( по рядочку повторюють)
(Потім по 2 рядочки, потім усю під диктовку).
2) Робота над скоромовкою
А тепер послухайте скоромовку
Що значить «запріг»?
Повторіть за мною перший рядочок
Другий
Усю скоромовку
Дівчатка/ хлопчики
3)Робота з ребусом
Діти, в мене є для вас одне завдання. Спробуйте відгадати, яке слово заховане в ребусі.
(Жало)
А ви знаєте, що воно означає?
Назвіть перший звук у цьому слові. Вимовимо його хором
Діти, я хотіла вас запитати, який звук ви сьогодні чули найчастіше? Хто був уважним, ті могли здогадатися що це був звук [Ж]
Чи ви часто зустрічаєте цей звук у словах? В яких словах ви могли його чути?
1)Словникова робота
Діти, ви чули таке слово як жолудь? А хтось зможе мені розповісти, що це? Де його можна зустріти?
А з якого дерева падає жолудь?
Так, це дуб. А хтось знає, як називається ліс, який увесь складається з дубів?
Йому назва діброва.
Назвіть послідовно звуки у слові ЖОЛУДЬ. Який перший звук? Ще раз вимовте його. Він голосний чи приголосний? Чому? Твердий чи м’який?
2)Гімнастика для очей
Перед роботою давайте відпочинемо.
Давайте по порядку спробуємо очима провести по цих фігурах.
Добре.
3)Ознайомлення з друкованою літерою Ж,ж
Діти, на письмі звук [ж] позначається літерою Ж.
А її назва читається як “же”. Повторіть: звук ж, буква же.
Спробуйте порівняти літеру Х і Ж. Що у них спільного що відмінного?
А спробуйте порівняти друковану і прописну літери.
А на що схожа буква Ж?
4)Читання складів з буквою ж
Давайте спробуємо прочитати декілька складів, перевіримо, хто краще прочитає. (Читання хором, для себе, вголос )
5)Читання слів з буквою ж
А тепер, давайте спробуємо прочитати слова. Спочатку зверху вниз. А потім знизу вверх.
6)Читання речень з буквою ж
Молодці, а тепер давайте спробуємо прочитати декілька речень.
- Про які сережки йдеться?
-Здогадались?
7)Виразне читання вчителем твору
Я спробую прочитати його для вас, а ви слідкуйте за вимовою. Можливо, хтось з вас прочитає для всіх .
Давайте, спробуємо його прочитати разом уголос. А тепер давайте спробуємо пошепки. Хто хоче прочитати весь вірш?
8)Словникова робота (вимова) (за необхідністю)
9)Аналіз твору за запитаннями.
Діти, я хотіла у вас запитати, про що йшла мова у вірші?
На чому автор акцентував увагу?
1)Гра Зашифровані слова
Подивіться на ці букви, в них точно заховані слова, спробуйте відгадати, що за слова заховані в них
(Журавель) Ружавель
Абаж (Жаба)
(Жінка) Каніж
Молодці, гарно попрацювали
2)Гра Знайди зайве
Діти, я маю набір слів, але мені здається, що в ньому є зайві слова. Можете плеснути у долоні, коли почуєте, на вашу думку, зайве слово. Але обґрунтуйте свій вибір.
- Я дякую вам за старанність, активну роботу на уроці.
- Яку букву ми сьогодні вивчили?
- Які звуки вона позначає?
- Назвіть слова, у яких вона пишеться.
- Чого ви навчилися на уроці?
- Що нового дізналися?
- Що було найцікавішим?
- А що викликало у вас труднощі?
- Над чим слід вам ще попрацювати?
- Що б ви побажали собі на наступний урок?