Урок навчання грамоти. Тема "Звук [ж], позначення його буквою Ж"

Про матеріал
Цей конспект уроку можна використовувати для учнів першого класу у другому семестрі. Буквар О.В.Вашуленко, М.С.Вашуленко
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку у 1 класі на тему :

Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Опрацювання вірша М. Воробйова «Сто дібров».

 

 

 

 


 

Тема:  Звук [ж], позначення його буквою “же”. Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Опрацювання вірша М. Воробйова “Сто дібров”

Мета:  ознайомити учнів із літерою ж, її алфавітною назвою, зву­ковим значенням; учити учнів правильно артикулювати звук [ж]; виробляти навички читання складів, слів із літерою ж («же»); роз­вивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; опрацювати вірш “Сто дібров”, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість, бажання вивчити нове.

Обладнання:  Презентація, підручник, предметні малюнки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

1)Привітання

Доброго ранку, доброго дня! Хай плещуть долоньки, тупають ніжки, працюють голівки, та сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня! Бажаєте ви, бажаю вам я!

 

2)Перевірка готовності до уроку

Перед тим як починати роботу, я б хотіла дізнатися, який у вас настрій. Покажіть палець угору, якщо у вас гарний настрій,  вниз - якщо поганий.

( У кого поганий, розкажіть чому)

3) Емоційне налаштування на роботу

Сподіваюсь, цей урок зможе покращити вам настрій. Давайте девізом сьогоднішнього дня буде : Щоб успіхи чудові мати, треба плідно працювати!

Давайте повторимо

  1. Мовленнєва розминка

1)Робота над чистомовкою

Послухайте чистомовку

Жу-жу-жу — по хатинці я ходжу.

Же-же-же – кішка мишку стереже.

Жи-жи-жи — мишко, мишко, не біжи.

Жа-жа-жа – киця бачила вужа.

Повторіть за мною ( по рядочку повторюють)

(Потім по 2 рядочки, потім усю під диктовку).

2) Робота над скоромовкою

А тепер послухайте скоромовку

Що значить «запріг»?

Повторіть за мною перший рядочок

Другий

Усю скоромовку

Дівчатка/ хлопчики

 

3)Робота з ребусом

Діти, в мене є для вас одне завдання. Спробуйте відгадати, яке слово заховане в ребусі.

(Жало)

А ви знаєте, що воно означає?

Назвіть перший звук у цьому слові. Вимовимо його хором

  1. Повідомлення теми уроку

Діти, я хотіла вас запитати, який звук ви сьогодні чули найчастіше? Хто був уважним, ті могли здогадатися що це був звук [Ж]

  1. Опрацювання нового матеріалу

Чи ви часто зустрічаєте цей звук у словах?  В яких словах ви могли його чути?

1)Словникова робота

Діти, ви чули таке слово як жолудь? А хтось зможе мені розповісти, що це? Де його можна зустріти? Жолудь: картинки, стокові Жолудь фотографії, зображення | Скачати з  Depositphotos®

А з якого дерева падає жолудь?

Дуб: посадка и уход за растением. Болезни и вредители. - Индасад

Так, це дуб. А хтось знає, як називається ліс, який увесь складається з дубів?

Йому назва діброва.

Назвіть послідовно звуки у слові ЖОЛУДЬ. Який перший звук? Ще раз вимовте його. Він голосний чи приголосний? Чому? Твердий чи м’який?

2)Гімнастика для очей

Перед роботою давайте відпочинемо.

Давайте по порядку спробуємо очима провести по цих фігурах.

Добре.

3)Ознайомлення з друкованою літерою Ж,ж

Діти, на письмі звук [ж] позначається літерою Ж.

А її назва читається як “же”. Повторіть: звук ж, буква же.

Спробуйте порівняти літеру Х і Ж. Що у них спільного що відмінного?

А спробуйте порівняти друковану і прописну літери.

А на що схожа буква Ж?

4)Читання складів з буквою ж

Давайте спробуємо прочитати декілька складів, перевіримо, хто краще прочитає. (Читання хором, для себе, вголос )

5)Читання слів з буквою ж

А тепер, давайте спробуємо прочитати слова. Спочатку зверху вниз. А потім знизу вверх.

6)Читання речень з буквою ж

Молодці, а тепер давайте спробуємо прочитати декілька речень.

- Про які сережки йдеться?

-Здогадались?

7)Виразне читання вчителем твору

 Я спробую прочитати його для вас, а ви слідкуйте за вимовою. Можливо, хтось з вас прочитає для всіх .

Давайте, спробуємо його прочитати разом уголос. А тепер давайте спробуємо пошепки. Хто хоче прочитати весь вірш?

8)Словникова робота (вимова) (за необхідністю)

9)Аналіз твору за запитаннями.

 Діти, я хотіла у вас запитати, про що йшла мова у вірші?

На чому автор акцентував увагу?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу

1)Гра Зашифровані слова

Подивіться на ці букви, в них точно заховані слова, спробуйте відгадати, що за слова заховані в них

 Рисунки журавля для срисовки (20 фото) • Прикольные картинки и позитив (Журавель) Ружавель

Жабы: стоковые векторные изображения, иллюстрации | DepositphotosАбаж (Жаба)Жінка: векторна графіка, зображення, Жінка малюнки | Скачати з  Depositphotos®

(Жінка) Каніж

Молодці, гарно попрацювали

2)Гра Знайди зайве

Діти, я маю набір слів, але мені здається, що в ньому є зайві слова. Можете плеснути у долоні, коли почуєте, на вашу думку, зайве слово. Але обґрунтуйте свій вибір.

  1. Підсумок уроку

- Я дякую вам за старанність, активну роботу на уроці.

- Яку букву ми сьогодні вивчили?

 - Які звуки вона позначає?

 - Назвіть слова, у яких вона пишеться.

- Чого ви навчилися на уроці?

- Що нового дізналися?

- Що було найцікавішим?

- А що викликало у вас труднощі?

- Над чим слід вам ще попрацювати?

- Що б ви побажали собі на наступний урок?

 

 

docx
Додав(-ла)
Герина Мария
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
2627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку