Урок навчання грамоти :"Закріплення вивчення звуків [р] [р], букви «ер»"

Про матеріал
Авторськам розробка уроку навчання грамоти. Урок-подорож на ракеті на різноманітні планети. Виконуючи різноманітні завдання, учні вдосконалюють навички читання, моделювання слів, роботи в групах, індивідуальної роботи тощо... Сподіваюсь стане Вам у нагоді.
Перегляд файлу

 

Тема: Закріплення вивчення звуків [р] [р], букви «ер».

Мета: закріпити знання учнів про звук [р] [р], букву«ер», формувати в учнів аудіативні, орфоепічні уміння, навички читання та звуко-буквеного аналізу слів;

           розвивати фонематичний слух, мовлення , словниковий запас школярів;

           виховувати любов до тварин, ввічливість, інтерес до вивчення наук

Тип уроку: урок – космічна подорож.

Обладнання:  таблиці,  індивідуальні картки, слайди., фонограми, малюнки ракети, фішки.

 

Хід уроку:

  1.               Організація класу

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався,

До уроку приготувався.

То ж ми гостей привітаємо

Доброго дня їм побажаєм

        2.Повідомлення теми і мети урок

2.1 Повторення  девізу  уроку

- Дітки, сьогодні м вирушимо з вами в дуже незвичайну і цікаву подорож. Куди саме ви дізнаєтесь пізніше , а зараз пригадайте девіз під яким ми працюємо на уроках читання.(слайд №1)

              

 

2.2 Загадка(слайд №2)

- Ну що цікаво дізнатись куди ми помандруємо? Для цього потрібно відгадати загадку.

 Диво-птиця, хвіст горить,

До зірок вона летить(ракета)

                             

- Знаючи, що вирушимо в подорож на ракеті , як ви думаєте куди ми будемо летіти?

- Правильно ми полетимо в космос до Сонечка. Я впевнена вам сподобається хоча на шляху нашої подорожі нам потрібно буде подолати  багато перешкод, виконати різні цікаві завдання.

2.3.Очікування(слайд №3)

                       

- Подивіться на Сонечка; до якого ви б хотіли полетіти?

- Як ви думаєте, що потрібно робити вам на уроці, щоб Сонечко усміхалось?

-А який настій ви хочете мати під час уроку.

2.4.Артикуляційна хвилинка

- Отже, закриваємо очі уявляємо себе в ракеті і вирушаємо у подорож.

- Як ракета гудить?

 Гурррр-гурррр-гурррр.

Др-др-др.

Вж-ж-ж-ж-ж.

  1.   Актуалізація опорних знань умінь і навичок

- Придивіться, а на, що схожа наша ракета? А які звуки позначає буква?Які ці звуки можуть бути? (слайд №4)

                   

3.1 Заучування скоромовки, чистомовки.

- Отже, перша планета на яку ми потрапили «Промовлянка». Щоб її продовжити подорож потрібно навчитись промовляти скоромовки та чистомовки.

- Читаємо разом склади – початки кожного рядка, і придумуємо кінцівку.

- Прослухайте скоромовку.

- Які звуки ви чуєте найчастіше?

- Хто може повторити скоромовку?

- А хто може швидше?

 

 (слайд №5)

                             

 

 (слайд №6)

                          

3.2Добір зіставлення звукових схем зі словами — назвами намальованих предметів.

- Молодці мандруємо далі і потрапляємо на планету «Переплутанка» на якій все переплутують і завдання виконують не правильно. А ви  допоможете її мешканцям ?

(слайд №7)

- Що ви бачите на малюнках?

- Що  бачите  поруч?

- Яка схема підійде до першого слова?

 

       

        3.3 Гра «Знайди зайве»

            - Роздивіться малюнки.

            - Який малюнок зайвий в ряду і чому?

     (слайд №8)

             

3.4. Вдосконалення навичок читання

- Наступна зупинка на планеті «Читацькій». Але, щоб на неї потрапити потрібно любити читати.

-А хто з вас любить читати?

- Давайте 1 ряд буде мовчки читати розповідь, а всі інші будуть читати стовпчики слів.

- Прочитайте  лише односкладові слова.

- Прочитайте двоскладові слова.

- Прочитайте трискладові слова.

-  Пригадайте, що почалося в лісі?

- Хто танцював на святі?

- А хто ще був на святі?

- Як ви думаєте чому їжачок не танцював?

3.4.1.Вибіркове читання

- Прочитайте якими словами запросило жабеня мишку на танець?

- Прочитайте, що про їжака сказала мишка.

- Прочитайте перше речення.

3.5.Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Фізхвилинка (слайд №9)

  •                   Впорались з усіма завданнями і потрапляємо на планету  «Здоров’я».
  •                   А, що потрібно робити, щоб бути здоровим.

Розбудило сонечко нас з тобою,( потягнутись)

Повело нас Сонечко за собою.(крокують на місці)

Хлопчики й дівчатка я і ти (показують на дітей)

Робимо зарядку раз, два , три.(нахили тулуба)

Раз, два , три, раз, два , три.(крокують на місці)

Робимо зарядку раз, два , три.(крутять тазом)

Ручками до сонечка потягнулись,(потягнутись)

 Весело всі Сонечку усміхнулись.(усміхаються один-одному)

Плещемо в долоні я і ти.(плескають в долоні)

Прокидайтесь соні раз, два, три.(руки підняти, розвести в сторони)

Раз, два , три, раз, два , три. .(руки підняти, розвести в сторони)

Прокидайтесь соні раз, два , три. (крокують на місці)

Повернулись вліво, потім вправо,(повороти)

Хто ще так несміливо робить вправи.(руки до плечей-догори)

Більш не позіхаємо я і ти, (показують на дітей)

Весело стрибаємо раз, два, три.(стрибають на місці)

  1.               Тренувальні вправи

       5.5. Гра «Запам’ятай слова»

  •                   А далі ми потрапляємо на «Вітряну» планету.

Як ви думаєте,  чому вона так називається?

 (слайд №10)

                  

  •                   Вітри на планеті віють сильні, що аж букви здувають, тому ваше завдання прочитати слова і запам’ятати  якомога більше .

5.6 Гра « Яке слово приховано?» 
- Наступна планета «Сором’язлива», на ній всі дуже сором’язливі навіть слова. --Дивіться як вони засоромились, що аж прикрились від вас. Ваше  завдання впізнати слова і прочитати. (слайд №11)

6. Робота з Букварем

6.1Читання.Слухання- розуміння казки.

-  Впоравшись з усіма завданнями ми потрапляємо на «Казкову» планету.

-  Діти, а ви любите казки?

-  А що таке казка?

-  Які казки бувають?

- Давайте почитаємо слова і подумаємо про , що ця казка?

- Отже, уважно слухайте і запамятайте хто герої казки.

6.2 Бесіда за змістом казки

- Хто знайшов у дуплі скриньку?

- Що це за музична скринька була?

- Подивіть на малюнок і розгадайте ребус (слайд №12)

                 

- Чому скринька названа чудовою?

- Хто герої розповіді?

6.3 Бесіда за малюнком.

- Роздивіться малюнок. Що роблять звірята?

-Кого на малюнку не вистачає?

-Як ви вважаєте, чому лисичка не ласує медом?

7. Підсумок  уроку.

-Отже закінчується наша подорож і потрібно повертатись до класу. Але назад ми полетим вже на різних ракетах. Кожен на такій яку заслужив за роботу на уроці.

 

                                 C:\Documents and Settings\Sea\Рабочий стол\малюнки для презентації\ракета.jpg

 

- З яким настроєм ви повернулись в клас? Чому?

(слайд №13)

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Горішньошерівецька ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

j0229389 

 

 

 

 

Закріплення вивчення звуків [р] [р'],

букви «ер».

 

(Конспект уроку навчання грамоти за Букварем

авторів Захарійчук М. Д., Науменко В. О.)

 

Підготувала і провела:

вчитель початкових класів

Горішньошерівецької ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Козлова Інеса Романівна

 

 

 

 

 

2012

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку