Урок "Німеччина – високорозвинена європейська країна"

Про матеріал

Урок "Німеччина – високорозвинена європейська країна"

Мета:сформувати в учнів систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини; зовнішньоеконо­мічні зв'язки Німеччини; ;продовжувати формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах; виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу

Тип уроку: засвоєння нових знань


Перегляд файлу

Тема уроку: Німеччина – високорозвинена європейська країна

Мета:  сформувати в учнів систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини; зовнішньоеконо­мічні зв'язки Німеччини; ;продовжувати формувати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, працювати в малих групах; виховувати толерантне ставлення учнів до культури інших країн, самоповагу та взаємоповагу

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форми роботи: індивідуально-фронтальна, групова

Основні поняття: географічне   положення, природні умови, природні ресурси, народонаселення, культура, промисловість,зовнішньоекономічна діяльність

Обладнання: підручники, презентація, політична карта Німеччини, атласи, додатковий матеріал

Хід уроку

Серед причин, що мали найбезпосередніший вплив на економічний розвиток Німеччи­ни, потрібно виділити створення єдиної ні­мецької держави.

(Є. Халевинсъка, Й. Крозе, «Світова економіка» )

 

  1. Організаційний момент         

Один поет сказав: Вважай, ти втратив день,

                                                         Якщо не посміхнувся

А що б не був він втраченим, подивіться один на одного і посміхніться, подумки побажайте  успіхів .

 

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

                                      Працювати разом – це успіх

                                                                                   Генрі Форд.

 

Я також вам бажаю гарного настрою, посмішок і успіху.

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь     

Перш ніж перейти до вивчення нової теми, давай те пригадаємо те, що ви вже знаєте з минулих уроків географії.

Я пропоную розв'язати невеличкий кросворд на тему «Країни Європи»

Запитання до кросворду

  1. «Країна тисячі озер» (Фінляндія)
  2. Єдина в Європі пустеля знаходиться в цій країні,що це за країна (Іспанія)Пустеля - Табернас
  3. Карликова монархія (Монако)
  4. Столиця Євросоюзу (Бельгія)
  5. Столицею цієї країни є м. Братислава.(Словаччина)
  6. Країна Центральної Європи, яка на півночі межує з Польщею, на заході- Німеччиною, на півдні – Австрією, на сході-Словачиною (Чехія)
  7. Найбільша за площею та кількістю населення Прибалтійська країна(Литва)
  8. Країна Західної Європи, яка є світовим лідером виробництва парфумів, косметики, автомобілів «Рено» і «Пежо» (Франція)
  9. Країна, яка своєю формою нагадує чобіток. (Італія)

 

А тепер подивіться уважно на кросворд і ви побачите ключове слово нашого кросворду. Так, це «Німеччина»

III  Пізнавальної діяльності учнів     

     Сьогодні ми розглянемо одну з наймогутніших держав світу – Німеччину. ЇЇ господарство нагадує точно налагоджений механізм, що багато в чому відповідає таким рисам німців, як точність, пунктуальність, ощадливість. Якщо це помножити на професіоналізм, високий рівень освіти й кваліфікацію трудових ресурсів, ви отримаєте високоякісну, надійну й дорогу продукцію, якою славиться ця країна в усьому світі.

На перший погляд, про країну ми знаємо багато. Наприклад, з курсу історії, художньої літератури,  мови. А на питання, чому Німеччина входить до числа найбільш розвинених країн світу, відповісти може далеко не кожний. Отже, сьогодні на уроці географії ми спробуємо знайти відповідь на це питання.

        IV.Оголошення теми і мети уроку 

Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота, тема уроку «Німеччина- високорозвинена європейська країна»

         V.   Вивчення нового матеріалу  

При вивченні країн світу ми користуємось типовим планом-характеристикою.

I. Загальні відомості:
   - Державний прапор
   - Площа
   - Населення
   - Столиця
   - Офіційна мова
   - Грошова одиниця
   - Основна релігія
   - Форма державного правління
   - Форма державного устрою
II. Географічне положення країни:
1. Фізико - географічне положення.
   - Розташування країни щодо материка, частини світу.
   - Сухопутні та морські кордони, країни сусіди.
2. Економіко - географічне положення.
   - Розташування країни щодо важливих джерел сировини, енергії, транспортних шляхів, трудових ресурсів.
3. Політико - географічне положення:
   - Розташування країни щодо країн друзів, партнеріворогів

        -   Конфліктуючих сторін, зовнішньо-політичних та внутрішньо-політичних ситуацій 
   - Історичні зміни в ЕГП країни.
   - Оцінка географічного положення. Висновки про зручність та можливий вплив положення країни на розвиток її господарства.
III. Природно - ресурсний потенціал країни.
   - Господарська оцінка природних ресурсів.
   - Характеристика природних умов ( вплив рельєфу і клімату на розвиток промисловості).
   - Екологічні проблеми та шляхи їх вирішення.
IV. Населення.
   - Кількість населення його природній та механічний рух.
   - Густота.
   - Розміщення.
   - Міське, сільське
   - Урбанізація.
   - Статево - віковий, етнічний та релігійний склад населення.
   - Трудові ресурси та зайнятість населення по сферах.
V. Характеристика господарства країни.
1. Загальна характеристика господарства.
   - Розміри ВНП.
   - Рівень економічною розвитку країни.
   - Галузева структура господарства.
2. Промисловість.
   - Природно - ресурсні передумови розвитку.
   - Галузева структура промисловості, провідні галузі промисловості (галузі спеціалізації.)
   - Територіальна структура промисловості. Найбільші промислові центри.
3. Сільське господарство
    Природно - ресурсні передумови розвитку.
    Структура галузі (співвідношення рослинництва і тваринництва).
    Основні риси географії галузей сільського господарства.
VI. Транспорт.
    Розвинені види транспорту, їх географія.
    Роль і значення транспорту в житті країни.
VII. Зовнішньо-економічна діяльність країни. ЇЇ членство в міжнародних організаціях, об’єднаннях та групах країн.

Перше, з чого починається вивчення країни, це складання «Візитки країни».

     Використовуючи  підручник та додаткову літературу, давайте складемо з вами візитку Німеччини

Складання «Візитки країни» 

1.Офіційна назва – Федеративна Республіка Німеччина

  1. Площа країни – 357 тис.км (6 місце в Європі, 61 – в світі)
  2. Населення – 80, 8 млн. осіб (2013 рік)  (2 місце в Європі, 15-в світі)
  3. Столиця – Берлін (з 1999 року)
  4. Тип країни –високорозвинена європейська держава, країна «Великої сімки) (які ще країни входять до «Великої сімки»: Канада, США, Італія, Франція, Беликобританія, Японія і німеччина)
  5. Форма державного устрою – парламентська республіка, федеративна держава (згідно з Основним законом, влада президента обмежена, значно більше владних повноважень надано канцлеру (прем'єр-міністру)

 

Економіко-географічне положення Німеччини

Вчитель

  Німеччина— федеративна республіка, до складу якої входить 16 земель.

 Визначальною особливістю географічного положення є те, що ФРН розташована в центрі Західної Європи, на перехресті найважливіших торговельно-транспортних магістралей. ФРН межує з 9 державами. Природним кордоном на півночі є Балтійське та Північне моря, що сприяють розвитку зовнішньоекономічних зв'язків. Міжнародні річкові магістралі Рейну та Дунаю також відіграють значну роль у розвитку внутрішніх і зовнішніх торговельно-економічних зв'язків.

 

Вправа «Створюємо карту » (робота з атласом)

Завдання: нанести на контурну карту Європи межі Німеччини.

Нанести сусідів першого порядку (Данію, Польщу, Чехію,Австрію, Швейцарію, Францію)

 

Робота в групах

Учні об'єднуються в групи та працюють над вивченням наступних  пунктів плану-характеристики країни  за завданнями  інтерактивних карток, використовуючи текст підручника, атласи та додаткову літературу.

Назви груп:

1.Політгеографи

2. Природознавці

3.Демографи

4.Промисловці

5.Автомобілісти

 6. Міжнародці

Картка 1 (Політгеографи)

Політико-географічне положення

   - Розташування країни щодо країн друзів, партнерів. Ворогів.
   - Гарячих точок.
   - Конфліктуючих сторін, зовнішньо-політичних та внутрішньо-політичних ситуацій 
   - Історичні зміни в ЕГП країни.
   - Оцінка географічного положення. Висновки про зручність та можливий вплив положення країни на розвиток її господарства.
 

 

Картка 2 (Природознавці)

Природні умови та природні ресурси

- Господарська оцінка природних ресурсів.

- Характеристика природних умов ( вплив рельєфу і клімату на розвиток промисловості).
- Екологічні проблеми та шляхи їх вирішення

Картка 3(Демографи)

Населення

Кількість населення його природній та механічний рух.
   - Густота.
   - Розміщення.
   - Міське, сільське
   - Урбанізація.
   - Статево - віковий, етнічний та релігійний склад населення.
   - Трудові ресурси та зайнятість населення по сферах.

 

Прийом «Математичний тренінг»  

Завдання: визначте ВВП на душу населення Німеччини, якщо загальна вартість ВВП становить   2500 млрд. дол. (2500: 82  =  30.4тис.дол.)

     

Картка 4 (Промисловці)

Господарство та промисловість

1. Загальна характеристика господарства.
   - Розміри ВНП.
   - Рівень економічною розвитку країни.
   - Галузева структура господарства.
2. Промисловість.
   - Природно - ресурсні передумови розвитку.
   - Галузева структура промисловості, провідні галузі промисловості (галузі спеціалізації.)
   - Територіальна структура промисловості. Найбільші промислові центри.
3. Сільське господарство
    Природно - ресурсні передумови розвитку.
    Структура галузі (співвідношення рослинництва і тваринництва).
    Основні риси географії галузей сільського господарства.


Картка 5(Автомобілісти)

Транспорт

          1.Розвинені види транспорту, їх географія.
          2. Роль і значення транспорту в житті країни

 

Картка 6 (Міжнародці)

Зовнішньоекономічна діяльність

          ЇЇ членство в міжнародних організаціях, об’єднаннях та групах країн.

 

Виступи груп з докладами опрацьованого матеріалу

 

Вчитель:

Вигідне «сусідське» розташування, вихід до морів, переважання помірного клімату і рівнинного рельєфу, а також досить велика для європейської країни площа (356 тис. км2) виключно сприятли­ві для розвитку економіки  Німеччини вцілому.

VI. Закріплення нових знань і умінь учнів    

Прийом «Географічний диктант»

  1. Яка офіційна назва Німеччини?
  2. Столиця Німеччини.
  3. З якими державами межує?
  4. Якими морями омивається на півночі?
  5. Найбільша річка країни?
  6. Перелічіть види наявних корисних копалин в країні?
  7. Тип відтворення населення?
  8. Яке місце займає в Європі за кількістю населення?
  9. Найбільша агломерація?

10.Середня густота населення Німеччини

11.Найрозвиненіша галузь промисловості?

     12.На яких електростанціях виробляється понад 2/3 електроенергії?

 

VII. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя:

  • Німеччина — одна з найбільш розвинених країн світу;
  • особливості географічного положення ФРН сприяють розвит­ку її господарства;
  • ресурсний потенціал Німеччини незначний;
  • ФРН є одним зі світових лідерів з виробництва і експорту виробничого обладнання, автомобілів, хімічної продукції;
  • Німеччина є одним з найбільших інвесторів капіталу в про­мисловість і сферу послуг інших країн світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Міняйло Марина
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку