Урок "Нумерація в межах 10"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про числа 1 – 10; розширювати вміння співвідносити кількість елементів предметної сукупності, числа і цифри; розвивати логічне мислення шляхом формування розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення; виховувати інтерес до навчання, уважність, спостережливість.
Перегляд файлу

Математика 2 клас.

Тема: Нумерація в межах 10.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про числа 1 – 10; розширювати вміння співвідносити  кількість елементів предметної сукупності, числа і цифри;

розвивати логічне мислення шляхом формування розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення;

виховувати інтерес до навчання, уважність, спостережливість.

Обладнання: Гра «Сонечко-жучок», Гра «Геометрична мозаїка», роздатковий матеріал.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь та навичок

Цільова аудиторія: учні 2 класу з легкою розумовою відсталістю.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1.1. Організаційна підготовка учнів до праці

Увага, друзі!

Ось пролунав дзвінок.

Сідайте всі зручніше –

Почнем скоріш урок.

1.2. Психологічна підготовка учнів до уроку

Гра «Сонечко-жучок»

  • Діти, відгадайте загадку.

 Що за жучок це – яскравий, моторний,

 Спинка червона у крапочку чорну,

 Сам симпатичний, хоча и маленький,

 Гарний на вроду він та веселенький?

      (Сонечко)

(Вчитель дає дітям картку із зображенням сонечка-жучка (на одній половині спинки зображене число від 1 до 10), набір чорних кружечків.)

  • Викладіть на спинці жучка відповідну кількість крапочок.

 

ІІ. Основний етап.

 

  1. Гра «Геометрична мозаїка»

Дітям пропонується викласти малюнки за поданою схемою, використовуючи набір геометричних фігур. З урахуванням індивідуальних особливостей дітей запропонуйте метод накладання на схему, викласти поряд зі схемою або по пам’яті.

 

C:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Геометрическая мозаика\image (6).jpgC:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Геометрическая мозаика\image (18).jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Геометрическая мозаика\image (15).jpgC:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Геометрическая мозаика\image (17).jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, що ви зібрали?
  • Які геометричні фігури ви використовували?
  • Яких фігур більше? А яких менше?
  • А чи є однакова кількість фігур?

F:\Дидактичні\Математические задания\image (1).jpg

  1. «Поміркуй»

 

  • Діти, в кожній рамці домалюйте або закресліть стільки предметів, щоб їх кількість відповідала числу в квадраті.
  • Які предмети ви домалювали? Скільки їх?
  • Які предмети ви закреслили? Скільки закреслили?

 

 

  1. F:\Дидактичні\Математические задания\image (4).jpg«З’єднай ялинки»

 

Проведіть стрілочку до числа більшого ніж попереднє.  

  • Що ви з’єднали?
  • Давайте їх порахуємо.
  • У якій лічбі ми рахували? (у прямій)
  • А в якій ще можна порахувати? (у зворотній)
  • А тепер порахуємо у зворотній лічбі.

 

 

Фіз.хвилинка

  • А зараз трішки відпочинемо. (Кінезіологічні вправи)

Для розминки зробим всі,
Гарну вправу «ножиці».
Щоб зв'язок півкульок мати,
Треба ручками махати.

«Ножиці» - перехресні рухи руками перед собою, міняючи праву і ліву руки.

Тато наш завжди поважний, 
Вправу робить він уважно. 
Вправа ця «Наполеон», 
Задає йому цей тон. 

«Поза Наполеона» - обхватити себе руками, міняючи то праву, то ліву руки у верхньому і нижньому положенні.

Щоб емоції владнати, 
Маму будемо навчати.
Треба взяти вушко й ніс,
Плесніть всі в долоні – please!

«Ніс - вухо - плеснути в долоні» - права рука торкається носа, ліва - правого вуха, плеснути в долоні, потім поміняти руки

  1. Графічний диктант
  • Зараз ми будемо малювати узор. Треба постаратись щоб він вийшов красивим та охайним. Для цього слід дуже уважно слухати мене. Я буду казати на скільки клітинок і в яку сторону вести лінію від точки:

5 клітинок вправо, 1 вниз, 3 вліво, 1 вниз,

4 вправо, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 1 вліво,

2 вниз, 3 вліво, 1 верх, 2 вправо, 1 верх,

3 вліво, 2 вниз, 3 вліво, 1 верх, 2 вправо,

3 верх, 1 вниз, 2 верх.

 

  1. «Намисто»
  • Домалюйте стільки намистин, щоб їх кількість відповідала числу в колі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. F:\Дидактичні\Математические задания\image (2).jpg«Порахуй птахів»

Скільки кожного виду птахів на малюнку? Порахуйте і напишіть цифру.

  • Назвіть птахів, які зображені на малюнку. (Дятел, горобець, сова, пелікан, голуб)
  • Які це птахи?

 

 

 

 

F:\Дидактичні\Математические задания\image (5).jpg

 

 

  1. «Будівники»

 

  • Найдіть будинок в якому 6 вікон.
  • Скільки таких будинків?
  • Скільки вікон в інших будинках?
  • В якому будинку більше вікон?
  • В якому будинку менше вікон?

F:\Дидактичні\Математические задания\image (6).jpg

 

 

  1. «Поміркуй та розфарбуй»

 

Розфарбуйте стільки предметів в кожному ряді, скільки позначено цифрою.  

 

 

 

 

 

 

 

F:\Дидактичні\Математические задания\image (7).jpg

 

 

 

  1. Розфарбуйте рамки з однаковою кількістю предметів в однаковий колір.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключний етап.

  • Ви сьогодні гарно працювали. Правильно виконували завдання.
  • А чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
  • Що вам сподобалось на уроці?

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 квітня 2022
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку