Урок "Обережно, інформація!"

Про матеріал
Тема. Обережно, інформація! Мета: дати уявлення учням про небезпечність інформації; вчити розрізняти хибну інформацію від істинної та перевіряти інформацію; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією та вміння працювати в Інтернеті; формувати вихованість у спілкуванні та культуру поведінки в Інтернеті. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  розрізняти неправдиву та підозрілу інформацію;  перевіряти достовірність інформації;  висловлювати припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел;  пояснювати правила безпечного розпоряджання інформацією;  пояснювати значення авторського права. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, телефони.
Перегляд файлу

Урок інформатики

для учнів 4-го класу

підготувала учитель

КЗ «Пасічанська гімназія»

Вистроп Тетяна Василівна

Тема. Обережно, інформація!

Мета: дати уявлення учням про небезпечність інформації; вчити розрізняти хибну інформацію від істинної та перевіряти інформацію; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією та вміння працювати в Інтернеті; формувати вихованість у спілкуванні та культуру поведінки в Інтернеті.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                розрізняти неправдиву та підозрілу інформацію;
  •                перевіряти достовірність інформації;
  •                висловлювати припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел;
  •                пояснювати правила безпечного розпоряджання інформацією;
  •                пояснювати значення авторського права.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, телефони.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Хмаринка слів».
  • Розгляньте хмаринку слів та проаналізуйте її. Одним кольором підкресліть слова, що називають способи подання інформації, іншим – носії інформації.

E:\Работа\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\3. Що обєднує компютерні пристрої\Klassichieskoie oblako #7 (4).jpg

  1. Інформаційне лото.
  • Складіть речення.

Інформація — це…

дані про оточення, необхідні для

розв’язання проблеми

Інформацію передають…

за допомогою повідомлень

 

Інформація сприймається людиною…

через органи чуття

 

Текстова інформація…

відображається у вигляді текстів

 

Графічна інформація — це…

картинки, рисунки, графіки, діаграм,

схеми тощо

Звукова інформація — це…

усне мовлення, музичні композиції,

мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та сигнали — це…

міміка, сигнали регулювальника на

перехресті

 

Комбінована, або мультимедійна

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Уважно зачитайте твердження. Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибними – червоним. В кінці уроку ми перевіримо ваші здогадки.
  • Інформація – небезпечна!
  • Допомігши людині – можна нашкодити іншій.
  • Інформація з Інтернету – надійний помічник.
  • Можна не писати твір, а списати з Інтернету.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Аналіз ситуацій у підручнику.
  • Розгляньте та проаналізуйте ситуації, зображені на сторінках підручника.
  • Як би ви вчинили на місці кожного з героїв?
  • Чи можна було б уникнути таких ситуацій? Як саме?
  1. Вправа «Доведи/спростуй».

Учні отримують картки з інформацією, яку мають перевірити на достовірність.

Картка 1.

Тарас Григорович Шевченко – видатний український байкар. Народився у сім'ї пана. У 1840 р. світ побачила книжка оповідань Шевченка «Кобзар». Одним із найвідоміших його творів є поезія «Пісня».

Чи є кращі між квітками

Та над веснянії?

Картка 2.

У 2016 році на конкурсі Євробачення перемогу здобула українська співачка Джамала. Її хіт «Дикі танці» став найкращим.

Картка 3.

Шановний абонент!

Ваш акант заблоковано! Щоб розблокувати його напишіть на нашу електронну адресу наступні дані:

Номер телефону.

Паспортні дані.

Повну адресу.

Дату та місце народження.

  1. Вправа «Пазли».

Учитель ділить клас на 3 групи. Кожна група отримує пазли. Складіть зображення.

  • Що на них зображено?
  • Поміркуйте, яка інформація нашкодила героям?
  • Як можна було уникнути подібних ситуацій?

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.jigsawplanet.com%2F%3Frc%3Dplay%26pid%3D2bab4d338219   http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.jigsawplanet.com%2F%3Frc%3Dplay%26pid%3D3c34618a774e http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.jigsawplanet.com%2F%3Frc%3Dplay%26pid%3D0b075d8c720e

E:\Работа\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\3. Що обєднує компютерні пристрої\image_5aa5655c6b43c3.64163956.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\3. Що обєднує компютерні пристрої\maxresdefault.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\4 клас\Інформатика\3. Що обєднує компютерні пристрої\vovk-ta-semero-kozenjat.jpg

  1. Робота в Інтернеті.
  • Відкрийте гру в мережі Інтернет та виконайте завдання.

https://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=http%3A%2F%2Finform1.yakistosviti.com.ua%2F

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в групах.
  • Створіть плакат «Я відповідальний громадянин/відповідальна громадянка цифрового світу»

  1. Вправа «Так – ні».
  • Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fcreate%3Fnew%3D77%23preview

  1. Підсумки уроку.

1. Вправа «Вірю – не вірю».

  • Уважно зачитайте твердження. Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибними – червоним. В кінці уроку ми перевіримо ваші здогадки.
  • Інформація – небезпечна!
  • Допомігши людині – можна нашкодити іншій.
  • Інформація з Інтернету – надійний помічник.
  • Можна не писати твір, а списати з Інтернету.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Прочитати § 2 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Тижнева Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головковська Валентина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савицька Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
2859
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку