Образотворчого мистецтва
(5 клас)
Тема: Малювання квітів
Мета: Ознайомити учнів з кольорами; навчити їх малювати квіти гуашевими фарбами; ознайомити з репродукціями картин української художниці Катерини Білокур; розвивати вміння правильно наносити фарбу, естетичні смаки; вчити шанувати природу, виховувати бережливе ставлення до рослин рідного краю.
Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та доцільно використовувати його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); громадянську компетентність (шанобливе ставлення до природи).
Обладнання: ІКТ, репродукції картин з квітами Катерини Білокур, музичний супровід, живі та штучні квіти, малюнки дітей, гуаш, пензлі, простий олівець.
Тип уроку: урок комбінований.
Структура уроку
Хід уроку
Слово вчителя. Доброго дня! Ви сьогодні такі красиві. Сподіваюсь, ми плідно з вами сьогодні попрацюємо, а хороший настрій, цікаве спілкування допоможуть нам на уроці.
Учитель: ви вже маєте певний запас знань, здобутих на попередніх заняттях. Перевіримо знання. Тестування.
ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.
У: Діти, що ви бачите у мене в руках? (квіточка) А якими словами ми можемо описати цю квіточку? (ніжна, гарна, тендітна, прекрасна…)
Напевно, немає жодної людини, яка б не милувалася квітами. Яскраве забарвлення, чудовий аромат і неземна їх краса не залишає нікого байдужим, вони проникають нам в душу, викликають захоплення.
Квіти прикрашають наше життя, піднімають нам настрій своєю неповторною красою та ароматом. За допомогою них ми висловлюємо свої емоції, почуття, показуємо прихильність, повагу, вітаємо зі святом.
Проблемне питання
- Як ви вважаєте, чи можемо ми помилуватися квітами і не зривати їх?
V. Основна частина (Конструювання учнями знань, умінь, ставлень і осмислення).
- Я пропоную вам відкинути всі турботи й поринути у чарівний світ живопису.
Тема нашого уроку - малювання квітів.
Сьогодні на уроці ми:
Які квіти ви знаєте? На уроках природознавства ви вже знайомилися з будовою квітки, це допоможе вам у процесі малювання. (В усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.) А ще ми маємо бути уважними і вміти спостерігати за природою і бережно до неї відноситися.
Є безліч гарних квітів. Але з кожним роком кількість квітів зменшується. Саме тому більшість із них занесені до Червоної книги.
Про квіти складають вірші, пишуть картини, співають пісні, вишивають на рушниках, оздоблюють орнаментом оселі. Ми отримуємо позитивні емоції від краси квітів, а тому гарно виглядатимемо – а це ознака нашого здоров’я. Зв'язка квітів, гармонійно поєднаних між собою, зібраних в певному порядку, певній техніці задля досягнення гармонії форми, кольорів, запахів – це букет. (французького походження). Флористика — різновид декоративно-прикладного мистецтва та дизайну, яке проявляється у створенні флористичних робіт (букетів, композицій, панно, колажів) з різноманітних природних матеріалів (квітів, листків, трав, ягід, плодів, горіхів і т. і.), які можуть бути живими, сухими або консервованими, штучними квітами.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з творчістю відомої української художниці Катерини Білокур.
Переглядаючи її картини, відправимося у чарівний світ прекрасних квітів.
Педагогічний малюнок.
Спробуємо намалювати квіти. Нам потрібна фарба, пензлі.
1. Беремо аркуш паперу. Малюємо схему приплюснутого овалу, проводимо трохи вигнуту діагональ нижче середини нашого овалу.
2. Ділимо овал на три рівні частини в середній частині буде знаходитися макова коробочка. Пелюстки піднімаємо в різні сторони. Ділимо площу верхньої частини на три рівні частини таким чином, щоб вони не були з’єднані, а форму будемо вільно вибирати. Тобто, самий простий у виконанні мак. Як би я не робила, який би не був овал, я все рівно буду ділити його на три рівні частини.
3. Тепер щодо пуп’янка: закритий пуп’янок, трохи відкритий.
4. Спочатку ми малюємо звичайний листочок, ділимо його навпіл і будемо малювати зубчиками. Самий не складний елемент: в різні сторони, але не робити його дуже товстим.
5. Пензлики можна брати плоскі або круглі. Беремо оранжевий колір з правої сторони і темний бардовий з лівої. Розминаємо пензлика так, щоб рівномірно розташувати фарбу, зайву фарбу можна прибрати ганчіркою, набираємо фарбу з іншої сторони.
6. Починаємо малювати мак ведучи вгору вниз, проводимо кінчик пуп’янка. Даємо підсохнути.
7. Наступний крок - розфарбуємо листочок. Для цього візьмемо, наприклад, кадмій жовтий середній і смарагдова зелень. Головне дотримуватися форми нашого листочка.
8. Беремо пензлика меншого розміру, щоб намалювати чорну серединку. Нам знадобиться чорна фарба, її не повинно бути багато; пензлик ставимо перпендикулярно до листка, робимо це вище верхньої коробочки, розтягуємо по півколу.
9. Далі знадобиться тоненький пензлик, щоб намалювати коробочку маку, беремо середній зелений колір і повністю розфарбовуємо коробочку. Лимонний колір допоможе зробити смужечки і показати саму коробочку.
10. Тепер залишилося намалювати тонкі стебла до маків, можна домалювати серединку листка, десь добавити кінчик листочка.
(Звертаю увагу на помилки)
Малювати ви, трудились,
Ваші пальчики втомились.
Ось настав час відпочинку -
Проведемо фізкультхвилинку.
Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – повернулися вправо, вліво,
На четвертий раз присіли,
Похитали головою,
Ще й натупали ногою,
Ручками всі повертіли
І за парти тихо сіли.
Поети оспівують красу квітів у віршах, художники – в картинах, а композитори у своїх музичних творах. Ви будете малювати квіти під музичний супровід.
(Індивідуальна робота з учнями, які потребують допомоги).
Перегляд і демонстрування дитячих робіт. Жива виставка «Макове поле». Учні розповідають для чого їм необхідні вміння малювати квіти, де вони їх можуть застосувати, чи впливають квіти на наш настрій, емоції, а значить і на наше самопочуття, здоров’я.
VI. Підсумкова частина.
Вчитель: Завершуючи урок, візьмемо з собою знання, уміння і настрій сьогоднішнього уроку.
Я вмію…
Мій настрій…
Я дякую…