Урок – онлайн-екскурсія «Множення натуральних чисел і таємниці мого міста»
Тема: Множення. Властивості множення.
Клас: 5
Мета: дидактична: удосконалити вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну, сполучну та розподільну властивості множення, розв’язувати задачі на множення натуральних чисел, формування уміння поєднувати усні і письмові прийоми обчислення;
розвивальна: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу, розвивати уміння аналізувати, робити висновки, узагальнення.
виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, активність, дисциплінованість, самокритичність, прагнення долати труднощі, навички контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв’язування задач.
Медіацілі: забезпечення всебічного підготування дітей до життя в інформаційному суспільстві, розвиток критичного мислення, навичок пошуку, аналізу та оцінювання інформації, тверезого ставлення до медіаповідомлень на основі вивчення джерел.
Тип: урок застосування знань.
Перебіг уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самоперевірка, відповіді на слайді
437. 1)
2).
439. 1)
2)
441. 1)
2) .
ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку
На дошці записані приклади на множення натуральних чисел. Діти самостійно їх розв’язують:
1). ЬРВ
2). ОТН
3). КАДЄ
Запишіть у зошиті всі цифри, які ви отримали. Перед вами таблиця відповідності ваших цифр і моїх букв. Складіть будь-ласка слово з цих букв.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
К |
О |
Н |
Д |
Р |
А |
Т |
Ь |
Є |
В |
Хто такий Кондратьєв і яке відношення має до нашого міста?
Паралельно з розповіддю вчителя відбувається онлайн-екскурсія за допомогою онлайн-сервісу Open Ukraine http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/
Гера́сим Кондра́тьєв (Кіндратович) (?—1701) — український політичний та військовий діяч, один з засновників м. Суми, полковник Сумського козацького полку, дворянин.
31 липня 2013 року у Сумах з'явилася Вулиця Герасима Кондратьєва (Колишня вул. Кірова)
1655 рік - восени 100 сімей переселенців із містечка Ставище Білоцерківського полку на чолі з отаманом Герасимом Кондратьєвим, отримавши 25 червня дозвіл російского уряду на поселення, заснували Суми.
Отже, на уроці ми згадаємо властивості дії множення та попрактиємось у розв'язуванні задач і прикладів.
Пояснення особливостей оцінювання і заповнення «Листа оцінювання»
ІV. Актуалізація опорних знань.
Тести
А |
Б |
В |
Г |
189 |
1890 |
18900 |
189000 |
А |
Б |
В |
Г |
60 + 15а |
60 + а |
4 + 15а |
15 + 15а |
А |
Б |
В |
Г |
15а |
10а + 5 |
3а + 12 |
7а + 8 |
|
А) |
|
Б) |
|
В) |
|
Г) |
1 – А, 2 – Г, 3 – Б
V. Застосування знань, умінь та навичок.
1. Виконаємо обчислення, застосовуючи властивості множення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приклади на магнітній дошці, на зворотньому боці зображено символ нашого міста – Альтанку (учні по одному виконують множення і перегортають картки.
http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/sumy22/
Що ви знаєте про цю пам'ятку архітектури?
Альтанка (1900-1901) була побудована на місці, де бурили свердловину в пошуках нафти, але так і не знайшли, але майже нікому не відомо, що територія навколо альтанки була обмежена металевим парканом, зайти туди можна було через ворота з боку Театральної площі.
Унікальністю Альтанки є те, що ця дерев’яна споруда диаметром близько 6 метрів, а висотою — 10 побудована без єдиного цвяха. При цьому це не просто відкрита тераса із хрестоподібним дахом та центральним куполом, а справжній витвір мистецтва з вісьмома гранями, різьбленими шпилями, мереживними карнизами та узорами, в яких, крім хрестів та сонця, кожен може побачити усе, що намалює йому особиста фантазія.
Неймовірним видається і те, що попри війни, революцію та нелюбов радянської влади до буржуазних символів ажурна прикраса міста вціліла!
2. У парку посадили дерева: 25 берез, кленів у 3 рази більше, а тополь у 4 рази менше, ніж беріз і кленів. Скільки всього дерев посадили?
Історія розповідає, що міський парк імені Кожедуба спочатку був публічним садом, який заснував зять Харитоненка - Лещинський (тому й називається та частина, з якою він починається, парк Лещинських). Зробив він це, щоб поліпшити свою репутацію і вибачитися перед містом за те, що забруднював річку Псел відходами Кияницького цукрового заводу. Через кілька років вхід до саду став платним - 5 копійок по вихідних. У 1933 році (саме в пік голодомору) парк придбав нинішній вигляд.
http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/haritonenko_aero/
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу - все гаразд.
3. Обчисліть зручним способом:
1) ;
2).
Яку візитівку нашого міста ви можете назвати (окрім згаданої Альтанки)?
http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/sumy30/
Насправді, фонтану «Садко» виповнилося вже сорок років. Євген Куликов створив його ще у 1975 році. Проектуючи бронзову скульптуру, Куликов взяв за основу билини про слов'янського героя Садко. Тоді творінню київського архітектора не знайшлося місця. І лише через 10 років Михайло Лупша, секретар міського комітету Сум, видав розпорядження про будівництво фонтану.
Таким чином практично у самому центрі Сум з'явився один із символів міста. У 2010 році фонтан «Садко» був повністю реконструйований. У нічний час доби штучна водойма підсвічується.
У голові фонтану знаходиться будівля, побудована у середині 19 століття. Тоді це була жіноча гімназія, сьогодні ж споруду відвідують студенти Української академії банківської справи.
4. Розв'яжіть рівняння:
а)
VI. Підсумок уроку
VІI. Домашнє завдання
№442,444, 446(1), 453*
V. Рефлексія
Чи сподобався вам наш урок?
А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням, отриманим на уроці, і домалюйте смайлику емоцію.
- на уроці мені було все зрозуміло;
- дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати
- я багато що не зрозумів.