Урок – онлайн-екскурсія «Множення натуральних чисел і таємниці мого міста»

Про матеріал
Розробка нестандартного уроку з математики для 5 класу, пов'язує множення натуральних чисел та історію міста Суми
Перегляд файлу

Урок – онлайн-екскурсія «Множення натуральних чисел і таємниці мого міста»

Тема: Множення. Властивості множення.

Клас: 5

Мета: дидактична: удосконалити вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну, сполучну та розподільну властивості множення, розв’язувати задачі на множення натуральних чисел, формування уміння поєднувати|сполучати| усні і письмові прийоми обчислення|підрахунку|;

           розвивальна: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу, розвивати уміння аналізувати, робити|чинити| висновки|висновки|, узагальнення.

          виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, активність, дисциплінованість, самокритичність, прагнення долати|переборювати| труднощі, навички|навичок| контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв’язування задач.

Медіацілі: забезпечення всебічного підготування дітей до життя в інформаційному суспільстві, розвиток критичного мислення, навичок пошуку, аналізу та оцінювання інформації, тверезого ставлення до медіаповідомлень на основі вивчення джерел.

Тип: урок застосування знань.

 

Перебіг уроку.

 

І. Організаційний момент.

Привітання, налаштування на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Самоперевірка, відповіді на слайді

437. 1)

2).

439. 1)

2)

441. 1)

2) .

ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку

На дошці записані приклади на множення натуральних чисел. Діти самостійно їх розв’язують:

1).       ЬРВ

2).       ОТН

3).       КАДЄ

Запишіть у зошиті всі цифри, які ви отримали. Перед вами таблиця відповідності ваших цифр і моїх букв. Складіть будь-ласка слово з цих букв.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

К

О

Н

Д

Р

А

Т

Ь

Є

В

 

Хто такий Кондратьєв і яке відношення має до нашого міста?

Паралельно з розповіддю вчителя відбувається онлайн-екскурсія за допомогою онлайн-сервісу Open Ukraine http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/

http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/?fbclid=IwAR09dWeLL-m9rm3FqoIY2IN2PwdU2_20n7CtcYfKmz90_FaFsxY-qNHZid0

 

Гера́сим Кондра́тьєв (Кіндратович) (?—1701) — український політичний та військовий діяч, один з засновників м. Суми, полковник Сумського козацького полку, дворянин.

31 липня 2013 року у Сумах з'явилася Вулиця Герасима Кондратьєва (Колишня вул. Кірова)

1655 рік - восени 100 сімей переселенців із містечка Ставище Білоцерківського полку на чолі з отаманом Герасимом Кондратьєвим, отримавши 25 червня дозвіл російского уряду на поселення, заснували Суми.

 

 Отже, на уроці ми згадаємо властивості дії множення та попрактиємось у розв'язуванні задач і прикладів.

 

Пояснення особливостей оцінювання і заповнення «Листа оцінювання»

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Тести

  1. Добутком чисел 189 і 100 є:

А

Б

В

Г

189

1890

18900

189000

 

  1. Після розкриття дужок у виразі 15(4 + а) одержали:

А

Б

В

Г

60 + 15а

60 + а

4 + 15а

15 + 15а

  1. В результаті спрощення виразу 7а + 5 + 3а одержали:

А

Б

В

Г

15а

10а + 5

3а + 12

7а + 8

  1. Установити відповідність між назвами властивостей множення та формулами
  1. Сполучна

А)

  1. Переставна

Б)

  1. розподільна

В)

 

Г)

1 – А, 2 – Г, 3 – Б

 

V. Застосування знань, умінь та навичок.

1. Виконаємо обчислення, застосовуючи властивості множення.

D:\Работа\2019-2020 маием\открытый урок\e68605454338e9d55042c648585eb05c.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклади на магнітній дошці, на зворотньому боці зображено символ нашого міста – Альтанку (учні по одному виконують множення і перегортають картки.

http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/sumy22/

Що ви знаєте про цю пам'ятку архітектури?

Альтанка (1900-1901) була побудована на місці, де бурили свердловину в пошуках нафти, але так і не знайшли, але майже нікому не відомо, що територія навколо альтанки була обмежена металевим парканом, зайти туди можна було через ворота з боку Театральної площі.

Унікальністю Альтанки є те, що ця дерев’яна споруда диаметром близько 6 метрів, а висотою — 10 побудована без єдиного цвяха. При цьому це не просто відкрита тераса із хрестоподібним дахом та центральним куполом, а справжній витвір мистецтва з вісьмома гранями, різьбленими шпилями, мереживними карнизами та узорами, в яких, крім хрестів та сонця, кожен може побачити усе, що намалює йому особиста фантазія.

Неймовірним видається і те, що попри війни, революцію та нелюбов радянської влади до буржуазних символів ажурна прикраса міста вціліла!

2. У парку посадили дерева: 25 берез, кленів у 3 рази більше, а тополь у 4 рази менше, ніж беріз і кленів. Скільки всього дерев посадили?

Історія розповідає, що міський парк імені Кожедуба спочатку був публічним садом, який заснував зять Харитоненка - Лещинський (тому й називається та частина, з якою він починається, парк Лещинських). Зробив він це, щоб поліпшити свою репутацію і вибачитися перед містом за те, що забруднював річку Псел відходами Кияницького цукрового заводу. Через кілька років вхід до саду став платним - 5 копійок по вихідних. У 1933 році (саме в пік голодомору) парк придбав нинішній вигляд.

http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/haritonenko_aero/

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,                   

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,                        

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.                        

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.                            

Плесніть, діти, кілька раз.                  

За роботу - все гаразд.

3. Обчисліть зручним способом:

1) ;

2).

Яку візитівку нашого міста ви можете назвати (окрім згаданої Альтанки)?

http://open-ua.com/ua/sumy_region/sumy/sumy30/

Насправді, фонтану «Садко» виповнилося вже сорок років. Євген Куликов створив його ще у 1975 році. Проектуючи бронзову скульптуру, Куликов взяв за основу билини про слов'янського героя Садко. Тоді творінню київського архітектора не знайшлося місця. І лише через 10 років Михайло Лупша, секретар міського комітету Сум, видав розпорядження про будівництво фонтану.

Таким чином практично у самому центрі Сум з'явився один із символів міста. У 2010 році фонтан «Садко» був повністю реконструйований. У нічний час доби штучна водойма підсвічується.

У голові фонтану знаходиться будівля, побудована у середині 19 століття. Тоді це була жіноча гімназія, сьогодні ж споруду відвідують студенти Української академії банківської справи.

4. Розв'яжіть рівняння:

а)

 

VI. Підсумок уроку

 

  • Як називають компоненти дії множення?
  • Як записати переставну властивість множенням для чисел с і d?
  • Як записати сполучну властивість множення для чисел 3, 2, 5?
  • Які ви знаєте особливі випадки множення?
  • Як розв’язати рівняння (х – 5)(х9) = 0?

 

I. Домашнє завдання

№442,444, 446(1), 453*

 

V. Рефлексія

 

Чи сподобався вам наш урок?

А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці, і домалюйте смайлику емоцію|карточки|.

 
         - на уроці мені було все зрозуміло;

 - дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати

 

 

            -  я багато що не зрозумів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку