Урок " Органайзер. Добір конструкційних матеріалів, інструментів..."

Про матеріал
Об’єкт проектної діяльності: Органайзер. Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом. Тема уроку: Добір конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання для виготовлення виробу. Побудова шаблонів за заданими розмірами.
Перегляд файлу

Урок №3  Клас 7  Дата  ___________

Об’єкт  проектної діяльності: Органайзер.

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів машинним  способом.

Тема уроку: Добір конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання для виготовлення виробу. Побудова шаблонів за заданими розмірами. 

Практична робота: Побудова шаблонів за заданими розмірами. 

Мета уроку:

- навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про добір конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання для виготовлення виробу, про побудову шаблонів за заданими розмірами. 

- розвиваюча: сприяти розвитку в учнів образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

- виховна: сприяти вихованню проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.

Очікуванні   результати: учні знають метод фокальних об’єктів, роблять шаблони виробу.

Формування ключових компетентностей :

  • спілкування державною мовою: обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу,  висловлювання власних думок;
  • основні компетентності  у природничих науках і технологіях: економне використання матеріалів;
  • уміння вчитися впродовж життя: застосовувати свої знання методом фокальних обєктів.
  • ініціативність  і підприємливість: фантазування  виробу;
  • соціальна та громадянська компетентності: праця в групах та самостійна робота над виробом.

Тип заняття: комбіноване.

Наочність: зразки виробів, зошити з трудового навчання, олівці, лінійки.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, креслення.

План заняття

І. Організаційна частина – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 2 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 2 хв.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу – 11 хв.

VІ. Практична робота – 26 хв.

VIІ. Підведення підсумків уроку –2хв.

 

Хід і зміст уроку

І. Організаційна частина.

Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

  1. Перевірка присутності учнів за рапортом  чергового;
  2. Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду.

 Бесіда

Пригадаємо матеріал з минулого уроку.

  1. Що таке органайзер?
  2. Назвіть інструменти які потрібні для виготовлення  органайзеру?
  3. Що ми робимо на конструкторському етапі?
  4. Назвіть матеріали які потрібні для виготовлення органайзера?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Тема зберігання речей є все більш актуальною. Вони існують навіть у книгах і статтях про науково підходе до розширення місць. На самому ділі все це дуже цікаво, - стоїть тільки початок, і ви навіть не помічаєте, як все у вашому домі буде правильно організовано. Саме тому існує багато різних ідей  про те, як зробити органайзер своїми руками.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

Завдання уроку:

  • ознайомлення учнів з добором конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання для виготовлення виробу, побудовою шаблонів за заданими розмірами. 
  • засвоєння учнями вмінь робити графічне зображення виробу.

V. Вивчення нового матеріалу.

Для виготовлення органайзера потрібні такі інструменти та матеріали:

  • товста тканина розміром 20*30см(2шт.)
  • клаптики тканини (власні розміри)
  • стрічка (2шт по 25см)
  • резинка (20см)
  • нитки
  • голки
  • булавки
  • мило чи крейда
  • ножиці
  • лінійка
  • швейна машинка
  • клей-пістолет
  • оздоблення

Технологія виготовлення органайзера:

  1. Підготовлюємо всі інструменти  та матеріали для роботи.
  2. Виготовляємо шаблони деталей виробу.
  3. Розкроюємо деталі виробу.
  4. Оформлюємо внутрішню сторону органайзера:

- пришиваємо  резинку;

- приметуємо кишені;

- пришиваємо кишені до основи;

- тощо.

  1. Приметуємо стрічку з двох сторін  до виворітнього боку внутрішньої сторони органайзера.
  2. Складаємо дві частини органайзера лицем до лиця.
  3. Швом «Голкою вперед» зметуємо ці частинки , відступивши від краю 0,5см по всьому периметру.
  4. Швейною машикою зшиваємо не до кінця, залишивши 5см незшитий відрізок, дві деталі органайзера.
  5. Видаляємо  нитки зметування.
  6. Вивертаємо на лицьову сторону.
  7. Зшиваємо в ручну потайними стібками отвір.
  8. По середині органайзера зшиваємо на швейній машині.
  9. Оздоблюємо зовнішню сторону органайзера.

VІ. Практична робота.

6.1. Вступний інструктаж

1. Повідомляю тему та мету практичної роботи:

Тема: «Побудова шаблонів за заданими розмірами».

Мета: «Навчитися виконувати шаблони за заданими розмірами ».

2. Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.

Учні виготовляють шаблони деталей виробу.

3. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 26хв.

За ходом практичної роботи проводжу поточний інструктаж:

1. Перевіряю, чи всі учні приступили до роботи. При необхідності окремим проводжу повторний інструктаж;

2. Звертаю увагу на правильну організацію робочого місця;

3. Контролюю правильність виконання трудових прийомів та операцій. Звертаю увагу на вихідну робочу позицію, контролюю захват інструментів і матеріалів, перевіряю правильність рухових дій.

Перевіряю дотримання правил безпечної праці;

Перевіряю обсяг виконаної роботи та якість.

6.2. Заключний інструктаж

1. Підведення підсумків роботи.

 2. Виношу на колективний розгляд найкращий звіт про виконану роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення.

VIІ. Підведення підсумків уроку.

7.1. Бесіда

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове цікаве?
  • Чого навчились?
  • Що вдалось,
  • А що ні?

7.2. Заключна частина:

• виставлення оцінок за роботу на уроці;

• домашнє завдання: підготувати всі необхідні матеріали для роботи.

 

 

 


Для виготовлення органайзера потрібні такі

 інструменти та матеріали:

  • товста тканина розміром 20*30см(2шт.)
  • клаптики тканини (власні розміри)
  • стрічка (2шт по 25см)
  • резинка (20см)
  • нитки
  • голки
  • булавки
  • мило чи крейда
  • ножиці
  • лінійка
  • швейна машинка
  • клей-пістолет
  • оздоблення

Технологія виготовлення органайзера:

  1. Підготовлюємо всі інструменти  та матеріали для роботи.
  2. Виготовляємо шаблони деталей виробу.
  3. Розкроюємо деталі виробу.
  4. Оформлюємо внутрішню сторону органайзера:

- пришиваємо  резинку;

- приметуємо кишені;

- пришиваємо кишені до основи;

- тощо.

  1. Приметуємо стрічку з двох сторін  до виворітнього боку внутрішньої сторони органайзера.
  2. Складаємо дві частини органайзера лицем до лиця.
  3. Швом «Голкою вперед» зметуємо ці частинки , відступивши від краю 0,5см по всьому периметру.
  4. Швейною машикою зшиваємо не до кінця, залишивши 5см незшитий відрізок, дві деталі органайзера.
  5. Видаляємо  нитки зметування.
  6. Вивертаємо на лицьову сторону.
  7. Зшиваємо в ручну потайними стібками отвір.
  8. По середині органайзера зшиваємо на швейній машині.
  9. Оздоблюємо зовнішню сторону органайзера.

1

 

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
8241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку