Урок основ здоров'я на тему "Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я. Навчитись казати: "Ні!"

Про матеріал

Учні знайомляться зі шкідливим впливом тютюнопаління, алкоголю та наркотиків на розвиток молодших школярів, дізнаються про поняття "пасивного курця", вчаться приймати рішення, що має менше негативних наслідків для здоров'я та життя в цілому, розвивають уміння працювати в групах, виховують повагу до людей, які їх оточують.

Перегляд файлу

ТЕМА.  Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я.

Навчитись казати: «Ні».

МЕТА. Ознайомити учнів зі шкідливим впливом тютюнопаління, вказати на шкідливість алкоголю і наркотиків на розвиток молодших школярів. Формувати уявлення про «пасивного курця».

Навчати дітей приймати рішення, що має менше негативних

наслідків для здоров’я та життя в цілому.

Розвивати вміння працювати в групах.

Виховувати повагу до оточуючих, почуття любові до ближніх.

Обладнання. Асоціативний кущ «Шкода від куріння, вживання алкоголю та наркотиків».

Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Повторення вивченого.
  1. Розгадування ребусу (особистість).

(Душа, індивід, особа, персона, індивідуальність)

  1. Фронтальне опитування.
  • Що таке особистість?
  • Назвіть ознаки особистості.
  • Чи кожна людина може стати особистістю?
  1. Повідомлення теми уроку.
  • Сьогодні ви дізнаєтесь про те, що може зашкодити становленню особистості, навіть зруйнувати її. Для цього ви об’єдналися в групи. Кожна група має

лідера – головного в групі (читає завдання, доповідає про результати праці, оцінює роботу учасників групи);

секретаря (будує асоціативний кущ);

художники  (створюють плакат);

секундант слідкує за часом.

Правила роботи в групі:

читати уважно

говорити по черзі

дотримуватися відведеного часу

працювати тихо, щоб не заважати іншим

  • Переставте букви місцями в словах і дізнаєтесь, що шкодить особистості.

(Тютюнопаління, алкоголь, наркотики.)

  • Кожна група буде вивчати згубну звичку, її вплив на здоров’я дорослої людини і дитини і поділиться з нами знаннями.
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Відповідають брати Клички, чемпіони світу з боксу:

1. НІ, жоден з нас не курить, оскільки куріння навряд чи допомогло б

нам досягти тих результатів, які ми маємо сьогодні.

2. Ні, на куріння просто не було часу, а також і бажання.

3. Звичайно, у першу чергу - заняття спортом.

V. Активізація розумової діяльності.

1. Розповідь вчителя.

- Тютюнопаління є найпоширенішою шкідливою для організму людини

звичкою. Нікотин та інші компоненти тютюну сприяють ураженню майже всіх органів і систем організму. Тютюнопаління знижує працездатність людини, послаблює імунітет, знижує пам’ять. Негативний вплив куріння на організм дитини проявляється у швидкій втомі, млявості, поганому апетиті, роздратованості, відставанні у фізичному розвитку, хворобах легень.

Тютюновий дим затримує корисні ультрафіолетові промені, у курців жовті зуби, пальці. Тютюнопаління спричинює багато захворювань і веде до

передчасної смерті. Нікотин – дуже сильна отрута, яка порушує обмін речовин, пошкоджує органи дихання і серцево – судинної системи.

З’явився новий термін – “хвороби курців”.

2. Поетична хвилинка.


- Як хочеш швидко підростати

І розвиватися, як слід,

Себе повинен вберігати

І захищати від бід.

- Яка ж біда спіткати може?

- О! Бід навколо ціла тьма!

Ти не роби, чого негоже,

Не підставляй себе дарма.

Цигарку взяв малий хлопчина,

Як паровоз іде й димить.

Й не думає того дитина,

Що це страшна для нього мить.

Він виробля погану звичку,

Бо вже звикатиме палить.

Здоров’ячко, як рукавичку,

Він може просто загубить.


3. Продовження розповіді учителя.

- Є ще один наркотик, який приносить людям зло, горе, руйнує життя,

долі, позбавляє радощів та розуму, це – алкоголь. Ф. Достоєвський справедливо помітив, що ніхто і ніщо так не перетворює людину на тварину, як горілка.

Особливо небезпечний алкоголь молодому організмові. Пиво – це теж

своєрідна отрута. У людей, які зловживають пивом, порушується обмін

речовин, розвивається хвороба “бичаче серце”, руйнується печінка.

Алкоголь чужий природі всього сущого на землі і, крім людини, його не

вживає жодна істота.

Найшкідливіше, що всі ці погані звички викликають залежність.

VI. Закріплення та осмислення знань.

  1. Робота з підручником за групами.
  2. Презентація роботи груп на дошці.
  3. Робота з прислів’ям.

Що у тверезого на умі, те у п’яного на язиці.

Хміль не вода – чоловіку біда.

Де чарка, там і сварка.

Хвали себе не при чарці, а на косарці.

  1. Створення плакатів.

VII. Підсумок уроку.

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку