Даний урок відноситься до навчання, продуктом якого є власне орієнтування учня у виконавчій частині дії.
Тип і форма проведення уроку обрані з урахуванням цілей, завдань, місця уроку в розділі «Комп'ютерні мережі». На уроці здійснюється перевірка знань учнів за допомогою тест-контролю з метою використання цих знань при вирішенні вправ. Усна робота сприяє актуалізації знань, зв'язку даної теми з раніше вивченим матеріалом.
При закріпленні знань учнів використовується технологія веб-квесту, яка підвищує мотивацію учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого.
При оцінюванні практичної роботи учнів враховуються індивідуальні досягнення дітей в ході усних відповідей на уроці, презентації звіту.
План-конспект уроку інформатики 9 клас
Тема уроку: Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті.
Мета уроку:
Освітня:
Розвиваюча:
Виховна:
Здоров’язберігаюча:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання:
Епіграф уроку:
Те, що не ясно, слід з'ясувати.
Те, що важко творити, слід робити з
великою наполегливістю.
Конфуцій
План проведення уроку:
Етапи уроку |
Тимчасова реалізація |
Організаційний момент |
2 хв. |
Перевірка знань учнів |
3 хв. |
Актуалізація опорних знань та стимулювання навчальної діяльності |
5 хв. |
Повідомлення теми, мети, завдань уроку |
1 хв. |
Пояснення нового матеріалу |
4 хв. |
Закріплення знань |
20 хв. |
Підведення підсумків. Оцінювання учнів. |
3 хв. |
Постановка домашнього завдання |
2 хв. |
ХІД УРОКУ І ЗМІСТ УРОКУ
Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та знайомство з ними.
Запитання:
Периферійний пристрій, який призначений для передачі інформації по телефонній лінії. Використовується для підключення до Інтернету.
4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
На сьогоднішньому уроці ми ще більше удосконалимо свої знання з теми «Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті».
Вашим завданням буде зробити невеличкий конспект по ходу моєї розповіді.
Суспільство вимагає від кожної сучасної людини не лише досягнення певного рівня фахових знань, а й вміння співпрацювати, спілкуватися, користуватися різноманітною інформацією, творчо мислити та приймати рішення. Саме тому Інтернет вже сьогодні можна вважати частиною життя практично кожної людини – робочим інструментом, засобом розваг і навіть стилем мислення. То що ж таке Інтернет?
Способи пошуку інформації в Інтернеті.
Спосіб 1: Вказівка адреси сторінки
Це найшвидший спосіб пошуку, але його можна використовувати тільки в тому випадку, якщо точно відома адреса документа або сайту, де розташований документ.
Спосіб 2: Пересування по гіперпосиланням
Це найменш зручний спосіб, так як з його допомогою можна шукати документи,
тільки близькі за змістом поточного документа.
Спосіб 3: Гіперпосилання у документі
Нажати клавішу Ctrl та клацнути мишею на гіперпосилання розміщене в документі.
Повторення правил по техніці безпеки.
Метод «Мікрофон». Згадайте ,які правила безпечної роботи в класі інформатики та за комп'ютером ви знаєте?
Освічена людина - та, яка знає,
де знайти те, чого вона не знає.
Георг Зіммель
Для доказу цієї гіпотези ми сьогодні з вами попрацюємо за технологією веб-квесту. Вам потрібно розділитися на групи по 2 чоловіка. Кожній групі необхідно виступити в одній із ролей:
Роль 1. Користувач мережі.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.
Роль 3. Юрист.
Роль 4. Психолог.
Роль 5. Культурознавець
Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є своє завдання, яке необхідно буде виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вигляді презентації. До завдання веб-квесту додаються перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію.
Пам’ятка для учасників веб-квесту
10. Підготуйтеся до захисту веб-квесту.
Роль 1. Користувач мережі
Завдання.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
— Фізмат Вікіпедія.
http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=11322
— Україномовні реферати.
http://ua.textreferat.com/referat-8457.html
— Реферати.
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82
— Вікіпедія.
Роль 2. Консультант з програмного забезпечення
Завдання.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
— Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
— Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
http://andrey.lviv.ua/blog/zahust-vid-ddos-atak
— Відомості про сайти
http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/
http://ua.textreferat.com/referat-7822-1.html
— Реферати
http://www.slideshare.net/Akcionerr/ss-9987343
— Комп’ютерні віруси та антивірусні програми
— безпечний інтернет
Роль 3. Юрист
Завдання.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
— Порушення авторського права
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/main
— Конвенція про кіберзлочинність
— Про захист суспільної моралі
http://www.google.com/intl/uk/goodtoknow
— Поради щодо контролю даних в Інтернеті
Роль 4. Психолог
Завдання.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
— Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті»
http://tsn.ua/search/Інтернет%20
— всі новини про інтернет-залежність
— про інтернет-залежність
— безпечний інтернет
Роль 5. Культурознавець
Завдання.
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://netiquette4uth.blogspot.com
— про веб-спілкування
http://bukvar.su/jetika/page,2,215680-Osobennosti-obsheniya-v-Internete.html
— реферати українською
http://seolife.in.ua/2011/12/pro-kulturu-spilkuvannya-ta-hamstvo-v-interneti.html
— блог вебмастера
http://etyket.org.ua/merezeve.htm
— етикет
Робота учасників веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
Релаксація
Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
7. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.
8. Постановка домашнього завдання.
Підручник: параграф
Підготуватись до усного опитування по типовим запитанням до уроку.
Підготуватись до практичного опитування по пошуку інформації згідно етапів уроку.
Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку або спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, Мережа теж може бути небезпечною!
Привчайтеся не «проводити час» в Інтернеті, а активно користуватися можливостями мережі.