Урок "Основи здоров'я" Тема. Відпочинок на природі

Про матеріал
Тема. Відпочинок на природі Мета: Вчити правильно поводитися під час прогулянки в лісі, підбирати одяг для прогулянки, дотримуватися правил безпечної поведінки під час перебування на природі. Результати навчання Наприкінці заняття учні мають уміти: • назвати лісових тварин; • правильно підбирати одяг для прогулянки; • розказати правила поведінки в лісі.
Перегляд файлу

Тема. Відпочинок на природі

Мета: Вчити правильно поводитися під час прогулянки в лісі, підбирати одяг для прогулянки, дотримуватися правил безпечної поведінки під час перебування на природі.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  • назвати лісових тварин;
  • правильно підбирати одяг для прогулянки;
  • розказати правила поведінки в лісі.

Обладнання і матеріали

  • ватман для плаката «Хто в лісі живе»;
  • кружечки з паперу;
  • клей;
  • Робочий зошит (с.52-53).

Що підготувати заздалегідь

Дітям обговорити з батьками, які тварини живуть у лісах вашої місцевості.

 

ХІД УРОКУ

 

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.  

1. Вправа «Мозковий шторм»

  • Які правила поведінки з домашніми тваринами ви знаєте? (відповіді фіксуються на дошці)

2. Вправа «Мікрофон» (учень в якого є символічний мікрофон відповідає на питання)

Всім відомо, що крім домашніх тварин є дикі тварини.

Питання:

  • Де вони живуть? (У лісі).
  • Які правила поведінки з дикими тваринами ти знаєш?

То ж сьогодні ми відправимося до лісу.

  1. Виконати завдання в зошиті на с. 52.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

- Куди ж ми помандруємо сьогодні?

Потрібно відгадати.

ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКУ

Влітку зеленіє

А взимку чорніє. (Ліс.)

- Що таке ліс?

УЧЕНЬ. Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

(УЧНІ ДЕКЛАМУЮТЬ ВІРШ ПІД МУЗИЧНИЙ СУПРОВІД.)

E:\аааааааааааааааааа.jpgЛіс — це казка, ліс — це диво,

Все для всіх у нього є.

Йди і ти у ліс щасливо —

Людям радість він дає.

В кожну пору ліс чарівний,

Придивляйся, впізнавай.

Він веселий, тихий, дивний —

Вчися і спостерігай.

ТЕХНОЛОГІЯ «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово

«ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?

(Учитель заповнює «павутинку» тими швами,

які називають діти.)

ІІІ. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте, свіже повітря, гарний настрій і великий заряд бадьорості. Під час відпочинку людина не лише набирається снаги, а ще й отримує нові знання і враження. Перебування на природі, спілкування із нею зміцнює здоров’я, відновлює сили. Тому у вільний час, на вихідні дні, канікули — мерщій на прогулянку до лісу, на річку, у похід , але тільки разом з дорослими. Спів пташок, шурхіт листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

ВПРАВА «СЛОВЕСНЕ МАЛЮВАННЯ»

 — Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі.

  • Скажіть можливо ви бачили якихось тварин або птахів, кого, як вони виглядають опишіть.

Прочитати повідомлення в підручнику на с. 100. Розглянути малюнки, назвати зображених тварин.

КОЛЕКТИВНА РОБОТА (створення  плаката)

Відгадати загадки про птахів, запропоновані у підручнику на с. 101.

Роздати дітям паперові кружечки, запропонувати намалювати на них лісових тварин: одній половині – звірів, другій половині – птахів.

Вивісити на дошці ватман з написаною назвою «Хто в лісі живе». Запропонувати дітям наклеїти свої малюнки. Озвучити назви тварин, вирішити, чи ніхто «не заблудився».

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз, два, три, чотири – у лісок ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок у кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки й ніжки.

Всі веселі от чудово!

У лісок підемо знову.

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

Щоб під час прогулянки на природі почуватися комфортно і безпечно, треба навчитися підбирати речі для походу.

Гра “Збери рюкзачок” Підготуйте поради, щодо речей, які необхідно взяти з собою.

Але крім цих речей ми також повинні правильно одягатися, так щоб жодна частинка тіла була захищена.

Робота з малюнком:

Правильно чи не правильно одягнений хлопчик?

Чому йому не вистачає?

           А що зайве?

 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА «ОБЕРИ ОДЯГ»

Об’єднайтесь у дві групи.

Прочитати повідомлення в підручнику на с. 102.

Об’єднати дітей у пари. Розглянути малюнок у підручнику на с. 102. Вибрати одяг для Оленки і Богдана. Аргументувати свій вибір.

Як одягатись і що з собою брати в подорож ми дізнались, а як поводитись на природі, ви пам’ятаєте?

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ (РОЗКАЗАТИ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ЛІСІ)

Йдучи в ліс чи в парк, треба потурбуватися про свою безпеку. В заростях ховаються кліщі, які можуть бути дуже небезпечними для людини. Тому обов’язково слід вдягати головний убір і підбирати такий одяг, щоб закривав всі ділянки тіла.

Якщо побачив змію, обійди її, не роби різких рухів, інакше вона може напасти на тебе.

Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. їх найкраще не збирати, не їсти. Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око. вовче лико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйні рослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано, все знаходиться у рівновазі.

РУХАНКА ( виконати напрямок рухливі вправи) 

Вчитель читає віршика, діти крокують, вибирають, що можна брати в лісі, а що – ні. На слова «беремо» присідають, «не беремо» - тягнуться руками вгору.

Всі ми лісом ідемо.

Ось суничка. (Беремо).

Всі ми лісом ідемо.

Мухомор. (Не беремо).

Всі ми лісом ідемо.

Квіти ось. (Не беремо).

Всі ми лісом ідемо.

Ось малина. (Беремо).

Всі ми лісом ідемо.

Ось гніздо. (Не беремо).

ВІДГАДАЙТЕ ЗАГАДКУ

Гарну шапочку він має,

Радо всіх нас зустрічає. (Гриб.)

- Які бувають гриби?

- Так, вони бувають їстівні й отруйні.

- Які їстівні гриби ви знаєте? (Білий гриб, підберезник, лисички, сироїжки, опеньки.)

А чим же небезпечні для життя отруйні гриби?

Мухомори і поганки

Рогача спитали зранку:

- Чом не люблять нас усюди

Дикі звірі, добрі люди?

Відповів їм жук по миті:

- Ви занадто ядовиті.

Вирушаючи з кошиком до лісу, не забувайте, що в кожного їстівного гриба є отруйні двійники.

Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости.

Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим.

 

РОБОТА В ГРУПАХ (вчити правила поведінки в лісі)

Прочитати вірш в підручнику на с. 103.

СЛУХАННЯ ВІРША

Не топчи травинку,

Не зірви рослинку!

 

Бо земля без них,

Як без зірочок ясних,

Їх створив Господь для тебе,

Їх краса для всіх під небом.

  • Чому діти обходили кожну тваринку, не зачіпали її? (Бо не хотіли заподіяти шкоди).

Гра «Назви правило»

  • Ходи до лісу тільки з дорослими. (Дитина в лісі без дорослих може заблудитися, натрапити на дику тварину, поранитися в заростях).
  • Не руйнуй гнізда птахів і нори тварин. (Якщо зруйнуєш гніздо чи нору, тваринам ніде буде жити, вони загинуть.).
  • Не бери до рук дитинчат диких тварин — вони можуть через це загинути. (Якщо тварини відчують чужий запах, вони покинуть дитинчат, і ті загинуть. Не можна чіпати і пташині яйця – пташка їх може покинути).
  • Небезпечно гладити дику тварину, яка не тікає від тебе — вона може бути хвора. (Є така страшна хвороба – сказ. Хворі тварини не втікають від людей, а навпаки, можуть напасти).
  • Не лізь у чагарники — там можна подряпатись і натрапити на змію.
  • Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!
  • Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях – багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні й дикі тварини.
  • Не збирай грибів. Серед них багато отруйних.
  • Ніколи не бери в руки незнайомі ягоди, тим більше не куштуй їх – вони можуть бути отруйними.

 

IV. ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ (рефлексія) 

БЕСІДА

— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?

— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?

— Коли гадюка стає небезпечною?

— Де в лісі найбільше кліщів?

— Як уберегтися від кліщів?

— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.

ЧИТАННЯ ВІРША

Вмійте природу любити

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

Оберігати ж повсюди

Шлях і стежину і гаї —

Все те окрасою буде

Нашого краю!

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку