Урок "Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. "

Про матеріал
Конспект уроку біології у 7 класі, дається порівняня травних систем живих організмів.
Перегляд файлу

№ п\п 44       № в темі 2       Клас 7-Б        Дата 20.02

Тема: Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

Живлення і травлення. Різноманітність травних систем.

Мета: Освітня: продовжити формувати уявлення про основні властивості життя;

сформувати знання учнів про особливості обміну речовин гетеротрофного

організму, живлення та травлення; ознайомити із різноманітністю травних

систем.

Розвивальна: розвивати вміння порівнювати біологічні процеси живих

організмів, спостерігати;  розвивати аналітичне та критичне мислення;

Виховна: виховувати активну життєву позицію в навчанні, бережливе

ставлення до навколишнього середовища.

Матеріали та обладнання: таблиці «Травна система риб, амфібій,

рептилій, птахів, ссавців», презентація. « Травні системи тварин»

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Форми і методи діяльності вчителя

Результат діяльності

І. Організаційний етап

2

Організація класу.

Налаштування учнів на сприйняття матеріалу, підведення до теми уроку

II. Актуалізація опорних знань

6

6

6

Вправа «Ромашка», «Тонкі та товсті запитання»,

«Кола Вена»

Повторення тем «Обмін речовин рослин і тварин»

III. Мотивація навчальної діяльності

3

Розминка «Епіграф»

Зацікавлення темою уроку, початкове сприйняття матеріалу

IV. Засвоєння нових знань

10

30

Евристична бесіда

Групова робота

Сприйняття матеріалу.

V. Узагальнення і систематизація знань

20

 

 Заповнення таблиці

Заповнення таблиці

VI. Рефлексія

6

Скласти сенкан, використовуючи матеріал теми

 

Виділення головного у вивченому

VII. Домашнє завдання

1

Обмін речовин живих організмів. Травні системи тварин.

Ефективне засвоєння матеріалу

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (слайд 1)

Аби не влада шлунку, жоден птах не потрапив би в силки мисливця, та

і сам мисливець не став би ставити силки.

Абу-аль-Фарадж.

Діти, як ви розумієте зміст цього вислову, що став епіграфом уроку?

Оголошенн6я теми і завдань уроку (слайд 2,3)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ (слайд 4, 5)

- Вправа «Ромашка», на кожній пелюстці написати властивості живого (ріст, рух, розмноження, розвиток, подразливість, виділення, дихання, живлення, обмін речовин).

 

https://st.depositphotos.com/1526816/1432/v/950/depositphotos_14321577-stock-illustration-a-flower-sketch.jpg

-«Тонкі та товсті запитання»

-Який процес називається живленням?

-Які способи живлення вам відомі?

-Які організми живляться автотрофно?

-Які організми живляться гетеротрофно?

-, (слайд 6,7, 8, 9)

Порівняти процеси живлення тварин і рослин

Особливості обміну речовин у рослин і тварин (слайд 10)

Визначення, що таке обмін речовин (слайд 11)

ІІІ.Вивчення нового матеріалу. (Пояснення вчителя, з використанням презентації).

Евристична бесіда

1. Особливості травлення їжі у найпростіших тварин. (слайд 12)

-Які особливості харчування одноклітинних?

-Що називають фагоцитозом?

-В якого оджноклітинного організму є глотка?

2. Для кишковопорожнинних характерне порожнинне та клітинне травлення.(слайд 13)

-Чим відрізняються наскрізна і ненаскрізна травна система?

-Який тип ТС у гідри?

-Поясніть значення слова кишковопорожнині?

-Де відбувається клітинне травлення у гідри?

3. У деяких паразитичних червів травна система відсутня.(слайд 14, 15)

-У яких червів травна система відсутня і чому?

4. Наскрізна травна система є у круглих та кільчастих червів (слайд 16)

Чим розпочинається і закінчується наскрізна травна система?

-Який тип травної системи у дощового черва?

-Який орган об’єднує червів і птахів?

5. Для членистоногих характерно декілька типів травлення. (слайд 17, 18)

-Чим харчуються раки, креветки та краби?

-Які різновиди шлунків е у ракоподібних?

-Чому павуки не можуть насолодитись смаком їжі?

-Навіщо павукам печінка?

6.У молюсків три різноманітні системи травлення залежно від способу життя. (слайд 19, 20, 21)

-Що характерно для двостулкових молюсків?

-Яка особливість у черевоногих молюсків?

-Чим відрізняються головоногі молюски?

-У кого є клюв, зуби, сифони?

7.Загальна будова травної системи хребетних тварин. (слайд 22)

8.Групова робота

Завдання:

І. Травна система риб (слайд 23)

ІІ. Травна система амфібій і плазунів (слайд 24)

ІІІ. Травна система птахів (слайд 25)

ІV. Травна система хижих ссавців (слайд 26)

V.Травна система травоядних ссавців (слайд 27)

Заповнити таблицю разм з учнями (слайд 28, 29)

Клас

Будова травної системи

1

Риби

 

2

Амфібії, плазуни

 

3

Птахи

 

4

Ссавці

 

9.Процеси, що відбуваються у кожному відділі травної системи. (слайд 30)

-Що таке механічна обробка їжі?

-Що таке перистальтика ?

-Що таке хімічна обробка їжі?

-Чому всмоктування поживних речовин відбувається саме в тонкому кишечнику?

-Які процеси травлення відбуваються в товстому кишечнику?

IV.Закріплення вивченого матеріалу. (Бесіда). (слайд 31)

1. Як ви розумієте: внутрішньоклітинне та порожнинне травлення?

2. Чи у всіх тварин травна система закінчується анальним отвором?

3. Від чого залежить будова шлунку, довжина кишечника різних тварин?

4. Які травні залози ви знаєте?

V . Рефлексія ( слайд 32 )

Скласти сенкан, використовуючи матеріал теми

VІ..Домашнє завдання. ( слайд 33 )

Вивчити параграф 29 з підручника.

Підготувати повідомлення з презентаціями:

1. Рослиноїдні тварини.

2. М’ясоїдні (хижаки) тварини.

3.Всеїдні тварини

4.Падальщики

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
5409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку