Урок. ОЗНАКИ ПОДІЛЬНОСТІ НА 3 і 9

Про матеріал
Мета: домогтися засвоєння ознак подільності чисел на 3 і на 9; сформувати вміння розв'язувати задачі на застосування цих ознак; формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати спостережливість, відповідальність за результати своєї роботи.
Перегляд файлу

Ознаки подільності на 3 і 9

Мета: домогтися засвоєння ознак подільності чисел на 3 і на 9;

сформувати вміння розв'язувати задачі на застосування цих ознак;

формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;

виховувати спостережливість, відповідальність за результати своєї роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: сигнальні картки зеленого і червоного кольорів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

II. Перевірка домашнього завдання

Учитель заздалегідь виготовляє картки з правильними і неправильними відповідями до вправ домашнього завдання. Учні дивляться на картки, що показує вчитель, і встановлюють, чи правильна показана відповідь. Якщо відповідь правильна, потрібно показати зелену сигнальну картку, якщо неправильна — червону.

Наприклад. Використовуючи ознаки подільності, з’ясуйте, які з чисел 425, 524, 522, 225, 2250, 5100 діляться:

1) на 2; 2) на 5; 3) на 10.

III. Формулювання мети і завдань уроку

Учитель нагадує учням, що можна з’ясувати, чи ділиться число на 2, на 5 або на 10 за зовнішнім виглядом числа. Потім ставить запитання: чи можна скористатися аналогічними ознаками, щоб з’ясувати, чи ділиться подане число на З, на 9? Для цього пропонує учням перевірити:

чи діляться на 3, наприклад, числа 103 і 102;

чи діляться на 9, наприклад, числа 109 і 108.

Учні переконуються, що за зовнішнім виглядом неможливо з’ясувати, чи ділиться число на 3 або на 9, що потрібна інша ознака.

IV. Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

1. Назвіть цифри, з яких складається число:

1) 56088; 2) 675 300; 3) 1 257 981.

2. Знайдіть суму цифр, з яких складається число: 1) 15 408; 2) 123 664; 3) 1 205 307.

V. Засвоєння знань

Вивчення можна повести у формі бесіди, в ході якої учитель формулює ознаки подільності на 3 і на 9, наводить відповідні приклади.

VI. Формування вмінь

Виконання усних вправ

1. Які з чисел 129, 315, 4185, 27 018, 135 802, 261 405 діляться:

1) на 3; 2) на 9?

2. Не виконуючи ділення, встановіть, чи має натуральні корені рівняння:

1) 3x = 792; 2) 9x = 479.

Виконання письмових вправ

1. З-поміж чисел 4275, 2387, 5532, 6674,17589, 35 916, 58 658 випишіть ті, які діляться:

1) на 3; 2) на 9; 3) на 2 і на 3.

2. Замість зірочки поставте цифру так, щоб здобуте число ділилось на 3:

1) 35*12; 2) 72*331; 3) 4*07.

3. Знайдіть усі числа, які діляться на 9 і є розв’язками нерівності

4. Запишіть найбільше трицифрове число, яке ділиться:

1) на 3; 2) на 9.

5. Запишіть трицифрове число, кратне 9, використовуючи лише цифри 2, 4, 6, 8.

Виконання вправ на повторення

1. Виразіть у тоннах: 134 кг; 1248 кг; 9 ц; 54 211 кг.

2. Мідна руда містить 8 % міді. Скільки міді міститься у 260 т такої руди?

3. Різниця двох чисел дорівнює 1,56. Знайдіть ці числа, якщо одне з них у 5 разів менше від другого.

VII. Підсумки уроку

Повторення ознак подільності на 3 і на 9

VIII. Домашнє завдання

1. Повторіть теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.

2. Виконайте вправи.

1) Із чисел 150, 585, 76 224, 39 546 випишіть ті, які:

а) діляться на 3; б) діляться на 9; в) не діляться на 3; г) діляться на 3, але не діляться на 9.

2) До поданого числа допишіть праворуч таку цифру, щоб утворене число ділилося на 3; на 9:

а) 13; б) 232; в) 4845. Чи буде утворене число ділитися на 3 (на 9), якщо ту саму цифру дописати ліворуч?

3) Запишіть найменше трицифрове число, яке ділиться:

а) на 3; б) на 9.

4) Чи ділиться значення виразу (376002-83304): 207+ 20003 на 9? Якщо ні, змініть одну з цифр останнього доданка так, щоб значення утвореного виразу ділилося на 9.

 

 

 

doc
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку