4 клас.
Тема. Носії інформації. Пам’ять комп’ютера.
Мета уроку: формувати предметні компетентності: розуміння функціонування апаратних складових комп’ютера, призначення пам’яті комп’ютера; уміння розрізняти види пам’яті комп’ютера; визначати пристрої зберігання інформації, формувати навички зберігання файлів на носіях інформації.
Розвивати ключові компетентності: Здатність спілкуватися рідною та англійською мовою (розвивати словниковий запас, навички висловлювання власної думки); компетентності у галузі комп’ютерних технологій (розуміння фізичних основ опрацювання даних); інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння аналізувати конфігурацію комп’ютера)
виховувати інтерес до інформатики, потребу в самоосвіті з предмету, формувати навички використовувати знання в повсякденному житті; виховувати повагу до думки інших, формувати вміння слухати співрозмовника
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Обладнання та ПЗ: дошка, мультимедійні засоби, підручник «Інформатика, Корнієнко М.М. с.38-41, презентація до уроку; комп’ютери, що підключені до мережі Інтернет, браузер, програма презентації, інтерактивні вправи.
Основні поняття:пам'ять комп’ютера: внутрішня, зовнішня; носій інформації
Хід уроку
2. Мотивація навчання.
Бесіда з учнями. Проблемне питання.
Як ви вважаєте, що таке пам'ять людини. Для чого вона нам потрібна?
(Пам'ять – це здатність людини зберігати інформацію про навколишній світ, зберігати та відтворювати попередній досвід. Вона допомагає людині опрацьовувати інформацію,оволодівати знаннями, передавати їх наступному поколінню, зберігати індивідуальний досвід.)
Сьогодні на уроці ви
- З’ясуєте призначення пам’яті комп’ютера;
- Ознайомитеся з видами комп’ютерної пам’яті;
- Розглянете пристрої зберігання інформації.
3. Формування та засвоєння нових знань
Робота з підручником та презентацією С 38-41
З розвитком суспільства людина навчилася фіксувати інформацію на різних носіях.
Вправа. (стор. 38)
- дайте назву пристроям
- визначте іх призначення
- складіть речення з цими словами.
Пам'ять комп’ютера – це спеціальні запам’ятовуючі пристрої, призначенні для зберігання інформації. Її поділяють на внутрішню (У разі вимкнення комп'ютера вся інформація зникає) та зовнішню (Призначена для довготривалого збереження даних).
4. Фізкультхвилинка
5. Засвоєння знань та формування практичних навичок
Виконання практичної роботи./ Завдання с.41 Записати назви запам’ятовуючих пристроїв в текстовому редакторі та зберегти їх за алгоритмом.
6. Підсумки уроку
• Які види пам’яті комп’ютера ви знаєте?
• Чому навчилися?
7. Домашня робота
Опрацювати с. 38-41
Виконайте завдання №4, 6. За бажанням Дослідницьку лабораторію