Урок – пазл. Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Написання цифри 5 .Склад числа 5

Про матеріал
Мета: формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число; учити писати цифру 5; порівнювати числа в межах 5; продовжити знайомити з поняттями «попереднє» і «наступне» число; вправляти дітей в порядковій і кількісній лічбі; розвивати мислення; виховувати організованість, самостійність, наполегливість.
Перегляд файлу

Тема: Урок – пазл. Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Написання цифри 5 .Склад числа 5

Мета: формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру,  цифру і число; учити писати цифру 5; порівнювати числа в межах 5; продовжити знайомити з поняттями «попереднє» і «наступне» число; вправляти дітей в порядковій і кількісній лічбі; розвивати мислення; виховувати організованість, самостійність, наполегливість.

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перша частинка пазлу

--- Чи любите ви грати в пазли? У нас сьогодні незвичайний урок математики. Урок – пазл. Сьогодні на уроці ми з вами зберемо не простий пазл , а математичний. Збирати ми його будемо по частинкам , виконуючи певні завдання.

1. Гра «Ланцюжок»

* Лічба від 1 до 10; від 10 до 1; через 1.  * Лічба по черзі

2. Гра «Назови сусідів»

3. Гра «Попереднє і наступне», «Склад чисел 3,4»

4 Гра «Яку число заховалося у віконечку»

5. Самостійне складання і обчислення простих задач в межах 10

--- Ось і з’являється перша частинка нашого пазлу.

 

ІІІ. Робота з лего. Друга частинка пазлу

  1.               Побудова веж із лего. Обчислення  прикладів на дадавання  і віднімання.
  2.               Гра « Весела леголічба» . Відповідь діти показують відповідною цеглинкою.

У садок до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще 4 птиці.
Скільки птиць на годівниці?

                   ***

Було у Марини
Сім ягід малини.
Шість ягідок з’їла,
А скільки лишила?

                  ***

Десять  жовтих каченят
стали дружно в один ряд:
Вісім побігли купатись.
Скільки залишилось гратись?
                  ***

Сидів хлопчик біля річки,
Він спіймав аж три плотвички.
Кошенятко одну вкрало.
Скільки рибок в нього стало?

                  ***

Кролик вуха насторожив-
В нього дуже добрий слух.
Хто з дітей полічить точно:
Два кролі – це скільки вух?

---  Ось друга частинка нашого пазлу  появилася.

 

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.

 Завітала цифра нова,

І весела, і чудова.

Її будемо вивчати

І предмети рахувати.
---   Скільки пальців на руці можна стиснуть в кулаці?

Їх неважко полічити: раз, два, три, чотири, п'ять!

- Яке число будемо вивчать?

 

V. Вивчення нового матеріалу. Третя частинка пазлу

Ці чотири олівці

Я тримаю у руці.

Ще один додам швиденько.

Порахуйте їх скоренько.

- П’ять олівців, які я тримаю,  ми позначимо цифрою п’ять. 

- Подивіться, як вона виглядає.

- Цю цифру ще називають п’ятіркою.

-           Подивіться де стоїть ця цифра числовому ряду?

-           Які у неї сусіди?

-           Ось третя частинка нашого пазлу  появилася.     

  

VI. Робота з підручником ( стор.34). Четверта частинка пазлу

--- Подивіться уважно на завдання на зеленому тлі. Де в житті ми можемо зустрітися з п’ятіркою?

--- Завдання 2 стор.34

--- Завдання 4 стор 35

-   Ось четверта частинка нашого пазлу  появилася.

 

VII. Написання цифри 5. П’ята частинка пазлу.

  1.               Аналіз будови цифри 

--- Цифра 5 складається з трьох елементів : дугоподібної лінії, короткої прямої похилої лінії та правого півовалу.

---  Починається п’ятірка  з того ж місця, що й четвірка.

Рівненько до серединки спускається

І спинкою, як трійка на клітинку спирається.

Так само ніжку закругляємо, хвостик зверху добавляємо.

І гарненьку цифру маємо

  1. Показ написання цифри 5
  2. Написання цифри 5 в повітрі
  3. Написання цифри 5 в робочих зошитах

---  Ось п’ята частинка нашого пазлу  появилася.

 

VIII. Робота над складом числа 5. Шоста частинка пазлу

  1.               Складання прикладів за слайдами
  2.               Робота з друкованими зошитами стор.33 завдання 6,7

--- Ось шоста частинка нашого пазлу  появилася. Яке слово ми склали з нашого пазлу. (браво)

--- Скільки букв у цьому слові?

--- А яку геометричну фігуру отримали? ( чотирикутник)

--- З якою цифрою товаришую чотирикутник? ( 4 ) А цифра 3 ? ( трикутник)

--- А цифра 5 з якою геометричною фігурою товаришую ? ( з п’ятикутником)

--- А як за допомогою ножиць можна отримати з чотирикутника п’ятикутник? ( відрізати трикутник)

 

X. Підсумок

- Що нового дізналися на уроці?

- Що сподобалося на уроці?

- Які вправи видалися складнішими, а які – легшими?

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку