Тема: Перенесення фрагментів малюнка.Копіювання фрагментів малюнку.
Мета: формувати поняття виділення фрагмента прямокутної форми, виділення фрагмента довільної форми;
навчити переміщати фрагмент в графічному редакторі Paint;
продовжити формувати навички роботи з інструментами графічного редактора Paint.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: Paint.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І.Організаційна частина(1 хв)
Добрий день!Мене звати Юлія Володимирівна і сьогодні урок у вас проведу я.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станемо чемно —
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
-А зараз,для того аби зарядитись позитивним настроєм,давайте посміхнемося один одному та побажаємо гарного дня.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати в графічному редакторі Paint і знайомитися з його можливостями.
ІІ.Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності(2 хв)
На уроках образотворчого мистецтва малюючи на аркуші паперу, ви завжди спочатку легкими штрихами наносите загальні контури деталей, намічаючи їх розташування на аркуші. На цьому етапі можна стерти контури і намалювати їх в іншому місці. Але, після того як малюнок готовий, вже неможливо перемістити його окремі елементи.
А в графічному редакторі Paint ми можємо, дивовижну можливість переміщати елементи малюнка, домагаючись їхнього найкращого розташування де завгодно. І сьогодні на уроці ми повинні навчитися виділяти і переносити фрагменти малюнка на комп'ютері.
При роботі сьогодні нам знадобляться вже знайомі віртуальні інструменти для малювання. Давайте згадаємо їх назви.
ІІІ. Актуалізація опорних знань(2 хв)
Зараз,я по черзі буду передавати кубик,а ваше завдання дати відповідь на моє питання.
1. Які ти знаєш інструменти графічного редактора?
2. Назва інструменту на якому багато кольорів?
3. Завдяки яким інструментам ми можемо малювати?
4. Робити заливку якогось предмета?
5. А що нам допомагає ввести текст?
IV. Вивченого матеріалу(5-7 хв)
Розповідь вчителя з демонстрацією на екрані.
-Що таке «фрагмент» ?
В енциклопедичному словнику можна прочитати, що фрагмент- це частина твору мистецтва, уривок тексту. А графічний фрагмент- це частина малюнка.
Щоб почати роботу з графічним фрагментом, потрібно вказати який саме графічний фрагмент ми хочемо виділити. Для цього існують спеціальні інструменти графічного редактора, з якими ми зараз познайомимося ..
Це виділення прямокутної або довільної області малюнка.
Виділяти можна прямокутну область або ділянку довільної форми. Якщо ми можемо виділити графічний фрагмент, не зачепивши решти малюнка, то беремо виділення прямокутної області, а інструмент виділення довільної області зручно застосовувати в тому випадку, коли необхідно виділити об'єкт складної форми і при цьому не захопити сусідні ділянки малюнка.
Крім цього, при виділенні графічного фрагмента потрібно врахувати, що будь-який з інструментів виділення можна використовувати в двох варіантах: виділення з фоном (виділяється непрозорий фрагмент, захоплюються частини виділеної області, що мають колір фону) і виділення без фону (виділяється прозорий фрагмент, що не захоплюються частини виділеної області, що мають колір фону). Як правило, зручніше використовувати виділення без фону.
З виділеним графічним фрагментом можна виконати наступні дії:
• видалити
• перемістити в інше місце малюнка
• вирізати в буфер обміну
• копіювати в буфер обміну
• розмножити (перетягнути, утримуючи клавішу CTRL)
• перетворити (повернути, розтягнути, нахилити)
• Змінити колір, викривити його, змінити масштаб.
І сьогодні з усіх цих дій ми навчимося виділяти і перемістити в інше місце.
Копіювання і переміщення фрагмента. При вивченні операційної системи ми з вами навчилися копіювати папки і файли. Копіювання і переміщення фрагментів проводиться аналогічно.
Щоб скопіювати або перемістити фрагмент, його необхідно виділити.
Потім за допомогою буфера обміну використовувати команди «Вирізати» і «Копіювати». При виборі команди «Вирізати» фрагмент видаляється з малюнка і поміщається в буфер обміну, в подальшому його можна вставити і помістити в інше місце на малюнку. За командою «Копіювати» малюнок не зміниться, а в буфер обміну буде поміщена копія фрагмента. Малюнок так само як і будь-який об'єкт Windows, можна вставляти і буфера обміну багаторазово.
Є ще один спосіб перенесення .Виділяєте фрагмент, за допомогою прямокутної або довільної області. І мишкою перетягуєте на інше потрібне місце. Ця операція аналогічна команді «Вирізати» – «Вставити».
В меню налаштування інструментів ми можемо вибрати виділення або разом з фоном, або без фону.
V. Фізкультхвилинка (1 хв)
( https://www.youtube.com/watch?v=YcdTXsIJC9A )
Або
Раз — підняти руки вгору,
Два - нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть і голівки потрясіть.
Нахил вліво — раз, два. три
Нахил вправо — раз, два три.
Нахилились, розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте.
Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
VІ. Застосування нових знань(10-15 хв)
Учні діляться на 2 групи. Якщо відповідь на запитання - «Не можна» тупотить перша команда, якщо – «Можна», то друга.
- Включати та виключати комп’ютер без дозволу вчителя.
- Запускати програми без дозволу вчителя.
- Кожні п’ять хвилин намагатися відривати очі від екрану.
- Сидіти за комп’ютером вільно, без напруги, не сутулячись і не навалюючись на спинку стільця.
- Заходити в мережу без дозволу вчителя.
- Бути уважним, дисциплінованим, обережним.
2.Робота за комп’ютером
Відкрийте файл на робочому столі з іменем «18.03»
Вашим завданням буде створити будинки за допомогою копіювання та перенесення окремих фрагментів малюнка .
Перевірка та оцінка робіт учнів
VІІ. Зорова гімнастика (1 хв)
(https://www.youtube.com/watch?v=ppJMxREw5-I )
Або
Очі швидко обертаємо,
Головою не хитаємо.
Вліво раз, два, три, чотири.
Вправо стільки ж повторили.
По колу очі обертаємо
І все навколо розглядаємо.
Раз коло, два, і три, чотири.
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали
І потім знову закружляли.
VIII.Виконання вправ на розвиток уваги,логіки,
кмітливості тощо(8 хв)
Художники часто бувають розсіяними і, малюючи картини, припускаються помилок, тому,погляньте уважно на малюнок і спробуйте знайти, що ж намальовано неправильно.
Гра «Знайди відповідність».
На ваших партах лежать зображення героїв.Вашим завданням буде з’єднати героя зі своїм відображенням.
Перевірка виконаного завдання.
Знайдіть на парті зображення фігур.Обведіть налаштування інструмента, яке було встановлено для тієї чи іншої фігури.
-Візьміть на своїх партах малюнок з лабіринтом та допоможіть зайчику дібратись до моркви.Промалюйте ручкою лінію доріжки по якій йтиме зайчик.
Перевірка виконання завдання
-А тепер пропоную вам розв’язати ребуси.
КОПІЮВАННЯ
ВИДАЛЕННЯ
ПЕЙНТ
IV.Підсумок уроку(3 хв)
Пограємо в гру «Закінчи речення»
На уроці мені сподобалось…
Я познайомився з …
Було непросто …
В мене вийшло …
Хотілося б …
Мені запам'яталося …
От і добіг кінця наш урок Ви добре попрацювали, зробили багато корисного Дякую вам за плідну працю. До побачення.