урок " Перший урок у 4 класі «Україна- це Я»"

Про матеріал

розробка першого уроку у 4 класі «Україна- це Я» . Мета уроку :поглибити знання учнів про Україну; розкрити зміст поняття патріот, патріотизм ; формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння того, що Україна європейська держава, а українці є членами європейської родини;поважати історію та традиції українського народу, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю,сприяти розвитку патріотизму, людяності, працьовитості; виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій, народу,виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі

Перегляд файлу

Перший урок у 4 класі «Україна- це Я»

 

Мета: Соціальні і культурні компетентності:

- поглибити  знання учнів про Україну;

- розкрити зміст поняття патріот, патріотизм ;

- формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння  того, що Україна європейська держава, а українці є членами європейської родини;

Громадянські компетентності :

-поважати історію та традиції українського народу, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю,сприяти розвитку патріотизму, людяності, працьовитості;

       - виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій,        народу,виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі

Обладнання: мультимедійна дошка, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація, контурна карта , карта України, фотографії , вірші українських поетів, картки для роботи в групах,  кросворд.

 

                                                              Епіграф:    «Україна починається з тебе»

                                                                                                                               Чорновіл В.М.

 

Хід уроку

І. Організація класу

 Привітання

                         1 Вересня.

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

 

Що ж , Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…   

 

Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави (28 червня 1996 р.)

Ст. 53: Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.

 

Шановні діти! Вітаю з початком нового навчального року! Бажаю цікавих подорожей по Країні Знань, підкорення нових вершин, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

 

Гра « Так чи  не так, я чи не я» (учні хором відповідають)

Усі  за  літо  відпочили?

А набралися  ви сили?

У школу всі  із вас хотіли?

А на сонці засмагли?

Хто улітку грався?

Ну, а хто  купався?

У  таборі хто із вас був?

А хто  букви  всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча  ганяв?…

  • А яке  сьогодні число, який місяць, рік?
  • Чим особливий цей день для вас?

 Починаємо наш перший урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Країна Знань складна та цікава. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без батьківщини.

 Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)

            Існує така легенда:

Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони і прийшли до Бога, а Він у цей час молився й вони не сміли йому заважати. По якісь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, гарні. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, – відповіли наші предки, – там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи, усе. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні -дістанеться ворогові».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 Сьогодні ми пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну, визначемо своє місце в рідній країні.

А зараз розгадаємо кросворд 

- Тканина для витирання обличчя, тіла,  або вишитий -для оздоблення української оселі. (Рушник.)

-Вишита сорочка. (Вишиванка.)

-Найдовша річка України. (Дніпро.)

-Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

-Столиця нашої країни.   (Київ.)

-Дерево, що символізує нашу державу. (Калина.)

-Дерево.Плаче красуня над річкою:

Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

 

  А тепер придивіться до стовпчика, який ми отримали  на кросворді.  Яке  слово  утворилося? ( Україна).

 

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься      (Україна).

 

3

- Так, вірно. Україна-це наша Вітчизна, країна зі своєю історією, красою, звичаями, народом.

І сьогодні наш перший урок буде присвячено саме їй-  європейській державі –УКРАЇНІ, переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, поповнемо  наші знання про Україну,  дізнаємося ще багато цікавого про нашу Батьківщину.

          Давайте разом прочитаємо тему нашого уроку. (Діти з дошки читають тему              « Україна-це Я».)

            Україна-це держава, одна з найбільших країн у Європі. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі,  вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови.

            Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

            Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина.

Асоціативний кущ

1. Що для кожного з вас Україна?

( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).

В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.

Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.

2. А що значить бути громадянином України?

(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

3. Чи вважаєте ви себе громадянами?

 

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

А зараз послухаемо вірші, які написали наші українці-поети (читають діти)

 +++++

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

 

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

 

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

 

 +++++

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

 

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

- Які  слова  асоціюються з Україною ( запис слів-відповідей  дошці)


 


Учні нашого класу підготували вірші:

 

Я - УКРАЇНКА
Я - українка! 
Горджуся й радію, 
Що рідною мовою 
Я володію,
Шевченковим словом 
Умію писати 
Слова мелодійні 
І вірші складати.
Я - українка! 
Живу в Україні, 
На вільній, єдиній 
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість: 
Ліси і садки. 
Озера й річки,
І глибокі ставки,
Лани неосяжні, 
І гори, й долини, 
Цвіт білосніжний 
У лузі калини. 
В душі моїй солодко 
Грає сопілка, 
Бо я з України, 
Бо я - українка!            О. Василенко

УКРАЇНІ
Україно,
Ти - сонце весняне, 
Моя рідна, моя золота... 
Твої древні задумані храми, 
Старовинні чудесні міста –
Ніби в казці, де час зупинився, 
Щоб усе, що було, пригадати: 
Тихі співи і танці вогнисті, 
Щебетання в садку біля хати, 
І тумани, і роси краплисті, 
І героїв славетних життя, -
І мале босоноге дитя, 
Що біжить радо з піснею в поле 
І сміється, хоч ніженьки коле!..             Я. Черняк

КРАЇНА МОЯ — УКРАЇНА
Мої нескінченні дороги 
Сплелися, мов доля моя, 
Я знову вернув до порога, 
Де батьківська рідна земля.
Країно моя — Україно, 
Ще пращурів пам ять жива, 
Знайома тут кожна стежина, 
І сонце мене зігріва.
Хай пісня твоя, Україно, 
Злітає, як птах у блакить, 
А мова твоя солов їна 
У кожній оселі звучить.
Піду у садочок вишневий, 
Послухаю спів солов я, 
Там ранок зустріну рожевий, 
Тобі я вклонюся, земля.           Ф. Пантов


РІДНА МОВА
Велична, щедра і прекрасна мова.
Прозора й чиста, як гірська вода,
Це України мова барвінкова,
Така багата й вічно молода.Рідна мова, мов гірська вода,
Рідна мова вічно молода,
Рідна мова, в серці з ранніх літ
Гордо лине мова у політ!Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й думи з ранніх літ,
Це мова, наче пташка світанкова,
Що гордо лине у політ!
Ю. Косинська

МОЯ УКРАЇНА
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була 
І волю свою боронила невпинно. 
Нарешті збулося - її здобула 
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи 
Чарує нас пісня дзвінка солов їна 
І чути співочі дівчат голоси, -
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, на плесами вод, 
Будь в дружбі і праці міцна та єдина. 
Хай буде щасливим твій вільний народ, 
Прекрасна моя Україно!                      Микола Верещака

МИ Є ДІТИ УКРАЇНСЬКІ
Ми є діти українські,
Хлопці та дівчата,
Рідний Край наш - Україна,
Красна та багата.
Рідне небо, ясне сонце,
Місяць, зорі срібні,
Рідний нарід - українці
Всі до нас подібні.
Рідна віра: Свята Трійця
І Пречиста Мати.
Рідна мова: нею вчились
Бога прославляти!
Присягаем наш Край Рідний
Над усе любити,
Рідний нарід шанувати
І для нього жити.
Присягаєм - рідну віру
Завжди визнавати,
По-вкраїнськи говорити,
Молитись, співати.
Як ріка в гору не піде,
Як сонце не згасне,
Так ми того не забудем,
Що рідне, що власне.
Що нам рідне, те нам буде
І красне і гоже!
Присягаєм, що так буде
Поможи нам, Боже                       Юрій Шкрумеляк

МАТИ-УКРАЇНО!
Перше наше слово з нами повсякчас, 
Мати-Україно, ти одна у нас! 
Ниви і діброви, і садів окрас — 
Рідна мати Батьківщино, 
Ти ж одна у нас!
Хай же мир і дружба поєднають всіх, 
І дзвенить дитячий безтурботний сміх. 
Нам зоріє доля світла і ясна. 
Рідна мати Батьківщино, 
Ти ж у нас одна!       М. Сингаївський

ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ
Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води… 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди. 

Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов їну. 

Між братніх народів, мов садом рясним, 
сіяє вона над віками… 
Любіть Україну всім серцем своїм 
і всіми своїми ділами. 

Для нас вона в світі єдина, одна 
в просторів солодкому чарі… 
Вона у зірках, і у вербах вона, 
і в кожному серця ударі, 

у квітці, в пташині, в електровогнях, 
у пісні у кожній, у думі, 
в дитячий усмішці, в дівочих очах 
і в стягів багряному шумі… 

Як та купина, що горить — не згора, 
живе у стежках, у дібровах, 
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра, 
і в хмарах отих пурпурових, 

в грому канонад, що розвіяли в прах 
чужинців в зелених мундирах, 
в багнетах, що в тьмі пробивали нам шлях 
до весен і світлих, і щирих. 

Юначе! Хай буде для неї твій сміх, 
і сльози, і все до загину… 
Не можна любити народів других, 
коли ти не любиш Вкраїну!.. 

Дівчино! Як небо її голубе, 
люби її кожну хвилину. 
Коханий любить не захоче тебе, 
коли ти не любиш Вкраїну… 

Любіть у труді, у коханні, у бою, 
як пісню, що лине зорею… 
Всім серцем любіть Україну свою — 
і вічні ми будемо з нею.             Володимир Сосюра
 


 

А чи знаєте ви, як називають людей, які люблять свою Батьківщину?  На дошці є підказка( скласти слово)-  ТАОТРІП  (патріот).

А хто такий патріот ? (Відповідають.)

Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

Отже, патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.

  • Підніміть руки хто себе вважає патріотом?
  • А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають.)

 

ПІСНЯ
Живи, Україно, живи для краси, 
Для сили, для правди, для волі!.. 
Шуми, Україно, як рідні ліси, 
Як вітер в широкому полі.
До суду тебе не скують ланцюги, 
І руки не скрутять ворожі: 
Стоять твої вірні сини навкруги 
З шаблями в руках на сторожі.
Стоять, присягають тобі на шаблях 
І жити, і вмерти з тобою, 
І прапори рідні в кривавих боях 
Ніколи не вкрити ганьбою!             О. Олесь

 

А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. Виконаємо це завдання в групах.

Робота в групах(написати як найбільше слів на ці літели).

П – працьовитість …

А – активність …

Т – толерантність…

Р  рішучість…

І – ініціативність …

О  обов’язковість …

Т   товариськість.

Молодці. Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами.

 

А зараз визначемо,  чи знаєш ти свою країну

  • Столиця України (Київ)
  • Державна мова України (Українська)
  • Основний закон України? (Конституція)
  • Назвіть  державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
  • Основні кольори нашого прапору? (Синій і жовтий)
  • Що святкують українці 28 червня? (День Конституції)
  • Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
  • Національний одяг українця. (Вишиванка)
  • Найбільша річка на території України (Дніпро)
  • Які гори є на території України? (Кримські, Карпати)
  • Найголовніший майдан нашої  країни? (Майдан Незалежності)
  • Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

Молодці, гарно справилися із цим завданням.

 

Слідуючий етап нашого уроку-  Символи України.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-604-2.jpg

Зараз я вам прочитаю легенду про державні символи. А ви уважно слухайте та доповнюйте.

  Легенда «Брати»

Колись дуже давно жила жінка, яку звали Україна, і мала вона трьох синів. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Виросли і вирішили піти у світ.

«Що ж, - говорить мати, - ідіть, сини, та пам’ятайте рідну домівку». І дала старшому золоту корону з трьома промінцями: воля, честь, свобода, щоб в далекім краю зігрівала вона серце.

Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Трипроменева корона зігрівала людей і вела їх уперед, вказувала шлях до кращого життя. А звали старшого сина … (Герб Тризуб)

- Збирається в дорогу середній син. Дала йому мати синьо – жовтий одяг, що виткала із ниток блакитного неба та золотого пшеничного колоска.

Він здіймався у височінь, бачив усіх, хто потребував допомоги, захищав від злих сил, прославляв свою неньку добрими справами. А звали середнього сина … (Прапор)

Третьому синові мати подарувала чарівний голос. Він так гарно співав, що люди впізнавали в ньому матусин голос. Він оспівував свою рідну землю, повноводні ріки, славних людей. Його пісня була урочистою. Хто її слухав, підводився і віддавав честь матері, яка виростила таких синів. Як звали наймолодшого сина … (Гімн)

- Люди впізнавали їх, говорили, що це – сини неньки – України. Брати прославляли свій рідний край, Батьківщину. І там, де вони проходять, завжди звучить урочиста пісня.

- Ось така легенда про трьох братів.

 

           Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свій герб, прапор та гімн.

                 Що означає слово «гімн»? Яке його проходження? (Слово «гімн» - грецького походження. Означає – урочиста, похвальна пісня).

- Що ви знаєте про Державний Гімн України? (Державний Гімн України – музично-поетичний твір, який прославляє батьківщину, державу, історичні події, їх героїв. В кожній державі світу є офіційно встановлений Державний Гімн. Його можна назвити музичною емблемою держави).

- Коли виконується Державний Гімн України? (Державний Гімн України як офіційний символ держави виконується під час підняття Державного Прапора, відкриття різного роду урочистостей, офіційних зустрічей, прийняття військової присяги, відкриття спортивних змагань тощо. Слова гімну затверджуються законом).

24 серпня 1991 року Україну було проголошено незалежною державою. Її гімном стає пісня «Ще не вмерла Україна».

Слова Державного Гімну написав відомий український поет Павло Платонович Чубинський, а музику - композитор Михайло Вербицький.

 

- А який ще важливий атрибут державної символіки ви ще знаєте? (Важливим атрибутом держави є її прапор. Він є символом суверенітету й незалежності).

- Поетеса Н.Поклад написала вірш про Державний Прапор України:
 

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави;

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте жито,

Прапор свій оберігаєм, –

Він – святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині,

Ми навіки є народом

Українським в Україні.

28 січня 1992 року Верховна Рада України прийняла Постанову про Державний Прапор України. Ним став національний синьо-жовтий жовтий стяг.

Державний Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього й жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня - жовтого. Співвідношення ширини прапора до його довжини - 2:3.

- Що символізують кольори Державного Прапора України? (Поєднання кольорів синього і жовтого може трактуватися багатозначно. Це й чисте, мирне, безхмарне небо, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану – символом мирної праці і достатку. Це і поєднання символів життя – Золотого Сонця у Синьому Космосі.).

Жовті та сині барви найчастіше зустрічаються в козацькому одязі часів визвольної війни українського народу під проводом Богдана Хмельницького. Жовтий та синій кольори як державні барви затверджено офіційно Законом Української Центральної Ради в Києві.

Сьогодні державний прапор постійно майорить на будинках Президії Верховної Ради України, резиденції Президента України, його представників в областях і районах, приміщенні Кабінету Міністрів України, у святкові дні – на будинках міністерств та відомств, інших державних та громадських організацій.

 

- Що означає термін «герб»? (Слово «герб» польсько-німецького походження. Означає – спадщина).

- Що вам відомо про Державний Герб України? (Державний Герб - це закріплений у законодавстві умовний знак, який є офіційною емблемою держави. Зображується на прапорах (знаменах), грошових знаках, печатках, деяких офіційних документах, будинках, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ тощо).

- Що символізує Державний Герб України? (Тризуб - найдревніший із знаків, котрі дійшли до наших днів. У Київській Русі він став великокнязівським знаком. Згодом карбувався на монетах князя Володимира Святославича, його синів Святослава та Ярослава Мудрого. Тризуб постійно був уживаний і в побуті українців: його малювали на стінах, дверях чи воротах під час релігійного свята Водохреща.

Верховна Рада України 19 лютого 1992 року прийняла Постанову про Державний герб України. Вона врахувала давні історичні традиції й затвердила тризуб як малий герб України, вважаючи його головним елементом великого герба України. Тризуб став офіційною емблемою нашої держави).

Наш герб – тризуб,

Це воля, слава й сила;

Наш герб – тризуб,

Недоля нас косила,

Там ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Ми несемо людям.         Наталка Поклад

 

- Поряд із державними символами існують народні символи. Назвіть їх. (Верба, калина, лелека, рушник, вінок).

- Дуже багато звичаїв, обрядів, повір’їв пов’язано з вінком. Він не тільки прикраса в національному одязі, а й оберіг, таємничий знахар душі, бо біль знімає, волосся береже. Віночок оберігає людину від усього злого.

- А які ви знаєте звичаї і обряди пов’язані з рушником?

- Чим відрізняються національні символи від державних?

 

«Народ скаже – як зав’яже».

Український народ має сво традиції, культуру. Із покоління в покоління передаються українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз попрацюєте в парах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Рідна земля  і в жмені … (мила).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

-Давайте перевіремо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!

 

На Україні існують рослини-символи.

До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – пам’ять,

Ружа – любов.

 

 

          А зараз переходимо до слідуючого етапу- «Славетні українці».  Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пригадайте їх імена.

 

А поговоремо, що означає бути европейцем, жити в европейській країні.

Україна  – єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Нашу державу часто називають серцем Європи, адже центр Європи знаходиться на нашій території. Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням. Вона – частина єдиного європейського простору.

Україна є суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Хоча поки наша держава не є членом ЄС, проте ми з вами можемо називатися європейцями. Адже наш народ поділяє європейські цінності.

Що означає бути європейцем?

  • це бути патріотом своєї держави;
  • це поважати людей інших національностей, з повагою ставитися до їх звичаїв і традицій;
  • це прагнення миру у всьому світі;
  • дотримання законів;
  • це свобода слова й вибору, але не вседозволеність.

Отже майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.

 

V. Рефлексія

Завершується наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій

унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші предки дуже багато працювали, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

 

 Вікторина «Моя Україна»

- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?

- Що означають кольори в українському прапорі?

- Яка найбільша річка України?

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть гори на території України.

- Хто автор рядків: «Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину»?

 

Загадки

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави    .(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.        (Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.    ( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають      (Прапор)

         Гра «Опиши Україну»

Діти, передаючи мікрофон по колу, скажіть гарні слова про рідну неньку Україну (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)

 

             А тепер давайте зробимо композицію «Люба Україна».  Візьміть сердечко, що знаходиться у вас на парті і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.

(Учні створюють колективну композицію)

 

(Звучить пісня «Україна – це я!»).

Моє ім’я – Батьківщина,

Лелеки легке крило.

Моє ім’я – Україна

І сонечка тепло.

Моє ім’я – Вишиванка,

Я – хрестик на полотні.

Моє ім’я – синє небо,

Я – сонях малий під ним.

Приспів:

Татові слова:

Україна – це я!

Мамині пісні,

Україна – це ти!

 

Моє ім’я – Степ широкий,

Моє ім’я – Хліба смак,

Останній шкільний дзвіночок,

Над сивим Дніпром туман.

Моє ім’я – то Надія,

Моє ім’я – то Любов,

Моє ім’я – чиста мрія,

І віра, що з нами Бог!

Приспів. (2)

Моє ім’я – колискова…

Моє ім’я – то є Воля…

Моє ім’я – то Родина…

Моє ім’я – добре Слово,

Що збереже цей світ!

Приспів.

Україна – це ти!..

Заключне слово вчителя.

- Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.

- Підростаюче покоління – майбутнє нашої країни.  Ви діти не просто України, а  діти європейської родини. А  в родині повинні панувати мир і злагода, достаток  і радість. Чого я і вам всім бажаю.

 

V. Підсумок уроку

  • Що  найбільше  запамʹяталось  на  уроці?
  • Які  висновки  зробили  для  себе?

 Дякую  вам  за  теплу, довірливу  розмову, за добрі  думки, за творче ставлення  до  роботи. Думаю, що цей урок був для вас цікавим і корисним.

 

Знову вересень ступив на наш поріг,

Святкує свято вся наша країна,

Своє майбутнє, зміну молоду

Благословляє нині Україна!

Перше вересня – день особливий

Для усіх, хто йде до школи.

Дощовий він чи сонячний, може,

Не забути його ніколи.

І сьогодні радісний і світлий,

Він відкриє двері Знань для нас.

Школа радо всіх зустріла знову,

Привітно усміхнувся рідний клас!

Підросли ви усі і зміцніли,

І цікавістю очі горять.

Дай вам, Боже, здоров’я і сили,

Щоб багато нового пізнать.

 

 

Список використаних джерел:

  1. Джерело:http://dovidka.biz.ua/virshi-pro-vinochok/
  2. Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=PVOU_MtNoL0
  3. Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=vizHymFie8k

4.Джерело:http://school16konst.ucoz.ru/load/uroki/razrabotki_urokov/urok_narodoznavstva _2_klas_quot_davnja_ukrajinska_khataquot/9-1-0-61

  1.               Джерело: http://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-ukrayinu/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руднєва Ірина Дмитрівна
    Дякую! Багато цікавого матеріалу!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
4058
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку