Урок навчання грамоти (письмо)
Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні.
Повторення правил з’єднання вивчених букв із малою літерою р.
Нестандартний урок - пазл
Підготувала вчитель початкових класів
КЗО “СЗШ № 15” ДМР
Тригуб Людмила Анатоліївна
Урок навчання грамоти (письмо)
Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні.
Повторення правил з’єднання вивчених букв із малою літерою р.
Мета: вчити поєднувати вивчені літери під час письма, списувати слова і речення; розвивати ня контролювати написане; виховувати старанність під час письма, формувати бажання пізнати рідний край.
Обладнання: проектор, великий пазл у форматі А-1, таблиця-опора «Написання малої букви р», матеріал для гри «Бачено-небачено», малюнки риб – лин, сом, короп, запис речень для списування, конверти із завданнями для роботи в парах.
ЗМІСТ УРОКУ
1. Організація класу.
Взаємне вітання вчителя і учнів
2. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, а щоб урок письма був справді захоплюючим, ми будемо- ЯКІ?
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі й писатимемо каліграфічно!
Учитель: А навіщо нам грамотно і красиво писати? (діти дають відповідь на питання). Добре. Отже, дл цього нам потрібен гарний настрій — поверніться один до одного, посміхніться і починаємо наш урок!
3. Повідомлення теми й мети уроку.
- На уроці ми закріпимо вміння писати вивчені букви в поєднанні та повторимо правила з’єднання літер з малою буквою р.
- Вчимося досягати успіху з радістю. Нас чекає незвичний урок у формі гри. Ви любите гратися? Отже, починаємо!
4. Робота над темою уроку
1 пазл. Берег очікувань
- Чого ми прагнемо на уроках письма?
- Отож, вирушаймо на пошуки того, хто допомагає здійсненню бажань. Хто це? (Золота рибка).
- Де будемо її шукати в нашому місті? Звичайно, в річці Дніпро. Тож нас чекає знайома і незнайома мовна річка.
2 пазл. Затока міркувань
- Перед початком роботи перевіримо, що ми вже знаємо і вміємо.
- Як букви на позначення голосних ми вивчили?
- Як літери на позначення приголосних ми вміємо писати? (Назвати і показати в рукописному алфавіті).
- Яку букву писали на попередньому уроці? (Таблиця – написання букви р).
Гра “Встав букву” (онлайн сервіс Learning Apps)
Гру розміщено за посиланням https://learningapps.org/3705116
3 пазл. Острів старанності
- Старанно пропишемо з’єднання:
ір ро рл (верхнє середнє нижнє)
Придумайте речення з одним із складів. Давайте разом запишемо де-кілька із них.
Гімнастика «Зайці-молодці»
На кожен наголошений склад пальці руки почергово торкаються великого пальця.
П’ять братів, п’ять зайців,
П’ять завзятих молодців.
Це не в лісі сірі зайці,
А умілі наші пальці.
4 пазл. Затока зарюмсаних слів
- У нас із вами все вдається, тому й настрій у нас піднесений. Та прислухаймося: у затоці хтось рюмсає.
Та це ж слова – назви риб (слова в однині закриті малюнками риб). Їх непокоїть, що ж у річечці риб багато, а слово-назва означає лише одну рибу.
Отож, змінімо форми слів за зразком один – багато і запишемо утворені слова:
лин – лини
сом – соми
короп – коропи
- Вам усе вдалося, бо «Є терпіння, буде й уміння».
5 пазл. Куточок рухливих хвильок
Встанемо разом на хвилинку -
Проведемо фізкульт хвилинку.
Фізкультхвилинка під мелодію пісні «Веселі звірята».
Розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo
6 пазл. Місцина рака-буквоїда
- Всі хочуть зустріти золоту рибку. Але її впіймають лише «золоті діти»:
уважні
розумні
організовані
кмітливі
Саме вам під силу завдання рака-буквоїда.
Кожен ряд отримав своє речення. У них розповідається про те, що видно ракові, коли він визирає із води.
Робота у парах: вставити пропущені літери.
У п..рк.. вор..н.. і с..р..ки.
К..ло ос..ки кр..с..ва к..л..на.
На р..сл..ні кр..пл..нки р..си.
Або виконуємо інтерактивну вправу за посиланням: https://learningapps.org/3369939
7 пазл. Берег Грайлика-Питайлика, справжнього грамотійка
Запитаймо у нього:
- Де ж шукати золоту рибку?
- Його відповідь – сито. Підемо рибку ловити ситом?
Працюємо старанно, ти, друже, не спіши,
спочатку добре думай, а потім вже пиши.
Диктант - сито
- Цей диктант нам підкаже, скільки часу можна потратити на пошуки золотої рибки. Потрібно записати слово, що є зайвим у кожному ряду:
роса, сніг, іній, лід
ірис, абрикос, ківі, груша
кури, горобці, синиці, дятли
Відповідь: рік
- А ми знайдемо рибку швидше, ніж за рік. Лишень постараємось, і з радістю вирушимо до нових відкриттів.
8 пазл. Плесо Удачі
Ви працюєте зібрано й зосереджено, тому зможете помітити, коли над плесом Удачі вистрибне золота рибка. Адже вона підкаже нам, чи здійсниться наше бажання.
- Рибко золота, з’явись!
- Рибко золота, приплинь!
Робота у парах
Дружно висипаємо свій улов (із конвертів - рибальських сітей): це малюнки - шаблони золотої рибки та окремі слова.
Потрібно утворити із розрізнених слів речення, яке хотіла промовити вам золота рибка.
Ви писали вправно і уміло.
Списування з друкованого тексту.
А далі – завдання Розмалюйка.
Перетворіть рибку на золоту – це ви зможете.
Звучить пісня «Золота рибка».
5. Підсумок уроку. «Репортаж з уроку».
- Отож, на уроці письма ми не просто піймали золоту рибку і склали гарний пазл, а й багато чого навчились.
- Чого ми навчились на уроці?
- Тепер я краще вмію…
- Тепер я добре знаю…
- Найцікавіше мені було…
Гра «Якби в моїх руках була золота рибка»: прохання до золотої рибки від кожного учня.