14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок письма: "Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні"

Про матеріал
Вчити поєднувати вивчені літери під час письма, списувати слова і речення; розвивати ня контролювати написане; виховувати старанність під час письма, формувати бажання пізнати рідний край.
Перегляд файлу

 

Урок навчання грамоти (письмо)

Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні.
Повторення правил з’єднання вивчених букв із малою літерою р.


Нестандартний урок - пазл

Підготувала вчитель початкових класів

КЗО “СЗШ № 15” ДМР

 

Тригуб Людмила Анатоліївна

 

 

 

Урок навчання грамоти (письмо)

Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні.
Повторення правил з’єднання вивчених букв із малою літерою р.

Мета: вчити поєднувати вивчені літери під час письма, списувати слова і речення; розвивати ня контролювати написане; виховувати старанність під час письма, формувати бажання пізнати рідний край.

Обладнання: проектор, великий пазл у форматі А-1, таблиця-опора «Написання малої букви р», матеріал для гри «Бачено-небачено», малюнки риб – лин, сом, короп, запис речень для списування, конверти із завданнями для роботи в парах.

ЗМІСТ УРОКУ

1. Організація класу.

Взаємне вітання вчителя і учнів

2. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, а щоб урок письма був справді захоплюючим, ми будемо- ЯКІ?

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі й писатимемо каліграфічно!

Учитель: А навіщо нам грамотно і красиво писати? (діти дають відповідь на питання). Добре. Отже, дл цього нам потрібен гарний настрій — поверніться один до одного, посміхніться і починаємо наш урок!

3. Повідомлення теми й мети уроку.

- На уроці ми закріпимо вміння писати вивчені букви в поєднанні та повторимо правила з’єднання літер з малою буквою р.

- Вчимося досягати успіху з радістю. Нас чекає незвичний урок у формі гри. Ви любите гратися? Отже, починаємо!

4. Робота над темою уроку

1 пазл. Берег очікувань

- Чого ми прагнемо на уроках письма?

- Отож, вирушаймо на пошуки того, хто допомагає здійсненню бажань. Хто це? (Золота рибка).

- Де будемо її шукати в нашому місті? Звичайно, в річці Дніпро. Тож нас чекає знайома і незнайома мовна річка.

2 пазл. Затока міркувань

- Перед початком роботи перевіримо, що ми вже знаємо і вміємо.

- Як букви на позначення голосних ми вивчили?

- Як літери на позначення приголосних ми вміємо писати? (Назвати і показати в рукописному алфавіті).

-  Яку букву писали на попередньому уроці? (Таблиця – написання букви р).

Гра  “Встав букву”  (онлайн сервіс Learning Apps)

Гру розміщено за посиланням https://learningapps.org/3705116


3 пазл. Острів старанності

- Старанно пропишемо з’єднання:

ір ро рл (верхнє середнє нижнє)

Придумайте речення з одним із складів. Давайте разом запишемо де-кілька із них.

Гімнастика «Зайці-молодці»

На кожен наголошений склад пальці руки почергово торкаються великого пальця.

П’ять братів, п’ять зайців,

П’ять завзятих молодців.

Це не в лісі сірі зайці,

А умілі наші пальці.

4 пазл. Затока зарюмсаних слів

- У нас із вами все вдається, тому й настрій у нас піднесений. Та прислухаймося: у затоці хтось рюмсає.

Та це ж слова – назви риб (слова в однині закриті малюнками риб).  Їх непокоїть, що ж у річечці риб багато, а слово-назва означає лише одну рибу.

Отож, змінімо форми слів за зразком один – багато і запишемо утворені слова:

лин – лини

сом – соми

короп – коропи

- Вам усе вдалося, бо «Є терпіння, буде й уміння».

5 пазл. Куточок рухливих хвильок

Встанемо разом на хвилинку -

Проведемо фізкульт хвилинку.

Фізкультхвилинка під мелодію пісні «Веселі звірята».

Розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo

6 пазл.  Місцина рака-буквоїда

- Всі хочуть зустріти золоту рибку. Але її впіймають лише «золоті діти»:

уважні

розумні

організовані

кмітливі

Саме вам під силу завдання рака-буквоїда.

Кожен ряд отримав своє речення. У них розповідається про те, що видно ракові, коли він визирає із води.

Робота у парах: вставити пропущені літери.

У п..рк..  вор..н..  і с..р..ки.

К..ло ос..ки кр..с..ва к..л..на.

На р..сл..ні кр..пл..нки р..си.

Або виконуємо інтерактивну вправу за посиланням:  https://learningapps.org/3369939


7 пазл. Берег Грайлика-Питайлика, справжнього грамотійка

Запитаймо у нього:

- Де ж шукати золоту рибку?

- Його відповідь – сито. Підемо рибку ловити ситом?

Працюємо старанно, ти, друже, не спіши,

спочатку добре думай, а потім вже пиши.

Диктант - сито

- Цей диктант нам підкаже, скільки часу можна потратити на пошуки золотої рибки. Потрібно записати слово, що є зайвим у кожному ряду:

 роса, сніг, іній, лід

 ірис, абрикос, ківі, груша

 кури, горобці, синиці, дятли

 Відповідь: рік

- А ми знайдемо рибку швидше, ніж за рік. Лишень постараємось, і з радістю  вирушимо до нових відкриттів.

8 пазл. Плесо Удачі

Ви працюєте зібрано й зосереджено, тому зможете помітити, коли над плесом Удачі вистрибне золота рибка. Адже вона підкаже нам, чи здійсниться наше бажання.

- Рибко золота, з’явись!

- Рибко золота, приплинь!

Робота у парах

Дружно висипаємо свій улов (із конвертів - рибальських сітей): це малюнки - шаблони золотої рибки та окремі слова.

 Потрібно утворити із розрізнених слів речення, яке хотіла промовити вам золота рибка.

Ви писали вправно і уміло.

Списування з друкованого тексту.

А далі – завдання Розмалюйка.

Перетворіть рибку на золоту – це ви зможете.

Звучить пісня «Золота рибка».

5. Підсумок уроку. «Репортаж з уроку».

- Отож, на уроці письма ми не просто піймали золоту рибку і склали гарний пазл, а й багато чого навчились.

- Чого ми навчились на уроці?

- Тепер я краще вмію…

- Тепер я добре знаю…

- Найцікавіше мені було…

Гра «Якби в моїх руках була золота рибка»: прохання до золотої рибки від кожного учня.

 

 

 



 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
2 червня 2019
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку